[PC]Godus God simulatie van de maker van Fable.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:56

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://multiplayerblog.mtv.com//wp-content/uploads/multi/2013/05/godus_dena_22cans.jpg

Algemene informatie

Godus is een god game van de maker van Populos (Peter Molyneux) . Waar gaat het over (Engels)

In this Kickstarter-funded game by Peter Molyneux and the team that developed Curiosity - What's Inside the Cube?, you take on the role of a god nurturing his or her followers to advance through the ages. Use your powers to shape the land into a utopia for your civilization while taking time out to wage war against other gods in AI or multiplayer battles involving hundreds of followers. Gain more followers to gain more belief and increase your powers and spread your influence across the world.

Het spel is te koop in beta fase via Steam (early acces).

Single Player

Multiplayer

Media

Changelog Spel

V1.3.1.3830

•Farmers will now recognise a field and Abode as their own
•Crash fix for game hanging on Mac on start-up
•Chests will always reward cards
•Fixed a crash caused by loading the game while a storm was occurring
•Damaged Abodes will not have a Belief bubble
•Fixed Advanced cards disappearing from Scrapbook
•Settlement vision radius increased for Followers to see available jobs
•Land Expansion Shrines are now repairable at sea level
•Roads no longer go through farms
•Scrapbook content page will update your era progress
•Fixed repeating notification sound when you complete 20/20 of the Mount of the Gods
•Chests will no longer be empty
•Settlement vision radius is increased
•Crash fix for terrain data error

V1.3

■Enter the Bronze Age and era of agriculture
■12 New Bronze age advances including Farming, Politics and Cartography.
■8 New Resource cards to collect
■8 New God Cards to collect
■New unlocks to increase your Area of Influence, speed up followers and cheaper settlements
■Unlock a new Farmer Follower and grow your civilisation through agriculture
■Farmers will grow crops outside of settlements for the population
■Crops are gathered to feed your population and advance your civilisation
■Choose the most fertile and efficient land for your crops
■Dynamic weather system where lightning storms will bombard your Homeworld, damaging Abodes not in a settlement
■Sprogging centralised within settlements rather than on individual Abodes
■Sprogging from Abodes only available when the Follower can travel to an available plot or Totem
■Abodes inside a settlement now have second stories (floors) allowing greater capacity and belief.
■Over 60 new chests added to Homeworld
■Entirely rebalanced multiplayer Armageddon mode
■New scrapbook hints
■Felt tents no longer produce belief and instead house more Followers and have faster Follower generation (breeding)
■Faster info bubbles
■New God Power icons
■Followers share their thoughts and needs via Prayers

Links

Officiele Website
Facebook
Kickstarter Topic
Officiele Wiki

Topic Start word vanavond aangepast , ben op mijn werk

[ Voor 143% gewijzigd door Stronkie op 11-01-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter

Change Log

11 Jan 2014

- Spel Changelog toegevoegd

05 Jan 2014

- Topic start aangemaakt
- Topic start updated met media en links

[ Voor 132% gewijzigd door Stronkie op 11-01-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb zelf het spel gekocht via de steam sale. Ben er aardig verslaafd aan. Maar het lijkt net of ik vast zit.. Hebben de andere mensen dit ook . Of Speelt niemand het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Je hoort nu toch ook vast komen te zitten? Endgame is nu toch niet geheel klaar of wel?

Mij lijkt het echt een heel leuk spel maar ik kijk nog even de kat uit de boom tot het tot een stabiele release komt.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik hoop alleen dat de ontwikkeling net zo snel verloopt als de early access van Prison Architect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ah, Peter Molyneux. Populous en Black & White 1 vond ik geniaal (nog steeds de moeite waard om te spelen). Fable 1 heb ik ook prachtige herinneringen aan (iets met puberteit :') ).

Ik ben benieuwd wat hij hiervan bakt en zal het zeker in de gaten houden. Vaak heeft de beste man nogal grootse ideeën die niet altijd even groots uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Hmm , heb net die video's bekeken . Ik doe toch wat verkeerd lol.

Hoe ver kun je nu komen weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:05
Ik ken het, heb het toen der tijd gekickstart. Ik ben best ver gekomen. Je kan op dit moment maar tot een bepaald niveau komen qua technologie. Je kan wel heel ver uitbreiden maar dat duurt wat lang. Soms 4 uren voor een gebouw af is.
Je kan gems uitgeven om dit te versnellen. Dit ruikt naar microtransactions :s. Je kan ook soms gems minen als je ze tegen komt. Tot nu toe ben ik maar 1 vein tegen gekomen waar 30 gems zijn uitgekomen.

Het verzamelen van faith is tergend sloom en van al dat geklik werd ik soms wat moe.
Pas als je een towncenter maakt verzameld dit van een bepaalde zone de faith op 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Het idee was inderdaad microtransactions maar dan alleen voor tablet gebruikers aangezien die het spel gratis zouden kunnen spelen. Ze zijn overladen met kritiek waardoor ze bij de komende update de gems geheel uit het spel gaan halen. Tevens het vele geklik is gewoon saai en hoogst vervelend. Het duurt nu al een paar maanden voor een nieuwe update dus ik verwacht dat ze bezig zijn de gameplay om te gooien na alle kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Micro transacties zijn idd van de baan. Ik vermaak me wel met het sculpten van mijn landschap.. jammer dat er geen duidelijk is wanneer er een nieuwe update komt. Wanneer was de laatste update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
finsdefis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:56:
Ah, Peter Molyneux. Populous en Black & White 1 vond ik geniaal (nog steeds de moeite waard om te spelen). Fable 1 heb ik ook prachtige herinneringen aan (iets met puberteit :') ).

Ik ben benieuwd wat hij hiervan bakt en zal het zeker in de gaten houden. Vaak heeft de beste man nogal grootse ideeën die niet altijd even groots uitgevoerd worden.
Die man is meer een visionair, dan een dev, beetje ala wat Jobs heeft gedaan voor smartphones heeft molyneus in zekere mate gedaan voor gaming. (magic carpet, dungeon keeper, theme park, fable 1, dat zijn stuk voor stuk grensverleggende games geweest, kan buiten Quake, Wolf3d, Sims, goldeneye007, GTA3 en Total Annihalation geen innovatievere games van de laatste 25 jaar bedenken)

Ben benieuwd naar deze titel, maar ik zie nog niet echt de potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:03

4bit

Onward, to futility!

Bwa, ik ben het daar toch niet met eens. De man heeft in de jaren 90' pareltjes afgeleverd, maar sindsdien is het toch maar bergaf gegaan. Vanaf Black&White is het vooral veel beloftes, maar kan hij weinig waar maken. En heeft hij daar ondertussen al een fameuze reputatie om (Zie onder andere twitter account Molydeux en Molyjam, een gamejam waarin hopen gamedevs een game maken in 48 uren op basis van de game ideas van Molydeux). Pas op, ik vond Black&White en Fable 1 nog wel leuke spelletjes, maar zeker niet de grensverleggende spellen. Fable bv, dat is toch gewoon een 3d person action RPG.

En dan nu heel dat 22Cans gedoe. Je denkt, ah, Molyneux is weg onder het oog van een grote publisher. Daar gaan weer mooie games van komen. Zijn het "sociale experimenten", allemaal klikken op blokjes en betalen om meer blokjes weg te halen. Ergens met de jaren

Voorlopig zegt dit spel mij niets, het heeft naar wat ik al gezien heb gameplay van een tablet/facebook spel (met dezelfde pay to win toestanden, koop 1000 gems voor 50 euro etc.). Ik wacht wel de reviews af.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Op zich vind ik het wel een leuk spel, maar tot hoever gaat het door?

Into space zag ik ergens staan.

Je moet bouwen en land veroveren en upgraden etc.
Volgens mij is de lol er snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Godus van de maker van...Fable??? Ik wordt echt te oud, maar zou toch liever 'de maker van populous' zien als titel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
nietorigineel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:09:
Godus van de maker van...Fable??? Ik wordt echt te oud, maar zou toch liever 'de maker van populous' zien als titel ;)
Of de bedenker van Dungeon Keeper. Of oprichter van Bullfrog. Of...enfin, eigenlijk is alles beter dan Fable...

Helaas ben ik ervan overtuigd geraakt dat Peter gewoon bij Bullfrog een heel erg goed team om zich heen had en dat die studio daardoor zulke briljante games afgeleverd, misschien wel ondanks de aanwezigheid van Molyneux. :9

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 07-01-2014 03:15 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik vond zijn games bij Bullfrog leuk,
B&W I en II veel blaat blaat van Peter.. weinig gezien
Fable I , II en III. Precies hetzelf ... veeeeel blaat blaat en weinig gezien. Toch vond ik deze games leuk
Godus tot nu toe.. Leuk.. Beter dan spore :) hehehe.. vreemd dat ik aan spore moest denken toen ik de video's zag

Ik ben blij dat ik hem gehaald heb.. Ben met sculpten van mijn Stronkie Planet bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Stronkie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:03:
Ik vond zijn games bij Bullfrog leuk,
B&W I en II veel blaat blaat van Peter.. weinig gezien
Fable I , II en III. Precies hetzelf ... veeeeel blaat blaat en weinig gezien. Toch vond ik deze games leuk
Godus tot nu toe.. Leuk.. Beter dan spore :) hehehe.. vreemd dat ik aan spore moest denken toen ik de video's zag

Ik ben blij dat ik hem gehaald heb.. Ben met sculpten van mijn Stronkie Planet bezig
Ik heb de B&W en fable games met plezier gespeeld, het was niet wat ze hadden beloofd maar nog steeds erg leuk om te doen.

en dat Spore slecht was is denk ik te weiden aan EA die het te volwassen vond en dat dat niet de doelgroep was. Als je de eerste beelden ziet van spore dan zie je realistische (niet cartoony) uitziende beesten, bloed en gore zoals het bedoeld was. Dat zou een hele gave game geworden zijn helaas is het de kinderachtige kant op gegaan waardoor het spel geflopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Spore was toch ontwikkeld door Will Wright? De ontwikkelaar van SimCity, Sims, etc.

Moet zeggen dat ik de meeste titels van Peter Molyneux leuk vond om te spelen, maar bij deze titel wacht ik wel af totdat het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:05
B&W was heel tof om te spelen. Vond het echt heel bijzonder. Dungeonkeeper is een spel die tot op de dag vandaag nog wel eens speel. Net als B&W trouwens.

Helaas was B&W 2 iets minder, een B&W 3 zou heel fijn zijn!

Maar goed Godus is een mooi idee. Iets minder leuk uitgevoerd. Had liever gezien dat ik daadwerelijk een mijn kan maken daar mijn coal vandaan haal. Inplaats van kaart te krijgen als ik een kist open -.-.
Het spel is wel leuk maar aan het lang wachten voor je iets kan doen laat zien dat de game echt ontworpen is voor microtransactions. Gelukkig is het wel teruggedraaid en zijn er geen microtransactions meer.

Nu moet ik wel zeggen dat de laatste keer dat ik gespeeld heb 1.5 maand geleden is. Hopen dat de nieuwe update ublar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Staat aan 9 euro op steam dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Topic start updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Ik twijfel om dit spel aan te kopen maar ben wat aan het twijfelen omdat ik hier en daar dingen lees over micro transacties. Hoe zit het nu eigenlijk? Ik wil gewoon betalen en zonder beperkingen alles kunnen spelen zonder ook uren te moeten wachten of om de zoveel dagen pas dingen te kunnen doen. Kan je dit spel gewoon opstarten, spelen en afsluiten wanneer je zin hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik zou hem niet kopen, het is een click fest. Het was bedoeld als free 2 play game met extreem veel micro transacties. Maar dat is er nu weer uitgesloopt. Er is sinds october geen update meer geweest. Early acces is niet de moeite waard voor het spel. Na 3 uur heb je alles gezien en dan is het gewoon extreem saai en heb je RSI.

Het potentieel is er wel, maar ik denk niet dat ze het ooit gaan halen. Ik betwijfel sterk of ze het niveau van een game als black & white weten te halen. ATM is Godus gewoon een slecht uitgevoerde Ipad game voor op de PC met weinig samenhang en diepgang.
Kan je dit spel gewoon opstarten, spelen en afsluiten wanneer je zin hebt?
:? 8)7...euh...ja?....

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 11-01-2014 15:34 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ik zit eigenlijk wel te wachten hoe ze dus die andere "ages" gaan uitvoeren , ala space age

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18

MarvinJames

Theatermaker

Wat bijzonder dat er zo weinig over deze gesproken is hier op het forum! Nu ben ik backer van het eerste uur en ik vind het één groot drama, maar ik had verwacht dat dit hier wel besproken zou worden.

Zijn er mensen aanwezig die de (beta) game nog spelen? Ik ben zelf al een jaar geleden afgehaakt en wacht nu min of meer geduldig tot de uiteindelijke game af is.

Grote vraag is of dat ooit nog wel gaat komen. Peter Molyneux en de aanvankelijk productieleider hebben volgens mij alweer het schip verlaten, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tsux schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:59:
Wat bijzonder dat er zo weinig over deze gesproken is hier op het forum! Nu ben ik backer van het eerste uur en ik vind het één groot drama, maar ik had verwacht dat dit hier wel besproken zou worden.

Zijn er mensen aanwezig die de (beta) game nog spelen? Ik ben zelf al een jaar geleden afgehaakt en wacht nu min of meer geduldig tot de uiteindelijke game af is.

Grote vraag is of dat ooit nog wel gaat komen. Peter Molyneux en de aanvankelijk productieleider hebben volgens mij alweer het schip verlaten, dus ja...
Ik heb het spel op mobiel. Maar de vervelende interface, het vele werk, voor weinig resultaat en de push op micro transacties stond mij erg tegen. Heb het spel dus al een hele tijd niet aangeraakt. Maar goed, ik heb er ook geen cent aan uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18

MarvinJames

Theatermaker

Het is / was een game met ontzettend veel potentie, maar ik zag samen met de beginnende community al dat er zaken niet soepel gingen.

Volgens mij zijn ze een half jaar bezig geweest om alleen dat "sculpten", het vervormen van het landschap, te maken en nog werkte het RSI opwekkend... Vervolgens is de gameplay oersaai omdat er niets te doen valt.
Huisjes kan je alleen bouwen op vlakke grond, dus hele werelden worden omgetoverd tot pannenkoeken om een zo efficient mogelijke rij huizen te creëren. Ongeïnspireerd en alle fraaie vormgeving van de game verdwijnt.

In plaats van bovendien je volk als een God te besturen, wordt het een veredelde Command & Conquer game waarbij je op een poppetje moet klikken en hem moet vertellen waar hij zijn huis bouwt.

Geen AI bij je volk waarin het zelf bepaalt waar het willen wonen, geen community zelf regiseert, etc. Nee, niks gebeurd zonder dat jij daar een paar keer voor moet klikken.

Geen resources in de game die de game een beetje interessant maken. Huizen ontstaan uit het niks, voedsel voor je volk heb je niet nodig, etc. Het enige wat je nodig hebt is Mana, een soort geloofspunten, die automatisch als wolkjes boven de huizen ontstaan, of je nu wel of niets doet. Oh ja, dit moet je natuurlijk ook handmatig, per huisje klik-voor-klik verzamelen.

De natuur groeit niet. Haal je een boompje weg, dan komt er ook nooit meer een boompje terug. Niet dat hij nuttig is, want er kleven geen resources aan een boom. Maar realistisch zou het wel zijn.

Nu, na meer dan 3 jaar, hebben ze een paar ideeën waar ze mee bezig zijn. Mini-games waarbij je een soort Lemmings-achtige puzzels moet oplossen met je volk. En ze proberen nu voor het eerst iets uit met gevechten.

De reden: ondanks een Kickstarter periode zag Peter Molyneux zich genoodzaakt om met een publisher in zee te gaan. Je weet wel, die financiële haaien. Gevolg: de ontwikkeling voor de Kickstarter-backers werd gestaakt en een free-2-play versie voor de mobiel moest gemaakt worden waarbij microtransacties de boventoon voeren. Want er moest geld in de lade komen.

Dood en dood zonde is het, want er ligt zoveel potentie bij deze game...

[ Voor 22% gewijzigd door MarvinJames op 23-10-2015 11:30 ]

Pagina: 1