Toon posts:

5.1 Speaker Set op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

We hebben de pc hoek hier opgeruimd en toen niemand keek heb ik de stereo set op mijn kamer aangesloten. Het is een speaker set dat we toen bij de PC kregen (van Dell).

Hij heeft 3 tulp stekkers, Groen, Zwart en Geel. Deze moesten toen achterin de pc in de geluidskaart.
Ik heb bij mijn eigen speaker set (Logitech) een ''omvomer'' gekregen waar aan de ene kant die 3 stekkers in gaan, en aan de andere kant Links / Rechts (Rood / Wit) in gaat.

Probleem dat ik heb is als ik alles heb aangesloten (Laptop via HDMI naar TV, AUX van TV naar Omvormer, naar Speaker Set) ik geen stemmen hoor. Na wat te hebben geGoogled heb ik geprobeerd via mijn laptop de speakers te laten lopen maar dan loopt het geluid achter op het beeld.

Ik denk dat de TV geen DTS geluid ondersteunt en daardoor maar Stereo doorstuurd, maar waarom het geluid later komt krijg ik niet gevonden, of opgelost.

Heeft iemand de goude tip?

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Uhm, is het nou een stereo-set of een surround-set?

Het is wel handig om even te weten om welke speakerset en wat voor een omvormer het precies gaat...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41

FeaR

In GoT we trust

Aangezien er gesproken wordt over 3 stekker in groen, zwart en geel ga ik er van uit dat we het hier hebben over een PC-setje, waar de RCA/tulp dan 3,5mm jack is en de gele oranje, maar soit. De "omvormer" is de zogenaamde Logitech Game Adapter. Die doet niets meer dan een stereosignaal (rode en witte RCA) maar de jack brengen zodat je vijf kanaals stereo krijgt.

Dat gezegd hebbende snap ik niet waar het eigenlijk fout kan gaan. Met de AUX bedoel je de Analoge Audio Out van de TV? Dat zal namelijk altijd stereo zijn (over witte en rode RCA kan niets meer) en heeft niets met DTS te maken. In theorie zou het op die manier gewoon moeten werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is precies wat ik bedoel FeaR!

Punt is alleen, als ik alles via mijn Laptop laat lopen, het geluid achter loopt. Met een seconde ofzo, nou kan ik dit volgens mij wel aanpassen maar dat was nou niet echt mijn bedoeling.

Het is een Surround Set, 5 Speakers 1 Sub.

Edit: Voor de duidelijkheid:

Laptop naar Omvormer
Omvormer naar Speakerset
HDMI in TV

Edit2: Na te hebben gegoogled kom ik erachter lees ik dat mijn Audio Kaart(standaard van dell denk ik dan) alleen DTS over HDMI support? Kan dit?

Ik draai verder Ubuntu, weet niet of dat nog iets uit maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 21:48 ]