Toon posts:

mysql data na verloop van tijd..

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat een goede oplossing voor het in de hand houden van je mysql table data is. Ik heb bijvoorbeeld nu een statistieken site gemaakt, allemaal vrolijk en leuk. Maar ik heb uitgerekend dat na iets van 20.000 hits de table 9 meg groot is. Is dit geen probleem? Ik bedoel, het zal ook gebackupped moeten worden. En om nou steeds je mysqldump van 10 meg++ te downloaden? Kan ook steeds de nieuwste entries backuppen en de oude behouden natuurlijk. Maar ja, je snapt m`n situatie denk ik?!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Och, de database van tweakers.net (mysql) is ~4GB groot...
Lijkt me niet dat 10Meg echt lastig is dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad niet om wakker over te liggen,
maar toch iets om zeker over na te denken. Tijdens die crash is er een boel data verloren gegaan (correct me if im wrong). Dat zijn toch de dingen die je wilt voorkomen. Neem aan dat je bij tables van formaat gewoon moet zorgen dat de indexes goed ingesteld staan en goede backup strategiën moet plannen. Een website van formaat managen komt meer bij kijken dan menig één denkt volgens mij. Weet iemand hier meer info van? Artikeltje ergens vandaan ofzo.. Dit soort stuff wil ik weten :) (background information)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan move ik hem toch even naar Hosting&server

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon je database(s) naar een netwerklocatie backup'n dan is 10mb of 4gbyte zo gedaan ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 09:48

McMiGHtY

- burp -

Bij een aantal colocaters heb je aparte backup servers waar je een account op kan nemen. je kunt dan je data "lokaal" kopieeren naar die server. kost meestal wel wat. Je kunt ook als je backup groter word kiezen voor een tapedrive waar je weer tapes moet wisselen, zodat je weer iemand in moet huren die die tapes wisselt

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het dan met indexes? Bij grote sites en zoekmachines worden de indices eens in de zoveel tijd geupdate. Ik weet wel wat indices zijn en waarom je ze moet gebruiken.. alleen weet ik nog niet zo goed hoe er efficient mee om te gaan. Iemand suggesties voor me?
Pagina: 1