Beste forumleden,
Op dit moment heb ik een "oude" desktop als file-/mediaserver ingezet. Besturingsysteem is nu OSX86 (Mavericks), voor de volledigheid, maar voor mijn vraag verder niet echt van toepassing.
Specs:
- Asus P5B Deluxe wifi
- Core 2 Duo 8400
- 4 GB DDR2 800MHz
- Samsung Spinpoint F1 640GB
- 2x Seagate 2TB
Software welke 24/7 draait:
- Mac OSX Server (DNS, Backup en File sharing, VPN)
- iTunes
- Plex Media Server
- Sickbeard, Couchpotato, auto-sub, transmission, sabnzbd
- PlexConnect (tbv Apple TV)
Wellicht nog wel iets vergeten, maar dit zijn de belangrijkste...
Situatie
Ik merk op dat door de programma's die ik draai, mijn desktop het moeilijk heeft. Met name als ik "on the fly" moet transcoden (plex) naar mijn devices, heb ik al gauw 100% CPU belasting en merk op dat de films veel bufferen. Verder ben ik, qua snelheid, prima tevreden!
Dus dacht de E8400 te vervangen voor een Q9550 en wat extra geheugen (naar 8GB). Als ik dan bekijk wat je tweedehands nog betaald voor een Q9550, met het geheugen, kom je al snel rond de 100 euro of hoger.
Nu weet ik dat investeren in een s775 niet meer rendabel is, maar het systeem verder bevalt mij nog goed. Of moet ik dan toch maar upgraden naar een, zeg i3/i5 processor....
Op dit moment heb ik een "oude" desktop als file-/mediaserver ingezet. Besturingsysteem is nu OSX86 (Mavericks), voor de volledigheid, maar voor mijn vraag verder niet echt van toepassing.
Specs:
- Asus P5B Deluxe wifi
- Core 2 Duo 8400
- 4 GB DDR2 800MHz
- Samsung Spinpoint F1 640GB
- 2x Seagate 2TB
Software welke 24/7 draait:
- Mac OSX Server (DNS, Backup en File sharing, VPN)
- iTunes
- Plex Media Server
- Sickbeard, Couchpotato, auto-sub, transmission, sabnzbd
- PlexConnect (tbv Apple TV)
Wellicht nog wel iets vergeten, maar dit zijn de belangrijkste...
Situatie
Ik merk op dat door de programma's die ik draai, mijn desktop het moeilijk heeft. Met name als ik "on the fly" moet transcoden (plex) naar mijn devices, heb ik al gauw 100% CPU belasting en merk op dat de films veel bufferen. Verder ben ik, qua snelheid, prima tevreden!
Dus dacht de E8400 te vervangen voor een Q9550 en wat extra geheugen (naar 8GB). Als ik dan bekijk wat je tweedehands nog betaald voor een Q9550, met het geheugen, kom je al snel rond de 100 euro of hoger.
Nu weet ik dat investeren in een s775 niet meer rendabel is, maar het systeem verder bevalt mij nog goed. Of moet ik dan toch maar upgraden naar een, zeg i3/i5 processor....
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130