Internet uitval bij aansluiting versterker

Pagina: 1
Acties:

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 20:21
Hallo mede tweakers,

Vorige week hadden me ouders genoeg van het slechte signaal dat ze krijgen bij digitale tv dat ze mij hadden gevraagd om dit op te lossen. Ik heb daarop besloten om een versterker te kopen en kwam uiteindelijk op het volgende : Konig ANT AMP-PRO30A.

Na bestelling en ontvanging kwam ik er achter dat ik een kabel moest hebben die vanuit het witte/grijze kastje moest kon worden aangesloten aan de versterker.

Gister heb ik zo'n kabel kunnen kopen bij de handyman en bij het aansluiten werd het signaal van de digitale tv ook veel beter. Na het controleren van de andere tv kwam ik er achter dat het internet was weg gevallen en hier begint dus het probleem.

Om het duidelijk te maken zal ik het schetsen:

Werkende situatie:

Modem - antennekabel - wit/grijs kastje - splitter - coax kabel x2 - 2 tv's

Niet werkende situatie

Modem - antennekabel - versterker - antenne kabel - wit/grijs kastje - splitter - coax kabel x2 - 2 tv's

Het maakt niet uit of ik de stekker van de versterker aansluit of niet, in beide gevallen valt het internet weg en blijft ook de modem aangeven dat het internet niet werkt. (de rode lampjes op de modem)

Heeft iemand een idee waarom het internet het niet doet en wat ik kan doen om het werkend te krijgen?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Welke provider?
Welk merk/type modem?
Afstanden bekabeling?
KOKA779 kabels?
Bedraad of draadloos internet?
"Zo'n kabel", wat voor kabels? Merk, type? Zelf connectors aangesloten of af-fabriek?
Modem al eens gereset?

Werkt internet wel als je de TV's afkoppelt? (Bij de bron, dus het modem, of in het geval van UPC zelfs voor de modem).

Een versterker is niet altijd nodig / een oplossing en maakt het soms alleen erger. Vandaar de vraag over de afstanden en gebruikte kabels. Een completer beeld van de situatie is nodig om een advies te kunnen geven.

[ Voor 27% gewijzigd door Miyamoto op 05-01-2014 12:19 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor ik verder ga, wat bedoel je met dat "wit/grijs kastje", een router? Zit hierop de computer aangesloten?
Een versterker is niet altijd nodig / een oplossing en maakt het soms alleen erger. Vandaar de vraag over de afstanden en gebruikte kabels. Een completer beeld van de situatie is nodig om een advies te kunnen geven.
Mee eens. Maar er is meer, dat is o.a. de vraag of de versterker wel retour geschikt is. Een PC ontvangt niet alleen maar data, meer antwoordt ook met data. Zonder een goed werkend retoursignaal werk het internet niet.
Een versterker kan heel goed in sommige gevallen een oplossing zijn, ook in die van jouw. Maar ik zou dan altijd een extra splitter vóór de versterker zetten de ene uitgang naar de versterker en TV's, de andere naar dat kastje, althans als mijn veronderstelling juist is en dat kastje inderdaad de aansluiting van de computer is.

Edit:
Ik heb via Google even de eigenschappen van deze versterker bekeken en gezien dat hij wel retourgeschikt is. Maar ook dat een en ander ingesteld kan worden. Misschien zou het verstandig zijn om even naar die instellingen te kijken. Ik ken het ding niet, maar zo op het oog krijg ik de indruk dat daar best iets op dat terrein geregeld kan worden.

Maar desondanks zou ik toch ook de andere oplossing bekijken, want als versterking enkel voor de TV-ontvangst nodig is (b.v. omdat het signaal door twee tv's gedeeld wordt), laat dan internetverbinding buiten de versterker om lopen. Ondertussen blijf ik nieuwsgierig naar "dat kastje". Is dit inderdaad een router of een switch?

[ Voor 27% gewijzigd door Techneut op 05-01-2014 17:07 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Normaal gesproken als je ook een goede en retourgeschikte versterker hebt zoals bijv een: Hirschman GHV41M of een Technetix FRA-752/N, is het de bedoeling dat er vanuit je AOP (de hoofdaansluiting van je coax leverancier) alleen een kabeltje hebt naar je versterker, dus geen splitters o.i.d. voor je versterker.
Vanaf versterker poort 1 een kabel naar je modem
vanaf versterkerpoort 2 t/m 4 kabels naar je TV's.

Wordt er met dit wit/grijze kastje niet toevallig ook het AOP bedoelt?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft bijzonder weinig relevante info...

Uitgaande van wat je schrijft vermoed ik dat je modem overstuurd wordt door een te sterk signaal. Dat kun je meestal in de modem GUI nagaan, kijk wat het downstream Rx niveau is. Die moet tussen de -10dBmV en +10dBmV zitten. Ik gok dat jij daar significant overheen zit.

Als dat zo is drie oplossingen:
1) versterker is regelbaar. Regel eens omlaag. Nadeel: mogelijk alsnog problemen met DTV.
2) demper tussen versterker en modem. Nadeel: dempt ook upstream, minder wenselijk.
3) splitter tussen AOP en versterker, versterker op ene poot hangen, modem op andere. Allicht beste, modem weer netjes als voorheen online, (D)TV wordt versterkt en ook goed.

Maar goed, kan iets totaal anders aan de hand zijn. Maak eens een tekening en geef eens technische naam van alle genoemde onderdelen (dus niet "wit/grijze kastje" maar bijv Technetix 12345 splitter oid).

Oslik blyat! Oslik!