Nas met goede DLNA ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:49
Goedemiddag Medetweakers,

Ik heb op dit moment een netgear nv+ nas draaien. Op het gebied van opslag/backup is het een fijn apparaatje.

1 maand terug hebben wij een nieuwe tv gekocht met wifi. Dus zijn we de nas ook als DLNA gaan gebruiken. Opzich werkt het goed alleen nu komt het. De nas laat maar 1/4 deel zien van wat er werkelijk opstaat. Zowel op de tv als op de playstation 3. Nu heb ik me wat meer verdiept en ik lees veel klachten over de readynas nv+ van netgear.

Nu ben ik aan het overwegen om een nieuwe nas te kopen maar ik wil een goede DLNA ondersteuning erin hebben zitten.

Hebben jullie tips of eigen ervaringen met een zo'n nas?

Mvg

Jaap

Verwijderd

QNAS met Plex werkt fantastisch. Kijk eens of je TV en NAS dat kunnen. Met alleen DLNA heb ik niet veel goede ervaringen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 17:10 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke TV heb je? LG's willen namelijk graag Plex en ondersteunen dat ook.
Ik heb zelf een Synology icm een LG staan zonder Plex, en dat werkt ook goed. Ik zie iig alles wat er op staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• whitedevil1988
De tv is een samsung UE40F6400.

IK heb gekeken als ik plex kan installeren op de nas alleen deze word niet ondersteund door de nas. Alleen de readynas V2 en ik heb de v1

Vind het echt balen. Als extra opslag/backup is de nas echt geschikt maar nu wil je gaan streamen en dan loop je tegen allemaal beperkingen aan.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik weet niet hoeveel data je nu op je NAS hebt staan, maar als je een Synology koopt met 1 of twee disks kun je de Netgear natuurlijk ook inzetten als extra backup voor je data. Zet je de ene ergens in huis en de andere in de meterkast, of beter nog offsite bij je ouders. Rsync over een VPN tunnel opzetten en dan hebben zowel jij als zij hun data offsite gebackupt, voordeel voor beiden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je een film die de NAS niet laat zien via een USB stick aan de TV aanbied, kan die hem dan afspelen? Zo nee, heb je een transcoding probleem.
Om die film te kunnen afspelen heb je een NAS met spierballen nodig, een x86 gebaseerd ding. Die zijn behoorlijk duurder dan Arm based, en helaas ook behoorlijk onzuiniger.
Mogelijk ben je goedkoper uit met een mediaplayer, die je tussen je NAS en je TV hangt.

• whitedevil1988
@ The Eagle
Welke Synology Heb je draaien dan?

ik heb nu denk ik bijna 2 Terabyte vol. Het is een 4 bay nas waarvan alles is bezet. Dus er moet ook een 4 bay terug komen.

@Mijzelf

Ik heb al wat filmpjes gekeken via de usb op de tv.Hier geen problemen mee ondervonden.

Alleen wat ik op de tv krijg te zien in het mappen overzicht van de nas is precies hetzelfde als op de playstation 3. Als ik de gedeelde map open op mijn computer dan krijg ik gewoon alles te zien wat erop staat. Alleen gaat dit niet via DLNA maar gewoon via de netwerk map.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je maakt een denkfout. Een 4 bay NAS is leuk, maar sinds je die Netgear gekocht hebt zijn de HDD's wat groter geworden. Ik heb zelf een Synology DS213 (2bay) met 2x3TB er in. Aangezien ik in RAID1 draai (eigen voorkeur) levert me dat netto 3TB op. Past dus al jouw data op en dan nog het e.e.a.

4bay NAS'en zijn alleen handig als je RAID5 wilt draaien, omdat je daar minimaal 3 disks voor nodig hebt. Of als je echt een shitload aan data hebt natuurlijk :P

Overigens zijn de hedendaagse Synology's (al dan niet met ARM processor) ook prima in staat om te transcoden. Die dingen zijn in de loop der tijd ook wat sneller geworden namelijk ;)

• whitedevil1988
Ik heb dan 4 x 2 TB erin zitten dit heb ik in mijn vorige post er niet bijgezet.Waarin die raid x draait. (raidmodus van netgear zelf)

Dus de Synology DS414 Zou een mooie opvolger kunnen zijn. Netgear heb ik nu al weer 3 jaartjes denk ik. Techniek staat niet stil

[ Voor 33% gewijzigd door whitedevil1988 op 05-01-2014 18:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb deze kerstvakantie een UE46F6400 TV en een Synology DS213j met 2x 3 terabyte in RAID1 gekocht, zal eens kijken of ik dat aan het werk krijg via de TV met WiFi :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat zal ongetwijfeld lukken, dwz je zult best verbinding krijgen. Maar wifi is nou nietecht het handigste om over te streamen. Als het kan, kabeltje trekken :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Eagle schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:24:
Dat zal ongetwijfeld lukken, dwz je zult best verbinding krijgen. Maar wifi is nou nietecht het handigste om over te streamen. Als het kan, kabeltje trekken :)
Weet ik, maar dan moet ik een switch uit de verhuisdoos gaan halen. Voor het testen is WiFi even genoeg ;)

Edit: voor laag-kwaliteits avi's e.d. werkt het probleemloos (ik heb geen HD content). Heel makkelijk, gewoon de media server en video server installeren op de Synology, deze de bestanden laten vinden en dan via de TV naar de Synology gaan. Werkt als een tierelier :)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 05-01-2014 21:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Jaap, wat is nu je eindconclusie? Ik heb ditzelfde probleem ook, met een ReadyNAS Duo met ReadyDLNA erop: maar een klein deel van de (HD)films wordt getoond en bij sommige daarvan kan er geen geluid worden afgespeeld. Ik hoop dat het zo simpel is dat er een ander DLNA-addon moet worden geinstalleerd op de ReadyNAS.

• whitedevil1988
De netgear nv+ heb ik verkocht en daarvoor in de plaats een Synology DiskStation DS412+ gekocht. Deze is kwa cpu kracht natuurlijk stukken sterker dan de netgear nv+. Ik draai nu plex op de nas en op de tv. Werkt goed.

Kijken via DLNA gaat ook goed. alles wat ik nu op de nas zet word herkend door mijn tv. Zowel via DLNA als via plex. Alleen iso files en geripte bluray's kan ik niet afspelen. Dat moeten mkv files zijn, dus omzetten of even nakijken als ik films erop zet.
Verder toppie.
Pagina: 1