• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Bij een familielid wil ik graag een mediaspeler wegzetten om series en films op af te spelen. Ik wil echter wel graag zelf dat ding vanaf afstand kunnen beheren en er nieuwe content op kunnen zetten.

Ik heb wat ervaring met de media spelers van AC Ryan en de simpelere spelers van Sitecom, maar die werken toch allemaal erg traag, ondanks dat die vaak goede reviews krijgen. Het is daarom erg moeilijk om een media speler te vinden die én snel en intuïtief werkt, én vanaf afstand beheerd kan worden.

Naar wat voor merk(en) en prijsklasse moet ik ongeveer kijken? Opslag is niet zo'n probleem. Met 500GB-1TB kom ik een heel eind.

Verwijderd

Wat is je budget? En wat heb je zelf al gevonden?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
In mijn OP kun je lezen dat ik al ervaring heb met AC Ryan's en simpelere Sitecoms, maar dat die niet lekker snel werken.

Popcorn hours zijn wat duurder maar geen idee wat die bieden kwa remote management.

Budget is praktisch alles wat een standalone speler kan kosten. Geen behoefte aan zelf iets te bouwen van consumer parts. Dat wordt snel te duur.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
En hoe wil je de boel precies gaan beheren? Want het moet naar ik aan mag nemen ook wel veilig gaan gebeuren neem ik aan?
In principe is elke speler die je via het LAN kan managen prima. Makkelijkste manier lijkt mij overigens om een NAS te plaatsen waar je een VPN naartoe op kan zetten, en al je content daarop zetten. Daarnaast kun je dan een mediaplayer nemen (naar mijn mening is XBMC nog altijd de mooiste in gebruik hiervoor) met eventueel een shared database op de NAS en alles is netjes beheerbaar en je hebt dan alle keuze-vrijheid is speler. Bijkomend voordeel is ook dat je geen lokale storage in de speler hebt zitten en deze daarmee dus goedkoper, stiller en compacter wordt, terwijl je door de NAS wel weer meer mogelijkheden krijgt (uiteraard moet de NAS dan nog wel worden aangeschaft wat de totaalprijs wel wat omhoog brengt).

iRacing Profiel