Keuze uit 48 poorten switch

Pagina: 1
Acties:

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 20:45
Door een aanstaande verbouwing hebben we de mogelijkheid om het netwerk opnieuw aan te leggen. Nu is het een aaneengeknoopt ‘zooitje’.
4 Losse 8 poorten switches op verschillende locaties en slechte kabels gaan plaatsmaken voor CAT6 bekabeling.
Per ruimte worden meerdere aansluitingen aangelegd naar een patch kast waar ook de 2 servers staan en het Internet modem staat.
De uitdaging is om een geschikte switch te vinden. We hebben minimaal 48 poorten nodig (1Gbit). De 2 servers moeten met LACP op aangesloten kunnen worden (elk 4 poorten).

De switch moet VLAN ondersteunen en bij voorkeur op enkele poorten POE hebben. Routering (Layer 3) tussen VLAN’s zou leuk zijn, maar is geen must.

Mijn zoektocht levert de volgende kandidaten op:
  • Zyxel GS1910-48
  • HP Procurve 2510G-48
  • Cisco Catalyst 2960S-48TS-S
  • Netgear Prosafe GS748TS
Nu vraag ik me af welke we het beste kunnen kiezen. En of we natuurlijk nog goede opties missen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Juniper EX2200?

Uit je lijstje zou ik gaan voor de HP 2510.

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeR op 05-01-2014 17:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CooleSmurf
Over de EX2200 lees ik dat het configureren van VLAN's erg lastig is, zie Link. Heb jij die ervaring ook?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen sfp modules en een 10G verbinding met de servers ? of is dat overkill?

Iperf

• CooleSmurf
10Gbit met servers lijkt me perfect ter vervanging van LACP, echter budget technisch niet mogelijk. Of is er een (relatief) goedkope optie hiervoor? En sfp heb ik alleen gezien als up-link tussen 2 switches, klopt dat?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) ik denk het wel
2) nee

https://www.google.com/se...cQ_AUoAQ&biw=1440&bih=750

en dan gewoon een kabel er in scheelt je een fortuin op mediaconverters
http://www.cablesondemand...s/Library/InfoManage/.htm

Maar dit is niet mijn dagelijkse ding ... dus als andere tweakers nog aanmerkingen hebben adviseer ik je dat mee te wegen ;)

Iperf

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

CooleSmurf schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:49:
10Gbit met servers lijkt me perfect ter vervanging van LACP, echter budget technisch niet mogelijk. Of is er een (relatief) goedkope optie hiervoor? En sfp heb ik alleen gezien als up-link tussen 2 switches, klopt dat?
Mag ik vragen wat je budget is? En wat de mogelijkheid is om een 10GbE NIC in je servers bij te prikken?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• CooleSmurf
Los van de switch heb ik best een paar honderd euro over voor 10GbE connectiviteit.
Verder heb ik in de servers een PCI-e x8 slot beschikbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door CooleSmurf op 05-01-2014 20:50 . Reden: typo ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dit is de goedkoopste 10GbE LAN adapter (PCI-e x8) op de pricewatch
pricewatch: Intel X540-T1

En qua switches, ze zijn volgensmij niet heel bekend, maar ik heb vrij veel ervaring met Extreme Networks spul.
Je zou eens kunnen kijken naar de Summit X450e en Summit X480

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En als je het aandurft zijn er ook refurburbished kaartjes

e.g.

http://www.stalliontek.co...i-e-fcoe-cna-hba-adapter/
10 Gbps Ethernet LC-style pluggable (SFP+), SR (850 nm) or LR (1310 nm), hot-swappable;
Active copper Twinax SFP+ direct attach cables

Als ik een server (thuis) naast mijn switch zou zetten zou ik hier iets mee proberen.

Iperf

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
Is 10G niet heel erg overkill voor een bedrijf met 2 servers, ik weet niet wat je load nu is op je 4x 1GB LACP's. Maar als ik in onze monitoring kijk dan zitten wij met een (zo lijkt het) flink wat grotere opstelling nog lang niet op traffic niveau's dat een 10G investering onderbouwd kan worden met een goede business case richting management. Misschien dat dit bij jou anders is, maar ik zou toch wel eerst even gaan meten voordat je voordat je een (veel te dure) investering doet.

Dat even terzijde, ik heb laatst nog een HP2530-48-PoE+ switch geinstalleerd op een van onze locaties, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben qua prestaties, beheersbaarheid en value for money.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CooleSmurf schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:18:
Over de EX2200 lees ik dat het configureren van VLAN's erg lastig is, zie Link. Heb jij die ervaring ook?
't is niet zozeer lastig als anders wanneer je cisco-style gewend bent. Maar heel JunOS is anders dan OS'en gemodelleerd naar IOS dus da's dan weer niet zo boeiend. (En voor de duidelijkheid ik vind JunOS véél fijner.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• alm
  • Laatst online: 19:29

alm

Voor een omgeving als deze lijkt me 10 Gbps een nutteloze investering, of je moet extreem veel data uitwisseling hebben. Zou kiezen tussen Cisco en HP, waarbij het afhankelijk is van je budget en hoeveel kans er is dat je omgeving veel groter gaat worden. Ik geef zelf de voorkeur aan Cisco, maar da's omdat ik daar de laatste jaren veel mee bezig ben geweest en het mij erg bevalt. Zou ik daar geen ervaring mee hebben gehad dan zou ik gevoelsmatig voor HP kiezen.
Pagina: 1