Voor of tegen kastijden van je zoon

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik ben voor een fikse draai om de oren, want ze zijn nog niet ontwikkeld genoeg om een gesprek goed tot zich door te laten dringen.
Als ik van die ettertjes zie denk ik echt: Jij moet gewoon ff flink over je fikken hebben!

Verwijderd

Geweld is het topppunt van zwakheid, als je het mij vraagt

Verwijderd

Ben het met mastermind eens. Als je ziet wat voor een grote bek die kutjong hebben en dan zo'n moeder die het wil goedpraten (waar dat kind dus dikke schijt aan heeft) |:(

Gewoon hard aanpakken.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op het moment dat ze een grote bek hebben, ben je meestal al te laat met opvoeden.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:43 schreef Fest het volgende:
Op het moment dat ze een grote bek hebben, ben je meestal al te laat met opvoeden.
neehoor, als je dat dan goed aanpakt doet ie het nooit meer (netzoals met katten die in je tuin lope te bere, gooi emmer water over ze heen en ze komen meestal nooit meer terug:) )

maareh, ik ben het er wel mee eens dat je - bij uitzondering - best een "pak rammel" mag geven aan je kinderen. Echter hieronder versta ik NIET mishandeling (zinloos geweld, dat vaker voorkomt, zonder echt goede reden, en met te veel pijn) maar gewoon een flinke tik.

Een voorbeeld waarneer ik mijn zoon zou straffen op die manier is bv wanneer die een klasgenootje zou pesten met lichamelijk geweld...of wanneer hij iets zou stelen...of wanneer hij opzettelijk iets kapot zou maken van iemand...

bovendien zou ik daarbij nog een straf bedenken zoals huisarest, of geen tv voor paar dagen ofzo iets wat ie iig niet tof zou vinden...

meisjes mag je overgens ook slaan...alleen ietsje minder hard ;)

Verwijderd

Opvoeden houdt onder meer in dat je respect toont voor degene die je opvoedt tot een hopelijk "goed" mens. :?

Dat houdt onder meer in dt je dus niet slaat.

Slaan mag alleen in sado-masochistische sessies onder volwassenen waarbij de geslagene (slaaf) toestemming aan de meester(-es) geeft om bovengenoemde handelingen te verrichten.

Kinderen hebben nog geen besef van hun sexualiteit , die is nog niet ontwikkeld, dat is wat anders dan zeggen dat ze geen sexuele gevoelens kunnen vertonen.

Kinderen kunnen natuurlijk geen partij zijn omdat ze lichamelijk zwakker zijn dus is slaan laf !! :(

Dus de moraal luidt: Nooit slaan tenzij gezamenlijk overeengekomen. ;)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Het kind kan alleen maar respect aan anderen tonen als het zelf respect verdient (denk aan de GTA flosofie: Respect Is Everything).

Dat wil zeggen: Je slaat niet, tenzij daar een gegronde reden voor is, zoals Kertje al opmerkte. Geweld is idd een laf iets, maar iemand die geen respect voor jou heeft en geweld tegen jouw gebruikt mag ook teruggepakt worden met geweld.

Als je als ouder een kind aanpakt op onrechtvaardige wijze. Hem niet laten uitpraten, voor zijn mening uitkomen ed. dan verlies je het respect en verdien je het respectloos behandeld te worden.

Fest zei dat je te laat met opvoeden bent als een kind een grote bek heeft. Niet Waar! Als een kind een grote bek heeft tegen jouw wil dat zeggen dat je geen begrip voor hem hebt getoont toen hij zijn standpunt probeerde te verdedigen.

Voorbeeld: "Maar...". "Bek Houden". Pats.
Hier kan ik niet tegen. Ik spreek uit eigen ervaring. Hier reken ik iedereen op af (incl. ouders en leraren, vooral die ;-) .
Gelukkig zijn mijn ouders redelijke mensen.

Respect moet je verdienen!!!

• Eskarina
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik vind 'slaan' toch wel een groot woord. Ik vind ook dat je kinderen niet hard moet slaan. Maar als ze eens een keer na herhaalde waarschuwing over de schreef gaan, mag je ze wat mij betreft best een tik geven.

Naarmate een kind ouder wordt, moet je hier natuurlijk anders mee omgaan.

Het is natuurlijk altijd fout als je je kind slaat uit woede. Een tik moet correctief zijn, geen vergelding.

Bovendien is het natuurlijk helemaal fout om andermans kinderen te slaan. Hoe irritant ze ook mogen zijn, het zijn niet jou kinderen en het is dus niet jou taak om ze op te voeden. Dat doen hun ouders wel (goed of minder goed) op hun eigen manier.

Don't panic

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 18:57
Je kinderen draaien om de oren geven als ze niet luisteren is veeeels te gemakzuchtig, je kan het veel beter met andere middelen doen, ook kan het nare herrineringen nalaten...

Verwijderd

Ik vind dat geweld op zich niets oplost
en idd als je kinderen zo vervelend gaan doen dat je ze een draai om de oren moet geven dan zou het op zich al te laat zijn, omdat als je ze vanaf hun geboorte goed opvoed je ze sowieso in de hand zou moeten houden.

Maar opzich kan idd een "draai om de oren" om de zoveel tijd geen kwaad, alleen hebben we het dan ook letterlijk over die term.
want een klap zou toch wat moderner zijn >:)

houdoe, SweeT

• Mastermind
Op donderdag 07 juni 2001 21:46 schreef Eskarina het volgende:
Ik vind 'slaan' toch wel een groot woord. Ik vind ook dat je kinderen niet hard moet slaan. Maar als ze eens een keer na herhaalde waarschuwing over de schreef gaan, mag je ze wat mij betreft best een tik geven.

Naarmate een kind ouder wordt, moet je hier natuurlijk anders mee omgaan.

Het is natuurlijk altijd fout als je je kind slaat uit woede. Een tik moet correctief zijn, geen vergelding.

Bovendien is het natuurlijk helemaal fout om andermans kinderen te slaan. Hoe irritant ze ook mogen zijn, het zijn niet jou kinderen en het is dus niet jou taak om ze op te voeden. Dat doen hun ouders wel (goed of minder goed) op hun eigen manier.
Beter kon ik het niet verwoorden! :)

Verwijderd

Ik heb, wanneer het nodig was, ook wel eens een flinke tik gehad, en daar kan ik niet om treuren! Als je als kleintje je plaats niet kent moet je die maar leren!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 22:32 schreef XElDiablo het volgende:
Je kinderen draaien om de oren geven als ze niet luisteren is veeeels te gemakzuchtig, je kan het veel beter met andere middelen doen, ook kan het nare herrineringen nalaten...
ik heb ook wel is een tik gehad van me pa, en, als ik nu terug kijk heb ik er alleen maar van geleerd datgene NOOIT meer te doen... heb er absoluut geen trauma aan over gehouden....das ook het verschil tussen een gewone tik en mishandeling.

en idd andermans kinderen slaan...dat mag niet, teminste, niet als er een kind op straat irritant loopt te doen ofzo hem zomaar slaan...maar ik heb wel is gezien, dat een stel kinderen van +/- 8 jaar continu een bepaald persoon (volwassen man) aan het lastig vallen waren (met zand gooien ed)...hij gaf op een gegeven moment zo'n kind een tik (hij sloeg niet met kracht)...maar die kinderen waren wel geschrokken en hielden op... dat mag wel weer :)

ik vind trouwens wel dat je nooit kinderen openbaar moet straffen, teminste, als mogelijk is dit voorkomen...beetje afhankelijk van de situatie...maar als je een kind in het openbaar straft dmv een tik, krijg je zelf geen respect van anderen vaak (die kennen de situatie niet en zien vaak alleen een zielig kindje) en voelt het kind zich nog rotter dan vaak nodig, zeker in het bijzijn van vriendjes/vriendinnetjes/klasgenootjes ed...

Er zijn uiteraard situaties waar je dat wel moet doen omdat je in sommige gevallen juist weer geen respect van anderen krijgt als je niet straft :) maargoed das de situatie...

• Mastermind
Inderdaad, zolang het maar geen mishandeling is.
Een kind kan gewoon minder goed redeneren.
Als hij bijvoorbeeld je kat zit te mishandelen wat moet je dan zeggen: Foei Jantje dat mag niet? Hij zal het zo weer doen, vooral bij een bepaald soort irritante kleuters.

Ik ben blij dat ik zo opgevoed ben. Toen vond ik het "kutouders" maar nu ik er aan terug denk denk ik: Toch wel goed geweest, het was voor mijn eigen bestwil. Ik heb hierdoor een sterker geweten gekregen.
En ik heb geen trauma's o.i.d.
Sommige kleine kinderen willen gewoon niet luisteren zonder dat ze een tik krijgen... :P (kuch)
Pagina: 1