Asus E45M1-i deluxe moederbord icm 1080P

Pagina: 1
Acties:

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08-2025
Dag allen!

ik heb een PC voor bij de TV samengesteld (een tijdje terug) die bestaat uit het volgende:

PicoPSU
Asus E45M1-i deluxe
2x4GB Mushkin 1333 9-9-9-24 1,5V
Corsair 64GB SSD F60
Seagate Barracuda 3000GB 7200rpm HDD

Er staat Windows 7 op.

Ik heb alle drivers bijgewerkt naar de recentste versies.

Als ik nu een film in 720P afspeel doet hij het perfect. En sommige films (MKV) van zeg 3GB gaan ook nog goed, maar bij het afspelen van een grote MKV (van 1080P en zeg 6 tot 12 GB) hij hapert en komen er artefacten in beeld.

Soms kun je 10 seconden goed kijken, maar dan verspringt hij weer enzo.

Is mijn CPU/GPU Gewoon niet krachtig genoeg? Ik had juist gelezen dat die het allemaal goed aan zou moeten kunnen....
Mijn gewone PC (core i4 4770K met 16GB en 256GB 830SSD) speelt alles soepel af, dus aan de containers ligt het ook niet :-)

PS: ik heb al geprobeerd om de film eerst ook op de SSD te zetten, maar daar ligt het niet aan.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Welke software gebruik je om de film af te spelen? De ene is vaak sneller of beter dan de andere.
Probeer eens VLC.

• Arokh
ik gebruik inderdaad VLC

Heb net een schone install achter de rug om de oude HDD te vervangen voor de SSD/HDD Combi.

heb dus ook net de neiuwste VLC erop gezet.

bedankt voor het meedenken!

• jm20101
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Dat moederbord zou het naar mijn idee makkelijk moeten afspelen.
Artifacts komen vaak doordat er iets te warm wordt, voelt de computer warm aan als er een film wordt afgespeeld?
Heeft de BIOS verder de nieuwste versie? Op de asus website staat namelijk een bios update met 'Improve system stability'

• Arokh
BIOS heb ik inderdaad nog nooit geupdate. Dat zou natuurlijk iets op kunnen lossen.
Is het makkelijk een BIOS update te doen?

• jm20101
Een BIOS update is niet heel moeilijk. Van de ASUS site is een zip bestandje te downloaden, daarna moet het zip bestand worden uitgepakt naar een usb stick. Daarna moet de computer opnieuw worden opgestart in de bios. En daar ergens staat EZ Flash en is de BIOS te updaten.

Overigens zijn er meer mensen met dit moederbord die er problemen mee hebben helaas http://forum.team-mediapo...rforming-hardware.106844/

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Jet onboard CPU/GPU zou dit zonder moeite moeten kunnen doen.

Heb je alle recente drivers van je mobo wel geïnstalleerd van de asus website?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50

• Arokh
ik heb de drivers van Asus gebruikt ja (alleen zijn ze bijna allemaal uit 2011, maar dat geeft niet zo, gaat vooral om netwerk, wifi, bluetooth, etc.)

Ik heb de AMD website gebruikt voor de nieuwste catalyst software/driver.

Oh ja, ik heb de ROM voor BIOS update gedownload, maar het programmatje dat Asus beschikbaar stelt werkt niet bij mij. Geeft direct een foutmelding dat ik wellicht niet de juiste combinatie (programma is voor Windows 7 64bit, wat ik ook heb) heb...

• jm20101
In de BIOS zelf zit volgens mij ook een programma om de BIOS te updaten. Dat gebruik ik altijd, en wordt het bestand rechtstreeks gelezen vanaf de USB. Als de gedownloade BIOS ROM niet goed is wordt dat aangegeven. Het zou goed kunnen dat het tooltje niet goed op 64 bit werkt.

• Arokh
hmm, met die hardwarematige encoding lijkt het al wel een heel stuk beter te gaan!

ga even testen

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Tijdens het film kijken kun je ook taakbeheer openen om alle processen te bekijken, wellicht dat hier iets onnodigs tussen zit die je CPU te veel belast.

• Arokh
het lijkt er echt op dat het nu helemaal goed is.
Die hardwarematige encoding zou gewoon standaard aan moeten staan :-)

bedankt!
Pagina: 1