• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Mijn nieuwe computer blijft blank na opstarten. De opstartlampjes (USB/kaartlezer) doen het wel
Waar kan dit aan liggen? Kan iemand mij helpen?
Ik woon in Arnhem-Zuid.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Kun je iets meer informatie geven?
Gaan harddisk en ventilatoren draaien?
piep het?
Hoe zet je de pc aan, met de schakelaar aan de voorkant?
Deed hij het eerder wel? Of heb je hem zelf gebouwd en werkt het nog niet?
etc...
Lees ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• jm20101
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Er mag inderdaad wel wat meer info worden gegeven.
Als de pc helemaal niks doet kan de aan en uit knop verkeerd zijn aangesloten.
Je zou de computer eventueel aan kunnen zetten via de voeding door het groene draadje met het zwarte draadje te verbinden van de 20-pins voeding connector, maar nogmaals, we hebben meer informatie nodig.

Verwijderd

Je zou idd de on/off knop verkeerd aangesloten hebben. Of de schakelaar op de achterkant van de voeding is niet aangeflipt (hoe je het ook maar noemt). Verder zou het ook nog eens kunnen zijn dat de knop van binnen gwn kapot is.

• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik zet hem aan met de knop aan de voorkant.
Hij heeft het eerst wel gedaan, wel ging soms de monitor uit terwijl de computer aanbleef.
Misschien dat er iemand die in de buurt woont kan langskomen, want door mijn handicap kan ik niks verwisselen bij de computer.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je zegt 'nieuwe computer'? En je hebt hem zelf niet geassembleerd neem ik aan i.v.m. je handicap (zoals je zelf aangaf). Dan heb je misschien gewoon garantie op het systeem? Wel ervan uitgaande dat je 't niet hebt gesloopt met software o.i.d.

Anders moet je toch even door de troubleshooter heen zoals Ploink die al postte. Met deze informatie kunnen we je niet helpen. Ik verwacht ook niet dat er direct een Tweaker langskomt, dus begin maar vast met lezen/testen ;)

Verwijderd

Dat van die monitor komt denk ik door slaapstand, maar misschien is de knop van je pc lam geraakt. Hebben mobielen ook wel eens last van. Als dit het probleem is, valt dat denk ik wel onder de garantie (als je die hebt).

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Het kan natuurlijk zijn dat de computer wel "iets" doet op het moment dat je de knop indrukt, maar dat is niet duidelijk. Het kan vaak erg complex zijn om een computer probleem op te lossen, daarom zijn details zo belangrijk. Afgaande op alleen je 1e post zouden er wel 100 mogelijke oorzaken kunnen zijn.

"wel ging soms de monitor uit terwijl de computer aanbleef." - Misschien zit de monitor kabel niet goed vast?

Als je het moeilijk vind om het via een forum op te lossen en je wil iemand aan huis, misschien is het gezien je handicap mogelijk een vrijwilligers organisatie in te schakelen. Op tweakers zijn we behulpzaam, maar we zijn geen organisatie voor hulp aan huis.

Verwijderd

Tweakers ZELF is idd geen organisatie die bij je thuis komt. Ik denk wel dat als je wat op het forum vraagt, dat er vast wel iemand in de buurt woont die misschien jouw wil helpen. Als die er niet is.... dan zou je familie, vrienden, kennissen kunnen vragen om hulp.
Pagina: 1