2 maal DVI op 1 maal Mini DP

Pagina: 1
Acties:

• stefantry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 20:32
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan 4 monitoren aan te sluiten op mijn computer. Alleen ik heb 2 x mini DP en 1 x DVI. Dus ik wil nu een adapter (of dergelijk) halen om van 1 x Mini DP naar 2 x DVI te gaan. Nu is mijn vraag: Is dit mogelijk? En zo ja welke adapater kan ik dan het beste kiezen want kan kan ze niet vinden. Enkel producten van +/- 250 euro.

Alvast bedankt!

Stefan

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Welke videokaart heb je precies?
Weet je dat niet, een programma als CPU-Z kan het je vertellen.
Vervolgens is er op internet vast wel te vinden wat de aansluit mogelijkheden zijn.

• stefantry
Ik heb de pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
Hiervan gebruik ik op dit moment al 2 x mini DP en 1 x DVI.

Dus ik moet wel iets van een splitter/extender hebben om die extra monitor aan te sluiten.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Die kaart heeft DVI, HDMI en 2x mini-DP, dat zijn er 4.
Je kan de HDMI dan toch gebruiken?

Displayport is een heel apart protocol. Je hebt dus een complexe protocol conversie nodig om naar DVI te gaan.

Wel bestaan er producten zoals van Apple die kunnen detecteren wat er aan de poort hangt en bijvoorbeeld een DVI signaal sturen over een DP aansluiting. Die adaptertjes zijn vrij simpel.

HDMI en DVI lijken sterk op elkaar, alleen de stekker is anders en DVI heeft geen audio. Een adapter HDMI-DVI of andersom is dus veel eenvoudiger.

[ Voor 80% gewijzigd door Ploink op 05-01-2014 14:56 ]

• stefantry
Bedankt Ploink!
Ik heb nu een TV aangesloten om te testen als 4e monitor. Alleen dit geeft mij de volgende foutmelding:
http://gyazo.com/52648fe787be566c09b2572a94b62217

Maar de volgende configuratie moet dus kunnen werken: HDMI + DVI + Mini DP + Mini DP?

• stefantry
Ik heb hem aangesloten op mijn Moederbord HDMI, hij pakt hem nu. Anyway bedankt!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 23:55

SambalBij

We're all MAD here

Die 4de monitor zal nu niet dezelfde (3D) performance halen als de andere 3, aangezien die nu wordt aangestuurt door de onboard/CPU graphics en niet de 7970...

Hoe het met die kaart van jou zit weet ik niet, maar ik weet dat mijn eerdere Radeon HD 6870 (2x DVI, 1x HDMI, 2x miniDP) maar maximaal 2 monitoren kon aansturen die geen DP zijn.

Als je echter 2x DVI of 1x DVI en 1x HDMI aansloot, konder er nog wel 1 of 2 DP monitoren aan worden gehangen.
Dat werkt dan weer niet met de simpele passieve converters zoals Ploink hierboven beschrijft, aangezien daarmee simpelweg een DVI of HDMI signaal over de miniDP connector wordt gestuurt. De kaart heeft echter niet de hardware aan boord voor meer dan 2 schermen. Voor DP heeft ie die hardware echter niet nodig.

Wat je wil kan dus wel, maar dan moeten de miniDP poorten ook echt een DisplayPort signaal uitsturen, wat dus betekend dat je of actieve converters moet hebben, of monitoren met DP aansluiting.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1