Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Microfoon voor VoIP tijdens gaming

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi,

Ik speel wel eens spellen zoals DotA, en ik zou wel eens in staat willen zijn soms dingen over de microfoon te roepen. Volgens mij heb ik wel eens microfoons gezien die geluid dat niet of heel luid is of waarvan de bron niet heel dichtbij is bijna niet meer kan oppakken. Ik wil het liefst niet dat iedereen mee luistert als de announcer ineens dingen als "Your top tower is under attack" door de kamer roept, dus als het mogelijk is niet (of in ieder geval weinig) mijn speakers op te pakken, maar wel goed mijn stem, dan zou dat ideaal zijn. Mag 3,5mm of USB zijn, maar moet op Linux werken, aangezien ik dat als primair OS gebruik. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Iemand een leuk idee?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laten we 't eerst eens hebben over waarom je FPS'en speelt over speakers in plaats van een hoofdtelefoon.

(En als we dat gehad hebben kunnen we je aanraden te kijken naar een headset met mic wat al je problemen in een klap oplost.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:44
ik ga mee met CyBeR, ben zelf hier ook heel benieuwd na,

als ik het goed begrijp wil je niet dat iedereen je in huis kan horen, maar toch speel je over de speakers waar ze wel mee kunnen luisteren?

PSN: Europhea

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
FPS games speel ik tegenwoordig niet meer zoveel. DotA is een MOBA. Maar als ik een FPS speel is het inderdaad wel vaak over de speakers, meer met een idee van waarom niet. Wat misschien wel de zoektocht kan bemoeilijken is dat ik een 5.1 set heb, dus geluid komt van alle kanten. In combinatie met een niet al te verkeerde geluidskaart kan ik soms best redelijk horen waar geluid vandaan komt (ik ben niet voor niets jaren geleden afgestapt van onboard prut). Maar voor games waar ik het meest voor aan de voice chat wil is dat minder van belang, want dat is voornamelijk DotA.

Ik bedoelde dat wat ik niet wil is dat iedereen in het spel meeluistert met wat mijn speakers uitkramen, wat mensen in mijn huis wel of niet kunnen horen boeit me vrij weinig. Meestal ben ik toch alleen thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Amanoo op 05-01-2014 15:41 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Amanoo schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:37:
FPS games speel ik tegenwoordig niet meer zoveel. DotA is een MOBA.
Excuseer, was in de war met iets anders.

Zelfde verhaal echter: hoofdtelefoon is véél fijner voor games omdat je nog los van positionering (wat ook prima gaat) veel meer kunt horen. En geen mic bleed dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Vind het zelf soms minder om een lomp ding op mijn hoofd te hebben. Misschien dat mijn koptelefoon ook wel erg lomp is (Pioneer Monitor 10)

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:44
heb je ook een budget waar we op moeten gaan letten?

PSN: Europhea

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb niet echt een budget vastgesteld, maar als het meer dan 30-40 euro kost ga ik het wel prijzig vinden aangezien ik het waarschijnlijk maar beperkt ga gebruiken.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:24

switchboy

-ruimte te huur-

Waarom niet gewoon "push to talk"?

[ Voor 3% gewijzigd door switchboy op 06-01-2014 17:01 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 16:19

Pater

Terry Tate

Mocht hier nog advies naar voren komen, ik ben namelijk op zoek naar hetzelfde!

Is bedoeld voor Diablo 3, ik wil niet de hele tijd met koptelefoons op zitten, vind ik irritant, maar ik wil wel met mijn vrienden over Teamspeak kunnen praten.

Dus als er nog tips zijn, dan zie ik die ook graag. Budget is max EUR 40.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Pagina: 1