Toon posts:

Raar probleem met matrox g450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem en ik zal het proberen te omschrijven.
Ik heb 1,5 jaar geleden een DVD MPEG kaartje gekocht omdat mijn CPU toen niet snel genoeg was voor DVD's afspelen. Nou heb ik ondertussen een AMD TB 1GHz die snel genoeg is, en een Matrox G450 DH die op de tv is aangesloten. Nou is de DVD MPEG kaart dus niet meer nodig en wilde ik de kaart eruit halen. Ik dus de kaart eruit gehaald. Nou blijkt dus dat mijn beeld op de 1 monitor uitgang helemaal vervaagd, het beeld wordt geel groenig aan de rechter rand. Monitor 2 heeft er helemaal geen last van. Ik dacht dat het dus eerst aan de drivers lag, dus ik windows 2000 opnieuw geinstalleerd zonder MPEG kaart.
toen heb ik de drivers van Matrox geinstalleerd, en heb ik nu weer het zelfde probleem. Ik heb nu tijdelijk de MPEG kaart er weer inzitten en de monitor weer terug gelust over de MPEG kaart en nu doet alles het goed. Maar ik vind dit wel een dure oplossing aangezien ik deze kaart dus wil verkopen. Weet iemand een oplossing?

Ik draai op een ABIT KT7A
AGP : Matrox G450 DH
PCI1 : -
PCI2 : Hollywood Plus (MPEG kaart)
PCI3 : -
PCI4 : SBLive 5.1
PCI5 : Netwerk

Alle (nutige) reacties zijn welkom

Groeten Martijn

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
Als er echt een heel stuk verkleurt denk ik dat er iets niet helemaal goed is met een kabel...
Kun je de G450 niet in een ander systeem checken of zo? dat je dan gaat kijken wat het iig niet is?

Verwijderd

Topicstarter
Nou aan de kabel kan het niet liggen.
Het is zo als ik MET DVD Mpeg kaart kijk (maar dan die kaart NIET installeer met drivers) het wel doet, en ZONDER die kaart geeft hij op de 1 mon. uitgang geen problemen. Hier had mijn vorige Matrox G400 SH ook last van op dit ABIT Mobo.
Ik denk zelf dat het aan de combo Matrox en Asus ligt. Maar heeft iemand anders ook problemen mee?

• Peetke
Ik heb een G450 op een Asus P2B-S en een P97L-S en ook in een Abit VP6 mobo... nooit problems mee gehad...
welke type mobo heb je precies? heb je de nieuwste bios-update?

• Peetke
je kunt het bios op de videokaart overigens ook flashen: http://www.matrox.com/mga/support/drivers/bios/home2.cfm

zou ik ook even proberen... you never know...

Verwijderd

Wat gebeurd er als je de monitoren omwisselt ? Heb je hetzelfde probleem dan op de andere monitor ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het volgende gedaan.
Monitor van mijn broertje geleend ( Belinea 17") die aangesloten (singel) op mon.1 uitgang van matrox (Geen probleem)
toen mijn Yakumo monitor op mon.2 uitgang gezet op op dualhead clone gezet. Nu heeft alleen de Yakumo het probleem. Vervolgens de connectoren van matrox mon.1 en mon.2 omgewisseld en de Yakumo blijft het probleem hebben. Nou heb ik die Yakumo op mijn broertjes PC gezet en geeft daar GEEN problemen. Mijn broertje heeft een viper 770 op een Asus P5A.
Ik denk dat mijn monitor echt aan het flippen is. Maar probeer nu dan effe de BIOS update van de video kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan hier echt verder nix aan doen?

Ik namelijk zo snel mogelijk de DVD MPEG kaart eruit gooien

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
zet de agp snelheid van de videokaart eens op 1x speed

• Peetke
Is het probleem niet veroorzaakt door straling die de andere monitor uitzend? het is namelijk zo dat als je monitoren dicht bij elkaar zet, dat ze elkaars beeld kunnen beinvloeden als ze te dicht bij elkaar staat of niet goed afgeschermd zijn (geeft verklaring voor vlekken/verkleuring).

maar dat zal het zeker ook niet zijn?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zaterdag 09 juni 2001 12:34 schreef Peetke het volgende:
Is het probleem niet veroorzaakt door straling die de andere monitor uitzend? het is namelijk zo dat als je monitoren dicht bij elkaar zet, dat ze elkaars beeld kunnen beinvloeden als ze te dicht bij elkaar staat of niet goed afgeschermd zijn (geeft verklaring voor vlekken/verkleuring).

maar dat zal het zeker ook niet zijn?
Ja dit denk it ook... mwa Weet het eindelijk wel zeker.... :)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk

heb namelijk maar 1 monitor op mijn bureau, het is op het moment dat ik de monitor direct op de G450 aansluit problemen heeft, maar als ik die op de DVD MPEG kaart aansluit geeft dat geen problemen. Ik vind dit alleen een beetje dure oplossing. Ik gebruik die kaart helemaal niet meer omdat de matrox een TV uit heeft die veeeeeel beter is.
Pagina: 1