Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar XP op zijn laatste benen loopt heb ik me Debian laten aanpraten.

Gisteren het hebbeding geïnstalleerd op de andere PC.

Ik heb nu een grijs scherm met het logo, heb de tijdsbepaling en zie zelf de incoontje van de bijgeïnstalleerde programma's.

Maar nu komt het..
Als ik op zo'n toepassing click dan opent zich een venster dat ik kan verkleinen, vergroten en sluiten maar het is gevuld met een fel blauwe kleur en er valt dus niet met te werken.

Ik startte aleens terug op, met de 3 keuze genome - genome3 en standaard maar nee blijft blauw.

Heeft er iemand een idee wat er fout zit? 8)7

Ik weet nog niet echt veel van Debian... Maar ben wel overtuigd _/-\o_

Alvast bedankt voor uw reactie,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28
Dat lijkt me een probleem met de driver voor je videokaart. Wat voor grafische kaart zit er in die PC?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Ik zie hier een bugreport bij Ubuntu waarbij iemand anders ook aangeeft het probleem met Debian Wheezy te hebben. In een andere discussie lijkt het probleem zich o.a. voor te doen wanneer de open-source Ati en Nouveau drivers worden gebruikt.

Wat voor soort grafische kaart heb je? Welke driver gebruik je? Gebruik je toevallig twee monitoren?
Zou je via een terminal kunnen kijken wat er in ~/.xsession-errors staat?

Het probleem lijkt vaker voor te komen.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat je nogal nieuw bent met Linux, en Gnome3 een enorm andere interface heeft vergeleken met Windows XP, vraag ik mij af waarom je voor de standaard heb gekozen (mogelijk omdat je niet beter wist). Misschien is het beter om opnieuw te beginnen en een andere DE als standaard te gebruiken, zodat je minder problemen ondervind mbt 3D. Xfce of LXDE zijn daarvoor een goede keus, die hebben geen 3D nodig, itt Gnome3.

Ik kan mij ook indenken dat het bericht van FRidh wat overweldigend overkomt met termen. Zeker omdat je geen applicatie kan starten zonder normaal beeld, lijkt een terminal venster ook te veel gevraagd. Als je een Desktop Environment gebruikt wat geen 3D vereist, kan je daarmee uitzoeken wat je moet hebben, om daarna andere omgevingen te proberen die je wellicht prettiger vind, zoals Gnome3.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Je zou eventueel kunnen kijken naar smxi ( http://smxi.org/ ) waarmee je op een relatief simpele manier je distro via de commandline kunt updaten/bijhouden inclusief drivers voor nvidia of amd.
Zeker voor de grafische drivers is dat script wat mij betreft een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Heb van het weekend XP een oude laptop (10 jaar) vervangen door Lubuntu - alles werkte 'out of the box' en de laptop is weer als nieuw. Voor mensen met weinig PC ervaring raad ik aan eens naar deze distributie te kijken, succes.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen; eerst en vooral bedankt voor jullie reacties! En een goed jaar toegewenst.

Mijn PC is een Compaq met intel 4 - Serienr: 5F217G544167 of Partnr: 270735-381 - 80 Gb

Er zit een NVIDIA-kaart in...

Volgend weekend probeer ik zeker jullie tips uit.

Mvg,
Jan

PS: ik zou eerder gereageerd hebben maar blijkbaar komt er geen email naar mijn adres als jullie wat posten?

Heb ondertussen me de .pdf afgedrukt en zal er veel van leren... nog steeds overtuigd van het nut van het overstappen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28
Probeer de NVidia proprietary drivers eens te installeren:

code:
1
aptitude update; aptitude -r install linux-headers-$(uname -r|sed 's,[^-]*-[^-]*-,,') nvidia-kernel-dkms

Of zie de Debian nvidia wiki voor meer details.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:27:
Probeer de NVidia proprietary drivers eens te installeren:

code:
1
aptitude update; aptitude -r install linux-headers-$(uname -r|sed 's,[^-]*-[^-]*-,,') nvidia-kernel-dkms

Of zie de Debian nvidia wiki voor meer details.
Dat kan makkelijker:
aptitude update && aptitude -r install nvidia-driver dkms nvidia-xconfig

Package nvidia-driver omvat alles, inclusief de dkms module package en via dkms zelf krijg je alles voor kernel module compilatie, inclusief linux-headers-[amd64||]. Nergens sed voor nodig :)

Na installatie nog even het volgende draaien om 'm te activeren, daarna herstarten:
nvidia-xconfig

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1