Beste medetweakers,
eerst even de situatie schetsen.
Mijn thuisnetwerk bestaat uit 4 toestellen.
1. Bbox2 van Belgacom in Bureau1
2. Linksys EA2700 in Living
3. Linksys E2000 met DDWRT in Bureau2
4. Linksys E2000 met DDWRT in Zolder
1 is rechtstreeks verbonden met het internet en verzorgt de DHCP.
2 en 3 zijn via LAN rechtstreeks verbonden met 1.
4 is via LAN verbonden met 3.
Alle 4 gebruiken hetzelfde SSID en dezelfde beveiliging, namelijk een WPA/WPA2 mixed personal passphrase en TKIP/AES encryptie. Maar, de prestaties laten wat ten wense over.
Bij deze dus mijn vraag;
Wat met de channels?
Eerst heb ik geprobeerd zelf verschillende channels in te stellen voor elk toestel. Maar het was wat onduidelijk welke combinatie ik nu best kon kiezen. Later heb ik de AP's zelf hun channel laten kiezen en ze zitten allemaal op dezelfde channels.
Een beetje lager vind je een paint-kunstwerk waarin ik het bereik van elk van de AP's probeer te tonen.

Welke voorstellen hebben jullie om de prestaties van mijn netwerk te verbeteren?
eerst even de situatie schetsen.
Mijn thuisnetwerk bestaat uit 4 toestellen.
1. Bbox2 van Belgacom in Bureau1
2. Linksys EA2700 in Living
3. Linksys E2000 met DDWRT in Bureau2
4. Linksys E2000 met DDWRT in Zolder
1 is rechtstreeks verbonden met het internet en verzorgt de DHCP.
2 en 3 zijn via LAN rechtstreeks verbonden met 1.
4 is via LAN verbonden met 3.
Alle 4 gebruiken hetzelfde SSID en dezelfde beveiliging, namelijk een WPA/WPA2 mixed personal passphrase en TKIP/AES encryptie. Maar, de prestaties laten wat ten wense over.
Bij deze dus mijn vraag;
Wat met de channels?
Eerst heb ik geprobeerd zelf verschillende channels in te stellen voor elk toestel. Maar het was wat onduidelijk welke combinatie ik nu best kon kiezen. Later heb ik de AP's zelf hun channel laten kiezen en ze zitten allemaal op dezelfde channels.
Een beetje lager vind je een paint-kunstwerk waarin ik het bereik van elk van de AP's probeer te tonen.

Welke voorstellen hebben jullie om de prestaties van mijn netwerk te verbeteren?