Samsung 840EVO boot niet

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist een Samsung 840EVO 250GB in mijn PC gezet. Ik heb de "data migration" van Samsung gedraaid. Vervolgens heb ik in mijn bios opgegeven dat de SSD mijn eerste harde schijf is.

Maar bij het booten van windows 7 loop ik tegen een probleem aan. Er komt een scherm die zegt:
"Windows failed to start." dan nog een heel verhaal, om af te sluiten met "An error occurred while attempting to read the boot configuration data".

Op internet vind ik allerlei issues rondom de "data migration" van Samsung, maar deze specifieke juist niet.

Wat zou een logische vervolgstap zijn?
  • Het scherm met dat hele verhaal zegt iets over de windows cd er in doen, maar die heb ik hier helaas niet bij de hand. Maar goed dat zou op een ander moment een optie kunnen zijn.
  • Of is het uberhaupt raadzaam om een clean install te doen?
  • Of moet ik die migratie opnieuw doen? (duurt 2 uur)
  • Of nog iets anders...?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Aan welke sata aansluiting heb je de ssd zitten?
Over welk moederbord hebben we het? Welk besturingssysteem?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-01 21:00
bootrec.exe ?

Of: Clean install en handmatige migratie / verse installatie...

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb inmiddels Windows 8.1 er op gezet. Dat werkt, maar ik was eigenlijk niet van plan windows opnieuw te installeren. Levert weer een boel gedoe op met programma's opnieuw installeren. Maar goed, bedankt voor jullie hulp!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Eis voor migratie van Windows naar andere disks (cloning), altijd een Windows DVD/Stick bij de hand houden :-) Overigens, hoeft niet de zelfde type te zijn. Je kan een Windows 7 Ultimate boot perfect fixen met een Windows 7 Home Premium disk.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.