Op donderdag 07 juni 2001 22:32 schreef XElDiablo het volgende:
Je kinderen draaien om de oren geven als ze niet luisteren is veeeels te gemakzuchtig, je kan het veel beter met andere middelen doen, ook kan het nare herrineringen nalaten...
ik heb ook wel is een tik gehad van me pa, en, als ik nu terug kijk heb ik er alleen maar van geleerd datgene NOOIT meer te doen... heb er absoluut geen trauma aan over gehouden....das ook het verschil tussen een gewone tik en mishandeling.
en idd andermans kinderen slaan...dat mag niet, teminste, niet als er een kind op straat irritant loopt te doen ofzo hem zomaar slaan...maar ik heb wel is gezien, dat een stel kinderen van +/- 8 jaar continu een bepaald persoon (volwassen man) aan het lastig vallen waren (met zand gooien ed)...hij gaf op een gegeven moment zo'n kind een tik (hij sloeg niet met kracht)...maar die kinderen waren wel geschrokken en hielden op... dat mag wel weer
ik vind trouwens wel dat je nooit kinderen openbaar moet straffen, teminste, als mogelijk is dit voorkomen...beetje afhankelijk van de situatie...maar als je een kind in het openbaar straft dmv een tik, krijg je zelf geen respect van anderen vaak (die kennen de situatie niet en zien vaak alleen een zielig kindje) en voelt het kind zich nog rotter dan vaak nodig, zeker in het bijzijn van vriendjes/vriendinnetjes/klasgenootjes ed...
Er zijn uiteraard situaties waar je dat wel moet doen omdat je in sommige gevallen juist weer geen respect van anderen krijgt als je niet straft

maargoed das de situatie...