WIFI signaal versterken voor Tablet

Pagina: 1
Acties:

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Hallo allemaal, ik heb recent een Yarvik Noble tablet gekocht maar de wifi ontvanger van dat ding is om te huilen als ik naast mij Router sta heb ik 14-15 Mbps loop ik 2 meter verder is dat nog maar 5 Mbps en 4 meter verder is ie niet meer inbereik. na wat rond gekeken te hebben hoort het gewoon zo bij deze tablet. maar aangezien ik meestal naast mijn router zit valt het wel mee, maar er is een andere plek in het huis waar ik ook wel eens zit dus ik vroeg me af als ik daar nou een accesspoint neer leg zoals deze (pricewatch: TP-Link TL-WA801ND) is het dan net zoals ik naast router zit of zie ik dat verkeerd. en kan ik meschien in plaats van een acesspoint ook zoon stop contact repeatertje gebruiken
(http://www.xxl-shop.nl/a-...xtender-zwart-2013-model/) mijn doel is gewoon om met minimaal 8 Mbps op die tablet te kunnen werken.

const { signature } = await fetchProfile()

Verwijderd

Hoe is het wifi signaal verder met je laptop?
Zend je op volle vermogen uit met je router?

• moijamie
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:34:
Hoe is het wifi signaal verder met je laptop?
Zend je op volle vermogen uit met je router?
Router zend op volle vermogen met mijn telefoon en laptop heb ik gewoon perfect bereik tot 15 meter ongeveer met me telefoon en laptop zie ook de routers van de buren en met de tablet niet.

Verwijderd

Ik zie eerlijk gezegd geen logische beredenering hiervoor.
Zorg dat de CPU van die tablet laag is. Als die dat is zal ik hem terugsturen. o0

Je kunt altijd proberen je netwerkinstellingen van je tablet te resetten, maar ik neem aan dat je dit allang geprobeerd hebt.

• moijamie
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:51:
Ik zie eerlijk gezegd geen logische beredenering hiervoor.
Zorg dat de CPU van die tablet laag is. Als die dat is zal ik hem terugsturen. o0

Je kunt altijd proberen je netwerkinstellingen van je tablet te resetten, maar ik neem aan dat je dit allang geprobeerd hebt.
Het gaat me niet echt om De Tablet maar meer of een accespoint dan het zelfde effect is als naast de router zitten zonder al teveel snelheid te verliezen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
moijamie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:05:
[...]
Het gaat me niet echt om De Tablet maar meer of een accespoint dan het zelfde effect is als naast de router zitten zonder al teveel snelheid te verliezen.
Dan maar een zinnige reactie:
Ja een AP heeft hetzelfde effect als naast je originele router gaan zitten. Mits op een juiste positie geplaatst. Je tablet moet natuurlijk wel kiezen om over te schakelen naar het AP (met goed signaal) ipv blijven hangen op de router (met slecht signaal).

Ik gebruik het betreffende AP zelf ook. PoE is een leuke feature.
AP's werken over het algemeen trefzekerder dan power line adapters.

Eventueel zou je ook een router in kunnen zetten als AP. Check hiervoor het howto-topic.

• moijamie
Miyamoto schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:45:
[...]

Dan maar een zinnige reactie:
Ja een AP heeft hetzelfde effect als naast je originele router gaan zitten. Mits op een juiste positie geplaatst. Je tablet moet natuurlijk wel kiezen om over te schakelen naar het AP (met goed signaal) ipv blijven hangen op de router (met slecht signaal).

Ik gebruik het betreffende AP zelf ook. PoE is een leuke feature.
AP's werken over het algemeen trefzekerder dan power line adapters.

Eventueel zou je ook een router in kunnen zetten als AP. Check hiervoor het howto-topic.
Bedankt voor je reactie heb de AP besteld wordt binnen 5 dagen verzonden :)

Pagina: 1