Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Blu-ray speler met ingebouwde mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Mijn niuewe receiver (Yamaha) is in bestelling en wordt ergens deze week geleverd. Ik zoek daarbij een blu-ray speler die ook dienst kan doen als mediaplayer, of eigenlijk een mediaplayer die ook disks kan afspelen. Binnen de pricewatch kan ik wat formaten invullen, mijn ervaring is dat het geen bal zegt qua bestandsondersteuning aangezien er vaak veel varianten zijn van ieder formaat. Mijn NAS is een synology DS 110, dus PLEX oid schiet niet op. Op termijn komt er wel een nieuwe NAS (en HD TV)

Mijn eisen:
Hij moet afspelen CD, DVD, blu-ray
Uitgangen: composiet (must), component mag, en uiteraard HDMI

Ik vind in de pricewatch spelers van 70 euro tot 300+ euro.
Budget is niet echt een probleem, zolang het maar value for money is.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 14:25
Toen ik een paar jaar geleden heb rond gekeken voor een blu ray speler had ik ongeveer dezelfde wensen, met name de media speler functionaliteit. Het is toen deze speler geworden, mede door de ondersteuning voor h.264 en mkv. Toendertijd was LG schijnbaar de fabrikant met de meest ondersteunde formaten.

Ik moet zeggen, ik ben in die tijd dat ik em heb geen enkel bestand tegen gekomen die niet afgespeeld kon worden. Ondertiteling pakt deze speler ook goed op. Ik heb toen een speler gezocht in de prijsklasse 130-170 euro. Dit om de goedkopere spelers (met matige ondersteuning) te vermijden en de duurdere spelers zijn niet per se veel beter. Qua beeldkwaliteit ga je het denk ik niet merken, de extra functionaliteit zal misschien beter werken.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou eerder op zoek gaan naar een mediaspeler met een Bluray unit. Vaak zijn de spelers van de grotere merken op streaming gebied niet volwassen genoeg.

Dune heeft in de smart serie een erg mooie oplossing om Bluray en mediastreaming te combineren.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:49
dune werkt mooi idd,
maar als je toch gewoon voor een bluray speler gaat(en dan bijvoorbeeld not een raspberry erbij koopt later) dan komen de pricewatch: Samsung BD-F6500 en pricewatch: Sony BDP-S5100 er goed uit of als je minder voor het smart gaat en je bijvoorbeeld je receiver nog op je blu ray moet zetten dan kan je kiezen voor de pricewatch: Pioneer BDP-160-K (die heb ik net besteld voor 119 bij Foka nu)

*edit ik zie dat ze geen van drieen composiet aansluiting hebben...sorry dan kom je bij wat oudere uit volgens dit filter http://tweakers.net/categ...sQHRZYo6SVbSSpaW5UmxtbS0A en daar weet ik niet van of dat nog value for money is. Zijn er geen andere mogelijkheden dan die composite?

[ Voor 23% gewijzigd door Snowhite0901 op 07-01-2014 10:50 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DjVe schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:02:
Ik zou eerder op zoek gaan naar een mediaspeler met een Bluray unit. Vaak zijn de spelers van de grotere merken op streaming gebied niet volwassen genoeg.

Dune heeft in de smart serie een erg mooie oplossing om Bluray en mediastreaming te combineren.
Ik denk dat dat idd de way to go is.
Sowieso, de meeste BR spelers die meer kunnen dan alleen disks afspelen draaien intern op een embedded Linux versie voor de aansturing, en dat doen die mediaplayers ook. Dune heeft ze, Popcornhour ook volgens mij :)

Als je echt een hifi apparaat wilt:
Zowel pricewatch: Denon DBP-1611UD als pricewatch: Denon DBT-1713UD (die laatste is het nieuwe model) hebben een ingebouwde mediaplayer aan boord. De eerste (1611UD) heb ik zelf en heeft ook de door jou geeiste composiet uitgang. Da's alleen al een ouder model, dus dat wordt even zoeken.

Als dat lukt heb je echter wel een hele goed universal disk player staan die niet alleen CD, DVD en BR slikt, maar bijvoorbeeld ook SACD en DVD-audio, plus een shitload aan formaten ondersteunt. En een hele goede beeldkwaliteit levert (check de reviews maar) :)
Echter, het is en blijft een hifi apparaat.

Als je echt in wilt zetten op streaming en met het appraat ook af en toe een BR wilt draaien, kun je denk ik beter een mediaplayer met ingebouwde BR speler kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gebruik zelf de Dune Max (mediaspeler met ingebouwde Blu-ray speler en hotswap hdd tray) die voldoet aan al je eisen.

Voor mij doet ie dienst als netwerkschijf en vooral als mediaspeler. De BR die ik al had spelen allemaal prima af. Verder zijn de andere adviezen die hier gegeven worden prima, je moet even voor jezelf nagaan wat je precies wilt en waar de nadruk op moet liggen.

Vanwaar de voorliefde voor de achterhaalde composiet (is een must?) terwijl je onbeperkt budget hebt... Niet dat ik je wensen niet respecteer, maar ik begrijp de gedachte erachter niet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• motormuis
rockhopper schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 03:03:
...

Vanwaar de voorliefde voor de achterhaalde composiet (is een must?) terwijl je onbeperkt budget hebt... Niet dat ik je wensen niet respecteer, maar ik begrijp de gedachte erachter niet.
Wat een goede vraag! Ik heb nog een CRT televisie en die heeft qua beeld zowel de kleurechtheid, contrastratio en kijkhoeken ala plasma en het "rustige beeld" van een LCD. Daarnaast zijn image retention, clouding,
Plasma zie ik knipperen namelijk. Ondanks dat ik een topic heb lopen om de TV te vervangen, ben ik bang dat het een lastig verhaal gaat worden. Ik heb al een Plasma terug gebracht omdat ik er hoofdpijn van kreeg en een redelijk dure sony (820HX) omdat de kleuren onder een lichte hoek waardeloos waren. Met een composiet hou ik de gelegenheid om terug te gaan naar mijn vertrouwde CRT.
Wellicht moet ik eerst een knoop doorhakken qua TV en dan pas een nieuwe speler kopen. Punt is dat ik met de aankomende? BTW dagen van de Mediamarkt mijn slag wil slaan.

• Snowhite0901
motormuis schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:51:
[...]

Punt is dat ik met de aankomende? BTW dagen van de Mediamarkt mijn slag wil slaan.
Ik begreep dat de aanbeveling was gedaan vorig jaar door een commissie dit niet meer te doen? Wanneer zijn ze dan?

• motormuis
Geen idee, ik dacht dat het ondertussen een traditie geworden was (voor mij wel in ieder geval :D ).
Assumptions are....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hak eerst die knoop qua TV maar eens door. Composiet is achterhaalde technologie van 10 jaar terug. Wordt nog weinig geleverd, en het maakt je keuze minimaal.
Bovendien haal je daar een evt mediaplayer mee omlaag, want die kan niet z'n volledige kunnen naar de TV uitsturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Snowhite0901 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Ik begreep dat de aanbeveling was gedaan vorig jaar door een commissie dit niet meer te doen? Wanneer zijn ze dan?
Welke commissie? Klinkt als een leuk broodje aap. Kan je dit nog onderbouwen met een bron of iets anders substantieels?

Uiteraard kan niemand de toekomst zien maar het feit is wel dat de nieuwe tv modellen nu tijdens de CES aangekondigd worden en dat grote bedrijven als saturn & MM van hun voorraad af moeten/willen om plek te maken voor de nieuwe modellen. Dit ging in de voorgaande jaren gepaard met zo'n btw actie. Je kan het zo inpakken of je kan het zien als kijken of we de restanten kwijt kunnen.

Wat betreft de TS je maakt het jezelf wel lastig met het composiet verhaal. Je loopt inderdaad een beetje op de zaken vooruit in dit topic, maar dat kan op zich geen kwaad. Ik denk dat je eerst even aan je tv moet gaan denken, maar er zijn altijd nog wel "omvormers" die composiet weer aansluitbaar maken voor andere in en uitgangen.

Dit zijn natuurlijk wel uiterst onelegante opties.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Snowhite0901
rockhopper schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Welke commissie? Klinkt als een leuk broodje aap. Kan je dit nog onderbouwen met een bron of iets anders substantieels?
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=117776&acCode

*Update:
schijnbaar gaat het toch gewoon door:
\[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie

[ Voor 17% gewijzigd door Snowhite0901 op 12-01-2014 14:31 ]

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Dit is nu precies waar ik ook naar op zoek ben. Een Blu Ray speler met media player mogelijkheden.

Omdat ik een Pioneer VSX-923 versterker heb ligt mijn voorkeur bij een Pioneer Blu Ray speler. Ik dacht aan een BDP-450 of een BDP-160.

@Snowhite0901: Ik lees dat jij een BDP-160 hebt. Weet jij of het mogelijk is om media te streamen via je thuis netwerk? Het gaat mij met name om MKV bestanden. Lukt dit inclusief audio en ondertiteling?

• Snowhite0901
volgens de reviews wel. Ik heb deze gekocht met het oog op de toekomst (heb nog geen hdmi tv) en speel nu alleen maar cd's af.
*bron: http://www.trustedreviews..._Page-2#tr-review-summary

[ Voor 32% gewijzigd door Snowhite0901 op 13-01-2014 15:34 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het proberen te streamen van MKV's kan nogal eens problematisch uitpakken. Het is een containerbestand waarin verschillende audio en video codecs kunnen zitten. Het kan dus voorkomen dat de ene MKV wel afgespeeld wordt en de andere niet. Voorkeur is echt om een losse mediaspeler te gebruiken. Voor pakweg € 100 heb je er al één die echt alles afspeelt.

• bokko!
@ D vd V: Ja dat klopt, maar ik had 5 apparaten en dus 5 afstandsbedieningen liggen.
De set top box is vervangen door een CI+ module in mijn televisie. Nu wil ik mijn Blu Ray speler en Media player vervangen voor één apparaat. Liefst hetzelfde design als mijn versterker.

Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring heeft met de Pioneer BDP-160 of BDP-450 betreft het afspelen van MKV bestanden.

Ik heb al een aantal reviews gelezen, maar het is mij helaas nog niet duidelijk.

• S1NN3D
  • Niet online
bokko! schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:44:
@ D vd V: Ja dat klopt, maar ik had 5 apparaten en dus 5 afstandsbedieningen liggen.
De set top box is vervangen door een CI+ module in mijn televisie. Nu wil ik mijn Blu Ray speler en Media player vervangen voor één apparaat. Liefst hetzelfde design als mijn versterker.
In mijn ogen loopt je hiermee voornamelijk het risico op een gebrekkige gebruikservaring. Het afstandsbedieningen probleem kun je oplossen met een Logitech Harmony. Of gewoon een simpele hoes om over de bank te hangen, dan zijn ze ook uit het zicht.

• bokko!
S1NN3D schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:33:
[...]

In mijn ogen loopt je hiermee voornamelijk het risico op een gebrekkige gebruikservaring. Het afstandsbedieningen probleem kun je oplossen met een Logitech Harmony. Of gewoon een simpele hoes om over de bank te hangen, dan zijn ze ook uit het zicht.
Hahaha, ja bedankt voor het meedenken, maar dan had ik wel een reactie gepost in het grote universele afstandbedieningen topic. Dit is namelijk niet wat ik wil. Ik heb een logitec Harmony en een philips universele afstandbediening gehad en was daar niet tevreden over. Ik wil één mooi apparaatje met alle mogelijkheden.

Ik ben ook bang dat de gebruikers interface van de BDP-160 of BDP-450 niet gelijk is aan die van een Apple TV of Popcorn Hour. Aan de andere kant gaat het om de mogelijkheden, niet om de gelikte interface.

Ik geef niet op, ik blijf zoeken en lezen. Als ik wat interessants tegen kom zal ik het hier posten.

• S1NN3D
  • Niet online
Ik ben benieuwd of je iets kan vinden dat aan je wensen voldoet. Dune had wel iets dat in de buurt komt maar dat zijn ondertussen al wat oudere modellen. Verder zou ik het niet weten. Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

bokko! schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:18:
Dit is nu precies waar ik ook naar op zoek ben. Een Blu Ray speler met media player mogelijkheden.

Omdat ik een Pioneer VSX-923 versterker heb ligt mijn voorkeur bij een Pioneer Blu Ray speler. Ik dacht aan een BDP-450 of een BDP-160.

@Snowhite0901: Ik lees dat jij een BDP-160 hebt. Weet jij of het mogelijk is om media te streamen via je thuis netwerk? Het gaat mij met name om MKV bestanden. Lukt dit inclusief audio en ondertiteling?
*bump*
http://www.fwdmagazine.nl/fwd/154150/review-pioneer-bdp-160/ daar staat van wel

Zelf ben ik ook zoekende naar een blu ray speler met ondersteuning voor FLAC bestanden en mkv incl sub
Hierbij kom ik uit bij deze speler, voor +/-125 euro te verkrijgen.
Ik ga de speler met name gebruiken voor het afspelen van muziek vanaf usb (met tv uit indien mogelijk?)
Jammer de de speler de filename niet kan laten zien op de display.
En uiteraard zal ik af en toe een blu-ray of dvd bekijken.

Heeft iemand hier nog recente ervaringen met de bdp-160, of andere aanbevelingen?
Als budget is mijn max +/-300euro

Cons:::BB4E

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nog niet vermeld maar zeker het bekijken waard : Oppo 103
Beste aankoop die ik de laatste jaren gedaan heb. Perfect voor ALLES. Speelt enkel geen ISO bestanden af.
Misschien boven je budget, maar zou ik zeker eens bekijken. Speelt zelfs muziek files (o.a. FLAC) gapless af !

Of een DUNE Smart D1 die heeft ook een drive erin voor Bluray/DVD maar dat is lang niet zo goed als een Oppo. Mijn vader heeft namelijk de D1 en heeft ook vaak problemen met Bluray discs af te spelen of dat hij vaak skipt als de Bluray wat vuil is. Zeer gevoelige lens dus. De Oppo heeft ook een erg goed loopwerk dus dat ga je hier veel minder snel tegenkomen.
Geloof me : als je veeleisend bent en echt de alles in 1 oplossing wilt is er maar 1 goed apparaat en dat is dus de Oppo.
Heb zelf een Dune Smart H1 in de verkoop staan (zonder drive dus) heb een rete dure marantz universal disc speler gehad maar dat kan nog niet in de buurt komen van de oppo qua features en qua gebruiksgemak en degelijkheid.

Voor de duidelijkheid : werk niet voor Oppo :+

[ Voor 58% gewijzigd door daffie82 op 11-06-2014 00:02 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zal me daar eens op inlezen, echter is die wel (ver) boven het budget. Denk iets té voor mijn eisen / gebruik. Alhoewel ik ook niet op een goedkoop=duurkoop verhaal zit te wachten uiteraard :-)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

^Dat is net het probleem. Goedkoper of even duur (en zelfs duurder; vb. Marantz UD700x) is het allemaal veel minder ivgl met de Oppo. Geloof me, ik heb genoeg apparaten gehad de laatste jaren. Heb ook nog een Philips BDP9700 gehad trouwens, die voor iets boven de 400 euro wel te vinden is. Kan nog niet rieken aan de Oppo.... Dus hoe zeer ik ook probeerde om de Oppo niet te kopen wegens te duur, uiteindelijk ben ik er toch bij uitgekomen. Nu achteraf gezien had ik veel eerder die stap moeten zetten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Snowhite0901
Eerlijk gezegd gebruik ik hem (nog) niet om mee te streamen, voorlopig heb ik genoeg schijfjes liggen en ik moet zetten klinkt prima en ziet er prima uit. Werkt ook prima samen met mijn denon 1912 en mijn sony tv W655 (alles te bedienen met mijn TV afstandbediening).

Tegenvaller vind ik dat hij al een aantal keer vast heeft gestaan (spanning eraf en erop was nodig) en nadat ik het fast boot aan had gezet was het helemaal erg met vastlopers die heb ik dus snel weer uitgezet.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Snowhite0901 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:34:
Eerlijk gezegd gebruik ik hem (nog) niet om mee te streamen, voorlopig heb ik genoeg schijfjes liggen en ik moet zetten klinkt prima en ziet er prima uit. Werkt ook prima samen met mijn denon 1912 en mijn sony tv W655 (alles te bedienen met mijn TV afstandbediening).

Tegenvaller vind ik dat hij al een aantal keer vast heeft gestaan (spanning eraf en erop was nodig) en nadat ik het fast boot aan had gezet was het helemaal erg met vastlopers die heb ik dus snel weer uitgezet.
Die Pioneer BDP-160?

Ik zal je zeggen... Alle apparaten die ik gehad heb voor de Oppo bleven wel hangen van tijd tot tijd. En je raadt het al : de Oppo inderdaad nog geen enkele keer... 8)

• Snowhite0901
daffie82 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:56:
[...]

Die Pioneer BDP-160?

Ik zal je zeggen... Alle apparaten die ik gehad heb voor de Oppo bleven wel hangen van tijd tot tijd. En je raadt het al : de Oppo inderdaad nog geen enkele keer... 8)
idd die:)

ach kwaliteit heeft zijn prijs. Voor het geld ben ik dik tevreden.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Snowhite0901 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:15:
[...]

idd die:)

ach kwaliteit heeft zijn prijs. Voor het geld ben ik dik tevreden.
Mijn Marantz UD7006 had dit ook hoor, die regelmatige lock-ups, en dat was een speler van 900 EUR...
Dus het geld zegt helaas niet alles...

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Gisteren de knoop doorgehakt en besloten om voor 115euro(ruim binnen budget) de bdp-160 te kopen(afhaalprijs bij Klein).
Nog geen vastlopers gehad, de speler speelt de vele formaten af via de usb poort, incl subtitle uit mkv file.
Echter moet ik hier nog even beter naar kijken, het lijkt of de speler enkel de eerste subtitle pakt uit de container, indien er meerdere subtitles in zitten, is enkel de eerste sub te selecteren.
Via DLNA nog niet geprobeerd, het afspelen van een blu ray verliep ook goed. Speler is redelijk stil.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

shameblaster schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:56:

Echter moet ik hier nog even beter naar kijken, het lijkt of de speler enkel de eerste subtitle pakt uit de container, indien er meerdere subtitles in zitten, is enkel de eerste sub te selecteren.
Typisch probleem inderdaad. Enige die dit goed deed van alle spelers die ik gehad heb is de Oppo. Zelfs mijn DUNE heeft hier soms problemen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 15-06-2014 14:20 ]

Pagina: 1