Toon posts:

Stereo voor max 2250 piek. Help me.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude torentje (Zo'n alles in 1 ding) heeft het begeven. Nu wil ik een stereo gaan kopen die bestaat uit losse componenten. Maar ik heb er de ballen varstand van dus wil ik jullie hulp vragen.

dit wil ik er wel inhebben.
Versterker/reciever
tuner
cd-speler
md-recorder
2 boxen
eventueel een cassettedeck

Het moet wel allemaal van hetzelfde merk zijn. (Ziet er beter uit)

Het buget mag dus niet over de 2250 gulden gaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ik iets voor dat geld zou moeten samenstellen... Ik denk dat het iets van Pioneer/Kenwood zou worden, en in dit budget zijn Wharfdale Diamond speakers wel de moeite waard :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand ook een paar links of typenummers kunnen geven van dingen die wel wat zijn.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Je kunt natuurlijk ook zo'n alles in een dolby surround set kopen van sony incl dvd speler en subwoofer enzo. Dat zijn ook losse componenten.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Receiver/amp/tuner :

Marantz, Denon, Yamaha, Cambridge Audio enz.

Cd speler :

NAD, Marantz, Philips, Sony, Yamaha enz.

Md deck :

Sony, Pioneer

Speakers :

Mission, Tannoy, Chario, B&W, Mordaunt Short, Eltax, Celestion, JBL, Infinity

Dan ga je naar een goede hifi zaak en ga je verschillende combo's uitproberen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Wat vind je belangrijk? Voor 2250 moet je ergens concessies doen. Tuners het je ook van een kleine 500 piek (heb ik dus), maar ook voor een 200, is maar wat je belangrijk vind. Vind MD belangrijk? kan van 500 tot 1500. CD-speler het zelfe van 200 tot vele duizenden...

Voor speakers mag je ongeveer de helft van je budget rekenen. Misschien iets minder. Duz zo'n 500/stuk. Luister eens of je de JBL LX7 wat vind, lijkt me voor jouw budget een hele leuke speaker :)

verder wil ik je best helpen met typenummers etc. maar ik moet weg.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik belangrijk vind is een goede versterker+goede boxen.
Cd-speler en md+recorder moet wel goed klinken maar er hoeven niet van die rare functies op te zitten.
tuner is voor af en toe dus hoeft niet al te best te zijn.
cassette hoeft nie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen gevonden maar weet nie of ze goed zijn.
JVC
reciever RX-6010R (it al een tuner in)
CD-Speler XL-Z132
MD-Recorder XM-228
Cassettedeck TD-272
Boxen ???????????

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

JVC = :r

Voor audio dan he

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
stel dali 5005 boxen. Zijn erg goed voor het geld. Missions kan ook, maar ik ben niet zo thuis in typen daarvan, anderen hier wel.
Geen dolby fratsen, daar is je budget te laag voor. koop een cdspeler van 500 piek, kom je goed mee uit. en de rest is voor de versterker. Als je ook nog een tuner wilt hebben, kan je het beste 100 piek bezuinigen op zowel versterker als cdspeler. Een MD recorder zou ik dan nog even achterwege laten. Je kan voor 500 gulden mooie 2dehands versterkers kopen, laatst was er een marantz pm80 mkII te koop voor dat bedrag. Dat is echt een prachtig apparaat, zo koop je ze niet nieuw voor dat geld. Cdspeler zou ik voor 500 piek wel gewoon nieuw halen.
Wanneer je toch een MD recorder wilt, zit je denk ik alweer gauw aan een midiset. Is op zich ook niet een verkeerde keuze hoor. Voor dat bedrag haal je een heel mooi geïntegreerde set. Mischien zelfs al wel een onkyo of een denon, ben niet zo heel erg thuis in die prijzen. Ik zou eerder voor zo'n set gaan, dan proberen al die apparaten die je net hebt genoemd aan losse componenten te kopen. Ik denk dat je meer waar voor je geld krijgt, als je al die apparaten in een combi koopt dan los.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweedehands is misschien wel een idee.. maarrr...
mocht je nieuw willen, koop dan een leuke pioneer receiver van 500 piek, een cd-spelertje van 300 piek en een md spelertje van 5-600 piek. Dan heb je nog 800 piek over voor speakertjes

kijk naar: mission 702, chario syntar 100. etc.. kijk maar op de sites van de desbetreffende fabrikanten voor de typenummers, of beter ga naar een winkel :)

chario is mijn persoonlijke aanrader :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jmvanschie/pics/s100.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1