Toon posts:

QNAS & printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me adviseren welke multi inkjet printer werkt op QNAS Turbo NAS 4?

Op forums zie ik voornamelijk conflicterende informatie, op de site van QNAS zie ik voornamelijk printers die al lang niet meer te koop zijn.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 21:00
Kort: Waarom?
Lang: Wat is je doel?

Het is waarschijnlijk goedkoper (en gemakkelijker) om een netwerkprinter te kopen, dan een USB printer die met de QNAP werkt.

Of is het niet de bedoeling de printer te delen met meerdere personen?

Verwijderd

Topicstarter
Omde printer te laten gebruiken met meerdere mensen en controle te hebben over wie mag printen. Ik heb hele slechte ervaringen met printers die zelf netwerken.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Ik betwijfel of alle functies wel gedeeld kunnen worden. Printen zal geen probleem zijn, maar functies zoals scannen en/of kopieren zal lastiger worden onder het QNAP OS.
Als je nog geen printer gekocht hebt, dan raad ik idd eentje aan te schaffen die ook netwerk support heeft.

Afgezien van het feit dat een NAS vaak in een hoekje staat, kan je met netwerk printer de locatie beter uitzoeken.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 21:00
Je bent -volgens mij- toch een van de laatste met een USB printer. Zo'n beetje ieder bedrijf heeft iig netwerkprinters, en menig consument tegenwoordig ook. Voorwaarde is wel dat je je netwerk goed hebt ingericht natuurlijk. (Als je een draadloze netwerkprinter aanschaft en die in een hoekje duwt waar je geen WiFi dekking hebt, houdt het op).

Verder wat Jolke zegt, een NAS wil je niet in het zicht hebben. Een printer wil je op een gemakkelijk bereikbare positie.

De toegangscontrole is een functionaliteit wat de goedkopere netwerkprinters niet bezitten (je kunt dat evt. op netwerkniveau afhandelen, afhankelijk van wat je precies wilt), maar de duurdere zeker wel.

Dus:
- Wat wil je precies? Aantal personen? Privé/zakelijk? Hoe uitgebreid rechten toekennen? Vaste PC's of meerdere devices?
- Slechte ervaring: Met welke merken? Situaties/configuraties?
- Waarom perse inktjet? Misschien vanwege je budget? Wat is je budget?