Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Asus R704A-TY260H] Mogelijkheid voor installatie SSD

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik sterk geneigd om de http://tweakers.net/pricewatch/357544/asus-r704a-ty260h.html aan te schaffen. Alleen één ding weerhoudt mij van deze aankoop en dat is de twijfel of hierin naast de al aanwezige harde schijf een SSD geïnstalleerd kan worden.

In de specificaties en andere verwante websites kan ik deze informatie niet vinden.

Kan iemand mij vertellen of hier een SSD in geplaatst kan worden, en waar ik in het vervolg op moet letten om hier zelf research naar te doen en uiteindelijk tot een antwoord te komen?

Alvast bedankt voor je reactie.

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon een laptop zoeken die wél aan je eisen voldoet: waar dus al een SSD in zit. Het inbouwen van een SSD kost al snel 100 euro, totaal +/- 670 euro. Waarom wil je per se deze laptop? Als je een laptop zoekt voor +/- 670 euro heb je heel wat keuze.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:28
In 90% van de gevallen kun je bij een 17" laptop een 2e HDD/SSD kwijt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:48
BramvandenH schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:15:
Je kan natuurlijk ook gewoon een laptop zoeken die wél aan je eisen voldoet: waar dus al een SSD in zit. Het inbouwen van een SSD kost al snel 100 euro, totaal +/- 670 euro. Waarom wil je per se deze laptop? Als je een laptop zoekt voor +/- 670 euro heb je heel wat keuze.
In deze prijsklasse vind je geen laptop met standaard een SSD erin. Als je dat wilt ben je veel meer geld kwijt en dan weet je nog niet wat voor SSD je krijgt. Lijkt mij alles behalve ideaal.

Zoals gezegd, in veel 17" laptops is ruimte voorhanden voor twee hdd's. Of in jouw geval, één hdd en één ssd. Dit filmpje op Youtube laat hetzelfde zien, al weet ik niet of jouw model exact hetzelfde is als deze.

In dit geval is het denk ik het beste om contact op te nemen met Asus zelfs, zie hier hun contactgegevens in NL.

Mocht het overigens alsnog niet passen, dan is er nog geen man overboord. Je kunt altijd nog een ssd installeren middels een zogenaamde "caddy". Je verliest dan natuurlijk wel je DVD-drive.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
Is het je nog gelukt om er een 2e schijf in te zetten?

ben er zelf ook benieuwd naar ik heb dezelfde laptop, als die laptop op het filmpje hetzelfde is als mijn laptop dan lijkt het alsof er gewoon ruimte is voor een tweede schijf.

• Theskill666
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 10:32
Rossi46 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:53:
[...]
Mocht het overigens alsnog niet passen, dan is er nog geen man overboord. Je kunt altijd nog een ssd installeren middels een zogenaamde "caddy". Je verliest dan natuurlijk wel je DVD-drive.
Hey, een noob vraagje; wanneer je de DVD drive vervangt met een caddy.. komen de aansluitingen van de DVD en SSD dan overeen?
Ik ben van plan hetzelfde te doen met een nog niet gespecificeerde laptop maar ik heb het gevoel dat dit niet een kwestie is van (specifiek laptopmodel) caddy + HDD/SSD, plaatsen in het lege DVD slot en gaan met die banaan.

Ik heb een beetje ervaring met het bouwen van een desktop en daar waren de data/power aansluitingen verschillend tussen de 2 stukken hardware of zit ik nou helemaal fout?

Ben erg benieuwd,
Groeten

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:48
Theskill666 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Hey, een noob vraagje; wanneer je de DVD drive vervangt met een caddy.. komen de aansluitingen van de DVD en SSD dan overeen?
Ik ben van plan hetzelfde te doen met een nog niet gespecificeerde laptop maar ik heb het gevoel dat dit niet een kwestie is van (specifiek laptopmodel) caddy + HDD/SSD, plaatsen in het lege DVD slot en gaan met die banaan.

Ik heb een beetje ervaring met het bouwen van een desktop en daar waren de data/power aansluitingen verschillend tussen de 2 stukken hardware of zit ik nou helemaal fout?

Ben erg benieuwd,
Groeten
Dat is een oude quote... ;)

Ik zou als ik jou was daar ook even allerlei youtube tutorials voor bekijken. Dat geeft vaak een beter beeld dan geschreven tekst.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Theskill666
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 10:32
Rossi46 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Dat is een oude quote... ;)

Ik zou als ik jou was daar ook even allerlei youtube tutorials voor bekijken. Dat geeft vaak een beter beeld dan geschreven tekst.
Haha, een jaartje oud maar, ik dacht eigenlijk dat het een recente post was omdat er recentelijk in dit topic was gepost.
Bedankt voor de tip, ik zal me eens wat verder verdiepen, ik dacht dat ik het allemaal al gezien had maar dat waren alleen HDD's die werden vervangen.
Pagina: 1