Macbook (a1181) upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 12:56
Het gaat over de macbook van mijn nichtje,die hem hoofdzakelijk gebruikt voor haar studie (psychologie)
mijn idee is een Samsung 120 gb ssd erin ,het geheugen upgraden van 512 mb naar 2 gb.

snow leopard er op en een nieuwe accu plaatsen.
totaal aan kosten : ongeveer 200 euro.
Nu is mijn vraag : vinden jullie dit het geld waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Deze Macbook is wel erg gedateerd.

Ik zou proberen de Macbook te verkopen en wat geld bij te leggen om een Macbook air te kopen. Eventueel 2de hands afhankelijk van het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:40
Inderdaad, kijk hier even rond, je hebt voor een paar honder euro meer een goede macbook pro die een stuk nieuwer is. En ook nog eens een stuk beter qua prestaties.

Die macbook kan je misschien eerst verkopen en dan de nieuwe uitzoeken hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
2 gbram is voor die laptop voor 36 euro op alternate te bestellen, als ik het wel heb. SSD heeft niet veel nut, gezien het SATA1 of 2 is. Met een nieuwe gewone harde schijf world hij ook een stuk sneller. En dan scheelt het weer wat geld.

Je moet er wel van uit gaan dat je over 2 jaar niks meer voor dat ding krijgt, gezien je er geen lion en hoger op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 21:22
Sorry yousql, maar dat van de ssd moet ik helaas tegenspreken. een ssd heeft zeer zeker zin, zelfs op de oude IDE/PATA aansluitingen, gaat niet zozeer om de doorvoersnelheden maar om de accestijden.
Verder ben ik het wel met Tweak-Freak en elan eens, een nieuwer model zou mijn insziens een betere keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 16:07

4POX

Everybody is wired

Wat doe je met de computer? Als je alleen maar een beetje surft, mail en verslagen typt. Lekker die oude machine houden.

voor een kleine 100 euro heb je de machine voorzien van 2 Gb geheugen en een leuke instap SSD, Je schrikt van de snelheid winst.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Niet meer dan 100 euro uitgeven. En dat haal je makkelijk.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
En is een A1181 prima waard met SSD en 2GB geheugen en als die nog in goede staat is ( zonder de bekende haar scheuren )

Krijg je er nog makkelijk 250 275 voor als je hem verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

Jazzper

BB4E^Guerilla

Grappig, dit topic komt als geroepen. Ook hier een A1181 (late 2007, C2D 2Ghz, 80gb, 1GB ram).
Zit met zelfde dilemma. Geheugen naar 4gb en SSD dacht ik ook. Maar hier raadt iedereen 2GB aan?

heb nog een derde uitdaging; mijn scherm is gebroken; zoek al tijdje naar een uit een defecte. Dan is het nog wel te betalen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Jazzper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:30:
Grappig, dit topic komt als geroepen. Ook hier een A1181 (late 2007, C2D 2Ghz, 80gb, 1GB ram).
Zit met zelfde dilemma. Geheugen naar 4gb en SSD dacht ik ook. Maar hier raadt iedereen 2GB aan?

heb nog een derde uitdaging; mijn scherm is gebroken; zoek al tijdje naar een uit een defecte. Dan is het nog wel te betalen.
4GB Kan natuurlijk ook, maar soms is het net te prijzig.
En via ebay het scherm nieuw voor 70euro ong +-.

Is maar net wat je wil investeren, zolang je topcase en dergelijke allemaal nog goed eruit zien is het prima te vervangen.
Maar ik zou eerst zoeken naar een Donor op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 12:56
Als de filmpjes op You Tube over het snelheidsverschil(met ssd en meer geheugen) moet geloven.
Krijg ik toch wel het idee,dat het de moeite is.
iedereen nog bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 18:09
En vriendin heeft nog een oude liggen. De accu lijkt kapot dus ik kan deze even niet proberen.

Is dit nog aan de gang te krijgen? Volgens mij kan er maximaal Lion op. Is deze OS X versie nog functioneel te krijgen? Ik had laatst een Mountain Lion installatie waarvan ik AppStore inloggen en Safari niet goed werkend kreeg.

Op is deze rijp voor de prullenbak? Geen idee of dit nog iets waard is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Let op dat Safari en andere browsers op zo’n oude Macbook de nieuwste SSL en TLS niet werken en surfen doffe ellende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan neem je een browser zoals Firefox, werkt prima en blijft nog wel even bijgewerkt worden. Safari is leuk maar niet heilig. (en ja, ik gebruik zelf ook Firefox op mijn MacBook in plaats van Safari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

sypie schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:56:
Dan neem je een browser zoals Firefox, werkt prima en blijft nog wel even bijgewerkt worden. Safari is leuk maar niet heilig. (en ja, ik gebruik zelf ook Firefox op mijn MacBook in plaats van Safari)
Safari op Lion en ML is al een tijdje end of life. Hebben ook nooit Quantum gekregen en de oude Gecko engine is gewoon wat traag.

Er is een goed alternatief, Firefox Legacy.

https://parrotgeek.com/fxlegacy.html

Doet ‘t heel aardig en geeft de oude meuk wat extra leven :)
Mijn A1181 2008 draait er prima op onder Mountain Lion.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1