Beste mede Tweakers,
Ik wil begin dit jaar een upgrade voor mijn systeem aanschaffen, omdat deze voor games erg traag wordt.
Nu zit ik erg te twijvelen over wat ik zal kopen, ivm cpu, gpu en ram.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Met dit systeem wil ik games gaan spelen, het liefst ook de nieuwste als battlefield 4 en ac black flag etc. Ook speel ik veel simulators, denk aan formula en e.t.s 2. dit doe ik op 1 beeldscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze upgrade/nieuwe build mag maximaal 400 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik mee wil nemen naar deze nieuwe build zijn:
En wat ik er nu in heb:
Hierbij heb ik 3 gb ddr2 geheugen en 800 gb verdeeld over 4 hdds(welke ik graag zou behouden). in het systeem dat ik nu heb zit een speciaal door dell gemaakt moederbord.
De kast die ik nu heb is een overgenomen casemod welke erg veel lawaai maakt en waar ik graag van af wil.
Ook heb ik nog een oude 480 watt thermaltake PSU waarvan ik gehoord heb dat hij slecht is, en waarop niet de benodigde aansluitingen zitten voor bij het nieuwe systeem (pci-e etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben;
- Een CPU
- Een GPU
- RAM-geheugen
- Een PSU
- Een Moederbord
- Een Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De grootte maakt niets uit, staat onder mijn bureau, maar qua geluid zou ik toch wel wat stilte hebben, de radio staat altijd wel aan, dus als hij daar maar niet boven uitkomt.
Ook heb ik ergens gelezen dat je met twee beeldschermen op verschillende resoluties minder prestaties krijgt?
En ik heb nu de grote(20,1") als hoofdbeeldscherm, maar wanneer ik de kleinere(19") als hoofdbeeldscherm doe komen er zwarte balken op de andere, is hier iets tegen te doen?
Na wat zoeken uitgekomen op deze lijstjes:
Graag jullie respons hierop
Hopelijk zo genoeg informatie gegeven,
Groet Yorick Smilda
Ik wil begin dit jaar een upgrade voor mijn systeem aanschaffen, omdat deze voor games erg traag wordt.
Nu zit ik erg te twijvelen over wat ik zal kopen, ivm cpu, gpu en ram.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Met dit systeem wil ik games gaan spelen, het liefst ook de nieuwste als battlefield 4 en ac black flag etc. Ook speel ik veel simulators, denk aan formula en e.t.s 2. dit doe ik op 1 beeldscherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze upgrade/nieuwe build mag maximaal 400 euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat ik mee wil nemen naar deze nieuwe build zijn:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ G2000WA Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Philips 190CW9FB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Trust MaxTrack Wireless Mini Mouse | € 19,04 | € 19,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 19,04 | |
En wat ik er nu in heb:
| 1 | Intel Pentium Dual Core E2200 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus GT610-SL-1GD3-L | € 34,10 | € 34,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 34,10 | |
Hierbij heb ik 3 gb ddr2 geheugen en 800 gb verdeeld over 4 hdds(welke ik graag zou behouden). in het systeem dat ik nu heb zit een speciaal door dell gemaakt moederbord.
De kast die ik nu heb is een overgenomen casemod welke erg veel lawaai maakt en waar ik graag van af wil.
Ook heb ik nog een oude 480 watt thermaltake PSU waarvan ik gehoord heb dat hij slecht is, en waarop niet de benodigde aansluitingen zitten voor bij het nieuwe systeem (pci-e etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben;
- Een CPU
- Een GPU
- RAM-geheugen
- Een PSU
- Een Moederbord
- Een Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De grootte maakt niets uit, staat onder mijn bureau, maar qua geluid zou ik toch wel wat stilte hebben, de radio staat altijd wel aan, dus als hij daar maar niet boven uitkomt.
Ook heb ik ergens gelezen dat je met twee beeldschermen op verschillende resoluties minder prestaties krijgt?
En ik heb nu de grote(20,1") als hoofdbeeldscherm, maar wanneer ik de kleinere(19") als hoofdbeeldscherm doe komen er zwarte balken op de andere, is hier iets tegen te doen?
Na wat zoeken uitgekomen op deze lijstjes:
| 1 | AMD Athlon II X4 750K Boxed | € 65,80 | € 65,80 |
| 1 | ASRock FM2A55M-HD+ | € 42,75 | € 42,75 |
| 1 | MSI R9 270 2GB GAMING | € 157,- | € 157,- |
| 1 | Aerocool V3X Black Edition | € 23,80 | € 23,80 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16R11S8K2/8 | € 41,09 | € 41,09 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 34,99 | € 34,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 365,43 | |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 98,20 | € 98,20 |
| 1 | ASRock N68-VS3 FX | € 36,57 | € 36,57 |