Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTC maakt opnieuw verlies ondanks introductie One Max

Pagina: 1
Acties:

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Over: nieuws: HTC maakt opnieuw verlies ondanks introductie One Max

De titel rept over een verlies, terwijl daar helemaal geen sprake van is als het artikel verder wordt gelezen. Als je, ondanks tegenvallende verkopen, door een eenmalige inkomstenbron zwarte cijfers schrijft maak je gewoon winst. Dat wordt alleen pas verder in het artikel duidelijk.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een netto-winst zegt vrij weinig over hoe je als bedrijf draait.... Verlies is in deze context m.i. een prima term. Operationeel verlies zou mogelijk een betere 'correctere' term zijn, maar imho dekt "verlies" de lading prima :)

[ Voor 45% gewijzigd door naitsoezn op 05-01-2014 19:42 . Reden: Beter is de term idd niet.... ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat hierboven wordt gezegd: het geeft geen realistisch beeld van de situatie. Met de verkoop van smartphones heeft HTC geen winst gemaakt, maar verlies. Of de term "operationeel verlies" het voor de meeste lezers duidelijker maakt betwijfel ik overigens. Vandaar dat de titel zo gekozen is.

• Piggen
  • Laatst online: 23-11 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Topicstarter
Of het een realistisch beeld van de situatie geeft is m.i. een andere discussie. Feit is dat er het afgelopen kwartaal meer geld is binnengekomen bij HTC dan er kosten zijn gemaakt. Dan is er gewoon sprake van winst. Natuurlijk moet de kanttekening gemaakt worden dat de mobiele telefonietak het nog steeds niet goed doet, maar HTC als geheel is meer dan alleen de telefoontjes - het neemt ook belangen in andere bedrijven en verkoopt die soms weer. Als geheel maakt HTC dus geen verlies, en vind ik de titel nog steeds foutief.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb iets duidelijker gemaakt in de titel dat het om de smartphoneverkopen gaat ;)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik ben het eens met Piggen; de kop in zijn huidige vorm kan misleidend zijn of mensen verwarren. Ik heb hem daarom aangepast, dank iedereen :)
Pagina: 1