Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pc start maar werkt niet op scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs componenten gekocht om zelf een pc te bouwen. Ik heb nog geen ervaring met het bouwen van pc's. Ik heb mijn pc volledig gebouwd en hij start op je ziet dat de videokaart, het moederbord en de hard drive werken. Maar als hij is aangesloten op een scherm zegt het scherm dat hij geen input vindt. Kan het zijn dat de videokaart niet compatibel is met het moederbord?
Kan iemand mij helpen, alvast dank.

Sander

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:55
als ik het goed begrijp heb je een apare videokaart.
het beste is om in dit geval steeds meer uit te sluiten.
als het moederbord een videokaart heeft eerst hierop aan sluiten (misschien zonder videokaart)

als er iets niet goed in is geprikt of iets andees fout is worden er meerdere piepjes gegeven ipv 1.
het aantal piepjes geeft aan wat er fout is: RAM, video, etc.

wat ook kan helpen is het geven van het type videokaart en moederbord, nu is het meer gokken wat er aan de hand is.

edit: typo

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
misschien heb je een issue met de driver. Hoe heb je de monitor aangesloten?

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Als je nu eerst deze topic doorneemt en je bevindingen hier opschrijft, is de kans groter dat je beter geholpen kan/zal worden!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Welk (merk en typenummers) systeem heb je? Moederbord, processor, geheugen, videokaart, voeding, harde schijf, etc...

[ Voor 22% gewijzigd door Hokkie op 04-01-2014 22:44 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor met een hdmi kabel aangesloten en ik heb deze onderdelen: CORSAIR CARBIDE 400R (€ 99,95)

CORSAIR RM750 (€ 114,95)

INTEL CORE I7 4770 (€ 274,95)

FINAL FANTASY XIV: A REALM REBORN PC-VOUCHER

MSI B85-G43 GAMING (€ 99,95)

ASUS XONAR DG (€ 34,95)

2X CORSAIR VENGEANCE 8 GB DIMM DDR3-1600 CL10 (€ 87,95)

SEAGATE BARRACUDA ST1000DM003 1 TB (€ 69,-)

SAMSUNG DVD-WRITER SH-224DB (€ 24,95)

ASUS GTX760-DC2OC-2GD5 (€ 234,95)

TP-LINK 450 MBPS WIRELESS PCI-KAART (€ 49,95)

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 10:10
In de bios even instellen dat hij de videokaart moet pakken en niet de onboard chip.
De monitor dus eerst even op het moederboord zelf aansluiten.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 22:58

MrDrako

nep ict'er

Heb je de extra stroom kabels wel op de videokaart aangesloten?
Wel de afstandsbusjes op de backplate gebruikt? Extra stroom kabel op moederbord naast de dikke?

• san.okk
  • Niet online
Ik zou even een monitor met VGA (op je moederbord) proberen en dan de updates en drivers binnenhalen voordat je de HDMI aansluit.

edit: zoals mkroes dus ook al aangeeft.. :O

[ Voor 15% gewijzigd door san.okk op 06-01-2014 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal gedaan mrdrako en dank jullie mkroes en san.okk zal ik proberen

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 08:44
Het kan zijn dat je videokaart drivers nodig heeft om output naar HDMI te geven (ik had dit ook met mijn HTPC). Het aansluiten van een monitor via VGA gaf wel beeld, en met die monitor kon ik de drivers installeren om HDMI output te krijgen. Monitor moest ik helaas weer inleveren (niet van mij), dus ik kan nu niet meer in de bios...

• san.okk
  • Niet online
nog gelukt?
Pagina: 1