Toon posts:

Videokaart en Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruikers,

Aangezien ik graag game heb ik altijd een desktop gehad waarvan ik probeerde te verzekeren dat ik elk spel dat ik koop kan spelen. Aangezien ik in mijn studententijd weinig geld voor handen had, heb ik een aantal jaar geleden een, naar wat ik dacht, voordelige pc gekocht . Dit is mijn huidige pc ONGEVEER met als grootste verschil dat ik een phenom II x6 en een ATI Radeon 5450 heb.
Nu begrijpen jullie wel dat een ATI Radeon 5450 vrij beperkt is geworden ten opzichte van mijn doel om elk spel dat ik koop te kunnen spelen (opmerkelijk genoeg lukt tot nu toe elk spel zelfs al wordt aangegeven op internet dat het niet gaat lukken).
Nu ik wat meer geld om handen heb wil ik graag mijn videokaart upgraden. Voor mij is het helemaal niet belangrijk om spellen op zijn mooist te kunnen spelen. Ik wil gewoon elk spel kunnen spelen dat ik koop zonder verstoringen voor de komende 2 jaar. Ik wil niet meer dan 100 euro aan de kaart uitgeven en zat zelf te denken aan deze. Met daarbij deze voeding.
Mijn vraag is of dit bij elkaar past of dat jullie misschien andere adviezen hebben voor mijn specifieke situatie.

Ik hoop op jullie reactie om mij wat meer zekerheid te geven.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:39
ja moet gewoon lukken

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Een 7770 is beter dan de GTX650. Je zou zelfs een 7790 kunnen kopen die nog beter is voor een tientje meer http://tweakers.net/product/327087/asus-radeon-hd-7790/

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:39
koop dan wel gelijk de 2gb model

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:37

two

Soms weigeren OEM moederborden nieuwe onderdelen die niet uit de fabriek komen. Hou daar dus rekening mee.

Als je elk spel wil kunnen spelen wat je koopt, neem dan een pricewatch: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2

of als je er iets meer kunt bijleggen:

pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 '13Series

dan kan jij voor de volgende 3 jaar mee. Misschien niet op de hoogste instellingen, maar je zult lekker snel kunnen gamen en je geen zorgen te hoeven maken of je systeem het wel trekt.

Je voeding is ook goed. Ik zou die nemen of deze:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

Heb zelf de V2, prima ding en scheelt weer een tientje.

Succes met het vervangen van je onderdelen!

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Acer heeft in ieder geval nog niet gereageerd op mijn vraag of dit moederbord nieuwe onderdelen zou gaan weigeren. Ik heb ondertussen wel een nieuwe voeding gekocht en met succes geïnstalleerd. De 7850 is mij iets te duur. Aangezien mijn 5450 nu ook nog alles zo'n beetje pakt, maak ik mij vrij weinig zorgen over de 7770 of 7790.

Heb ik nog een laatste vraag: Ik zie hier bijvoorbeeld dat Gigabyte GV-R7770-1GD veel goedkoper is dan de Sapphire Radeon 7770 Ghz terwijl er in de specificaties nauwelijks verschil zit. Waar zit het prijsverschil dan precies in?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 10:20 ]

Pagina: 1