Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
Morgen heb ik mijn zoontje beloofd een mooie foto te maken van hem en zijn favourite dino. Helaas is gisteren mijn Dslr overleden (kan objectief niet meer scherpstellen) en zit ik met mijn Canon handcameraatje te klooien. Heeft iemand tips om een object van 20cm 12 meter groot te doen lijken en mijn zoontje erbij.

Ik ben al zover dat de dino enkele meters voor mijn zoontje moet staan, maar dan ben ik er volgens mij nog niet. Waar moet ik rekening mee houden?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klein diafragma (groot getal) zodat ze allebei scherp zijn. Hieruit vloeit voort dat je veel licht nodig hebt (of een hoge ISO)

Let op met schaduwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 04-01-2014 19:44 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
De illusie dat de dino echt 12 meter groot is, ga je alleen wekken met een hoop compositing in Photoshop. Dankzij perspectief kun je de dino wel net zo beeldvullend als je zoontje maken, het zal voor de kijker echter meteen duidelijk zijn dat de dino niet daadwerkelijk zo groot is. Denk bijvoorbeeld aan de ondergrond die ook uitvergroot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Daarom wil ik de dino op mos gaan plaatsen, misschien scheelt dat iets. Ik ben geen photoshop wonder, maar kan wellicht iets doen ermee.

Bedankt Boudewijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zoek 's op 'forced perspective' trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Groothoekstand, dino zo dicht mogelijk bij de lens, zoontje op de achtergrond, diafragma helemaal afknijpen om je zoontje alsnog scherp te krijgen en véél licht om te voorkomen dat je ISO op 100.000 moet komen te staan.

Is het geen optie om gewoon handmatig scherp te stellen met je dSLR?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik ben niet zo'n ster met die dSLR, we hebben af en toe weleens iets handmatig gedaan maar meestel op auto stand voor het scherpstellen. Ik heb vandaag een tryout gedaan met onze compact. Het gaat het best als je de dino op een voorwerp zet, zorgt dat mij zoontje in de verte net boven het voorwerp uitkomt (zodat het lijkt of hij erop staat). Binnenkort een nieuwe dSLR aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Zet de dslr in Av (als je een canon hebt), zet het diafragma op f/16 of f/22 ofzo. Zoom zover mogelijk uit en stel met liveview (als je camera dat heeft) handmatig scherp zodat zowel dino als zoontje scherp zijn. Moet toch wel lukken en zo niet: hier aangeven wat niet lukt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
hier stond niets belangrijks...

[ Voor 87% gewijzigd door Universal Creations op 05-01-2014 18:36 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1