Ik heb de afgelopen weken een nieuw systeem samengesteld, alle onderdelen zouden gewoon moeten werken (overgekocht van bekenden, nieuw of via tweakers met goede beoordelingen).
Nu zit alles eindelijk in elkaar, wil het systeem niet opstarten. tijdens het booten brandt de DRAM Led even voor een aantal seconden en daarna niks. Ik krijg geen beeld en het systeem lijkt verder ook niks te doen.
De specs zijn:
Moederbord: Asus M4A88T-V EVO
CPU: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition
Ram: Crucial Ballistix 2x 4GB 1600 MHZ
HDD: Seagate 7200.11 1TB
GPU: Club3D Radeon HD 5850 Overclocked edition
voeding: Corsair CX430
Het ram is wel geklokt op 1600 MHZ en het moederbord en de cpu ondersteunen maar 1333, naar mijn weten zou dit niet zo'n groot probleem moeten zijn het gewoon op 1333 moeten lopen. Blijven het moederbord en de CPU over, ik heb op dit moment geen andere cpu of moederbord beschikbaar om te testen, iemand een idee wat ik kan doen om te kijken waar het precies aan ligt?
Nu zit alles eindelijk in elkaar, wil het systeem niet opstarten. tijdens het booten brandt de DRAM Led even voor een aantal seconden en daarna niks. Ik krijg geen beeld en het systeem lijkt verder ook niks te doen.
De specs zijn:
Moederbord: Asus M4A88T-V EVO
CPU: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition
Ram: Crucial Ballistix 2x 4GB 1600 MHZ
HDD: Seagate 7200.11 1TB
GPU: Club3D Radeon HD 5850 Overclocked edition
voeding: Corsair CX430
Het ram is wel geklokt op 1600 MHZ en het moederbord en de cpu ondersteunen maar 1333, naar mijn weten zou dit niet zo'n groot probleem moeten zijn het gewoon op 1333 moeten lopen. Blijven het moederbord en de CPU over, ik heb op dit moment geen andere cpu of moederbord beschikbaar om te testen, iemand een idee wat ik kan doen om te kijken waar het precies aan ligt?