IExplorer 11 opent pagina's in nieuw tabblad ipv venster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb bij zoek instellingen ingesteld pagina in nieuw venster weergeven
Bij opties ook
Maar het lukt alleen als ik op een koppeling klik en shift ingedrukt houdt.
In alle andere gevallen opent een link altijd in een nieuw tabblad.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beetje googlen had je het antwoord al gegeven: http://superuser.com/ques...1-disable-tabbed-browsing. Het is dus niet mogelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb me gek gegoogled en kon het niet vinden maar dat lag dus aan mij.
Een ander ding is dat het wel even heeft gewerkt maar ineens was het over, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk dat dat je verbeelding was. Enige andere oplossing is een andere browser gebruiken die wel de optie geeft om tabs uit te schakelen. Opera 12.16 heeft die optie bijvoorbeeld, al is-ie voor Windows 'veroudert' aangezien er al releases zijn met de Blink engine (die Chrome gebruikt) en daardoor nu op versie 18 zitten. Hoe dat werkt, geen idee, want Linux heeft die builds nog niet ;). Firefox heeft volgens mij ook de optie om tabs uit te schakelen, en anders via een add-on, al kan dat wat minder werken afhankelijk van de add-on. Chrome geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Dankjewel voor het advies en de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb 11 gedeinstalleerd en ben nu terug naar 10 en het werkt weer zoals ik wil.
Best wel knap hoe Microsoft iedere keer weer "tig" opties toevoegt die maar weinigen willen en altijd weer opties weghaalt waar je aan gewend was.
Wat is daar toch de logica achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Oeps te vroeg gejuicht
Maar ik heb het denk ik toch gevonden
Je moet bij opties/tabbladen aanvinken dat popups in een nieuw venster moeten worden geopend en het niet door explorer laten bepalen.
(sinds wanneer zijn links pop-ups?}

[ Voor 78% gewijzigd door MatMich op 06-01-2014 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Links die expliciet nieuwe vensters proberen te openen, in plaats van het standaard gedrag van openen in huidige venster, mag je wat mij betreft gewoon pop-ups noemen hoor. Dat doen ze namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MatMich schreef op maandag 06 januari 2014 @ 03:05:
Oeps te vroeg gejuicht
Maar ik heb het denk ik toch gevonden
Je moet bij opties/tabbladen aanvinken dat popups in een nieuw venster moeten worden geopend en het niet door explorer laten bepalen.
(sinds wanneer zijn links pop-ups?}
Bij IE10 heb je de optie om tabbed browsing volledig uit te schakelen. Waarom die niet, ipv met 'pop-ups' definiëren? Als je tabbed uitschakelt, heb je ook geen optie meer voor de popups, die komen dan altijd in een nieuw venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Hero of Time schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Bij IE10 heb je de optie om tabbed browsing volledig uit te schakelen. Waarom die niet, ipv met 'pop-ups' definiëren? Als je tabbed uitschakelt, heb je ook geen optie meer voor de popups, die komen dan altijd in een nieuw venster.
Omdat ik het volgende wil.
Ik start een zoekactie op Google vervolgens klik ik op een link.
Dan wil ik dat hij die in een nieuw venster opent waar ik gerelateerd kan zoeken via een tab.
Vervolgens wil ik het ,noem het maar basisvenster weer kunnen raadplegen om op een ander resultaat te klikken.
Persoonlijk vind ik dit een prettige manier van zoeken b.v. als ik een soort vergelijking wil hebben bij het zoeken naar producten.
Deze manier van zoeken heeft mijn voorkeur.
Ik begrijp dat dit natuurlijk geheel persoonlijk is.
Vandaar dus dat ik tabbrowsing ook ingeschakeld wil houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, gewoon standaard tabbed browsen, maar specifiek voor Google de resultaten in een los venster. Begrijpelijk. Als je het niet helemaal krijgt hoe je 't wilt, kan je altijd nog jezelf aanleren om de shift ingedrukt te houden bij het klikken van resultaten. Een andere oplossing is om iets met javascript te doen en bij Google zoekresultaten altijd laten openen in nieuw venster, ipv tab. Helaas is IE nogal beperkt in z'n functionaliteit om met eigen javascript dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Hero of Time schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:07:
Ah, gewoon standaard tabbed browsen, maar specifiek voor Google de resultaten in een los venster. Begrijpelijk. Als je het niet helemaal krijgt hoe je 't wilt, kan je altijd nog jezelf aanleren om de shift ingedrukt te houden bij het klikken van resultaten. Een andere oplossing is om iets met javascript te doen en bij Google zoekresultaten altijd laten openen in nieuw venster, ipv tab. Helaas is IE nogal beperkt in z'n functionaliteit om met eigen javascript dingen te doen.
Gelukkig werkt het nu weer zoals ik graag wil.
Nogmaals bedankt voor het meedenken
Pagina: 1