NT-Beleid voor Probleemoplossingen

Pagina: 1
Acties:

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Beste Mede-netwerkfanaten en -tweakers,

Het Netwerksubforum is een prachtige plek om onze ervaringen te delen en de vele problemen en uitdagingen op te lossen die we tegen komen. Echter dat laatste gaat vaak moeizaam omdat we maar zelden meteen genoeg informatie hebben om een goede analyse van het probleem te kunnen maken en daar een passende oplossing bij te bedenken. Het is ook geen uitzondering dat de eerste 20 of 30 post in een topic er alleen maar zijn om de benodigde informatie te verkijgen. Daarom stel ik voor, om net als in het Harde Waren subforum waar ze een DAA-, LAA- en CAA-Beleid hebben een NT-Beleid in het Netwerk subforum in te stellen. Met als hoofddoelen 1) dat een topicstarter zich al enigsinds heeft ingelezen en zelf nagedacht heeft wat een oplossing zou kunnen zijn en 2) dat er in de topicstart voldoende informatie staat waar we iets mee kunnen.

In mijn visie kunnen we dit het beste aanpakken door verschillende categorieën te maken. Bijvoorbeeld Draadloos, Bedraad, Routering, Netwerkopslag, Gaming, Aankoopadvies enz (er zal vast iemand zijn die veel betere categorieën kan bedenken :P). Voor elke categorie waarin een topic valt stellen we een aantal eisen aan de startpost en vragen we om het een en ander alvast uit te zoeken, waarbij het prima mogelijk is dat een topic onder meerdere categorieën valt. Ook kunnen we een FAQ opstellen waarbij we in elke categorie de basisuitleg geven en zo nieuwe netwerkguru's een beetje op weg helpen.

Ik denk dat we door zo'n beleid in te stellen heel veel Tweakers een stuk beter en sneller een degelijk advies kunnen geven over hoe een situatie aan te pakken en we het niveau in het Netwerksubforum omhoog kunnen tillen. Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen! :)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Mee eens, ik zie wel eens topics staan waarvan ik bij mezelf denk: Met een beetje intelligentie kun je je toch wel indenken dat niemand hier iets mee kan :P

Ik ben voor dus :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.