Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb een Newman N2 waar ik mijn Google account in heb gesteld. Alleen kan ik met geen mogelijkhgeid mijn contacts syncen. Ik heb el eens eerder gehad dat het syncen niet goed ding op een andere telefoon, maar toen was de optie er in elk geval wel.
Nu krijg ik helemaal geen optie in het lijstje.

Standaard stonden er geen Google Apps op en ook geen Google Play. Ik heb Play er handmatig opgezet en daarna wat Google Apps geinstalleerd, o.a. Gmail. Na installatie van Gmail kwam er in het Google account de optie om Gmail te syncen.
Bij Drive hetzelfde verhaal. Welke app zou ik eventueel kunnen installeren om mijn Google Contacts te kunnen syncen?

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Flash cwm en daarna gapps, alles staat op vondroid :)

:)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ja, dat heb ik gelezen. Maar er staat 4.1.1 op waar ik eerst wel tevreden mee ben. Liever wil ik geen nieuwe rom erop. Maar als er blijkbaar geen andere mogelijkheid is.
Syncen van contacts lijkt me toch een aardig basale feature die gewoon zou moeten werken.

Ik zal vondroid nog eens doorlezen. Tis een mooi forum, maar useability is nogal ver te zoeken. Tis erg onoverzichtelijk.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:59
Je hoeft toch alleen de Gapps te flashen over je huidige ROM?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Greveldinges

Greveldinges

Je kunt je huidige rom behouden, cwm flashen is erg simpel op de N2, booten in bootloader, bat bestand draaien en je hebt cwm. Daarna flash je vanuit cwm een 4.1 gapps package, en je hebt werkende google sync. Ik raad trouwens wel aan om een custom rom te flashen, de nieuwste custom roms (gebaseerd op 00.18) hebben minder oplaadproblemen dan de oudere.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik sta op het punt de firmware te flashen naar 0.18 en daarna de Google Edition 2.9.1 te flashen. Ben benieuwd. Hij hangt met de huidige rom na het intalleren van Google Play erg vaak op het Newman logo.

edit:
Flashen naar Google Edition is gelukt. Alleen nog kijken of ik dat rare scherm weg kan krijgen bij het booten.

[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 05-01-2014 13:24 ]

• Greveldinges

Greveldinges

Dat scherm krijg je alleen weg door een officiële 4.1.1 bootloader te flashen en cwm te vervangen door de normale recovery. Dat rare scherm maakt verder niet uit, behalve dat het niet zo netjes staat. Behalve bij het booten heb je er geen last van :)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
hmm, dan laat ik het maar zo. Voorlopig draait het wel goed. Ziet er ook wel leuk uit die launcher.
Pagina: 1