audio via versterker als deze uit staat

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb een yamaha rx 667, waarop een raspberry pi via hdmi is aangesloten. Is het ook mogelijk dat ik zonder dat mijn versterker aan staat geluid krijg via mijn boxen?

Kent iemand deze functie en hoe dit heet?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

kraats

Ik rol

Via je boxen zul je zonder versterker nooit geluid krijgen. Via je tv misschien wel. Dat heet dan HDMI passthrough, maar ik weet niet of je versterker dat ondersteunt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Paultje3181 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:38:
Is het ook mogelijk dat ik zonder dat mijn versterker aan staat geluid krijg via mijn boxen?
Als je weet dat je versterker er voor zorgt dat er geluid uit je speakers komt, beantwoord je eigenlijk je eigen vraag al...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Dacht ik al, maar dacht dat er inderdaad zoiets is als passthrough, maar dus niet voor alle apparaten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor geen enkel apparaat naar de speakers aan je versterker (daar is het immers een versterker voor)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Passthrough zorgt er voor dat het audio en video signaal toch doorgestuurd wordt naar je tv zonder dat de receiver aan hoeft te staan. Zo kun je bijvoorbeeld naar je UPC/Ziggo box kijken met de audio gewoon via de tv-speakers en hoeft de receiver niet aan te staan waarbij het geluid uit je audioset komt.
Het zorgt er natuurlijk niet voor dat het geluid uit je speakerset komt zonder dat de receiver aan hoeft te staan. :F

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat noemen ze de Pure Direct mode, dan lijkt het alsof hij uitstaat maar heb je toch geluid.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29
Niet helemaal. Dat betekent dat de receiver niks met het geluid doet en dus ook niks met de instellingen voor afstand, subwoofercrossover etc.

Wat TS wil kan niet, de speakers hebben stroom nodig om in beweging te komen en iets zegt me dat een Pi dat niet kan leveren. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1