Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Topicstarter
Voorwoord.
Als je dit niet wilt lezen en gelijk mij wilt helpen bij een keuze kan je gelijk door na het volgende dik gedrukte stukje.

Mijn huidige systeem komt alweer uit Q1 2009 en was dus aan vervanging toe.
(AMD Phenom II x4 955 @ 4.1 GHz)

Mijn vorige 3 systemen waren AMD maar omdat AMD niet meer mee komt ben ik bij Intel wezen kijken en kwam uit bij een i7 4770K. (wil er weer een poos mee werken.)
En omdat mijn vorige setup een vrij instelbare multiplier had wou ik dit weer hebben. ( K versie )

Mijn vorige Coolermaser 500 Watt voeding (uit 2003 echt kwaliteit) Geen 8 pin CPU stekker heeft en maar 1x 6 pin PCI (verloop naar 2x 8 pin ) Niet ideaal vandaar nieuwe voeding.

Hardware (Neem alles over van mijn vorige systeem)

Kast: Cooler Master HAF XB
CPU: Intel i7 4770K
MOBE: Asrock z87 extreme 6/AC (Nieuwste BIOS Geflashed)
Cooling: Corsiar H100i Push/Pull , 1 x 120 MM 2 x 80 MM 1 x 200 MM
Graka: XFX HD6870 1024MB
Geheugen: 2 x 2 GB GEIL geheugen en 2 x 4 GB GEIL geheugen zelfde serie (CL9-9-9DDR3 (1333MHz) < ja er komt nog beter geheugen in maar volgens Linus tech maakt dat niet zoveel uit.
Voeding: Corsiar CX600M
SSD: Crucial M4 256 GB
HDD: 1 x 1 TB WD Black 1 x 2 TB Samsung HD203ui
Optische drive: Hitachi DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM

Software
Windows 8.1 up to date
Windows 7 up to date (geprobeerd toen ik voor de 5 e keer Windows 8.1 installeerde)

Drivers
De Allernieuwste gedownload vanaf de Asrock Site
Ik heb dit keer alleen niet de nieuwste Intel LAN Drivers geïnstalleerd
(had het gevoel dat hij toen helemaal onstabiel werd dan maar even geen teaming)

Het probleem

Helemaal niks veranderd in de bios instellingen behalve de boot volgorde
Windows 8.1 Start snel op maar tijdens het laden verliest hij opeens mijn Spotify inlog gegevens (soms niet) en blijft hangen maar ik kan de muis nog wel bewegen tot dat die ook vast loopt en ik na 4 minuten een BSOD (DPC_Watchdog_Violation ) En soms starte hij wel goed op (vooral cold boot) en kon ik een poos werken tot dat hij opeens POEF BSOD (DPC_whatchdog Violation)
En omdat dan vaak de HDD uit sleep werden gehaald en zodra hij weer opnieuw moest opstarten starten ze weer opnieuw op ook al hebben ze dat net gedaan.
Heb ik die optie uitgezet.

En nu komt het...
Ik heb de CPU nu op 4.0 GHz geklokt met een Vcore van 1.25v en cpu cache staat op 40.
Nu is hij stabiel.... (Tenminste heb nu al 3 dagen geen BSOD meer gekregen.)
En in de bios staan alle C States gewoon aan (C6 & C7) speedstep alles staat gewoon aan.
Had eerst de 2 x 2 GB geheugen eruit gehaald maar zit er nu weer in.

A. Heb ik een slechte Moederbord?
B. Slechte CPU?
C. Slechte Voeding?
D. Combinatie?

En zou ik het terug sturen of gewoon even aankijken hoe dit verder gaat?
het zit mij gewoon niet lekker een systeem hoort gewoon in stock settings geen BSOD's te krijgen

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dus in het kort: Je hebt een nieuw systeem en windows 8.1 komt met DPC Watchdog Violations maar na het overklokken van je cpu is alles weer goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Is al je hardware geschikt voor win 8, heb je wellicht nog een paar firmware updates nodig?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX