Play to functie windows 8.1 speelt geen mp4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 13:03
Hallo,

Ik probeer een mp4 bestand naar mijn philips smart TV te streamen via de play to functie. Dit werkt niet.

Een aantal punten:
- ik heb via een omweg de tv "windows gecertificeerd" gekregen.
- ik kan wel avi files met de play to functionaliteit van windows 8.1 afspelen
- de desbetreffende mp4 file die ik wil afspelen kan ik wel via een andere weg op mijn tv afspelen (bijvoorbeeld usb)
- als ik de file via play to probeer af te spelen werkt het niet. De tv komt wel met een opmerking dat hij het bestand gaat afspelen, maar stopt daar na een paar seconden mee (zonder dat iets afgespeeld is).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Mvg,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarschijnlijk snapt je Philips TV de compressie van het bestand niet. Die "Play To..." functie is iets van je Windows 8.1 PC welke feitelijk gewoon het ruwe bestand over de verbinding (ethernet/wifi) naar je TV stuurt, je TV moet de decodering alsnog zélf uitvoeren en dus ook de juiste codecs bezitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-01-2014 18:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
Maar het gekke is dus dat het bestand wel wordt afgespeeld als ik met mijn tv naar mijn computer navigeer of als ik het via de usb stick probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De DNLA client op je TV bevat geen render info voor h264/mp4 gok ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
En kun je daar iets aan doen (gokje: nee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vreemd, ik dacht dat je via je videokaart puur 'video' verzond en je tv dit beeld naar de tv zendt.

Ik had eerst zo'n verbinding en alles wat ik op de pc had kon ik daar zien. Puur als een soort monitor. Wat heeft de compressie van de tv mee te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 06-01-2014 13:47 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Nee, je streamt de media naar de tv, die moet dus de codecs gewoon ondersteunen. Je ziet dan ook dat veel DLNA server software kunnen transcoden, zodat de kans groter is dat de tv het gestreamde bestand ook daadwerkelijk kan weergeven.
Kan overigens ook best zijn dat de tv het bestandsformaat wel ondersteund, maar niet in de DLNA client.

Wat je wellicht kan proberen is een DLNA mediaserver installeren, zoals TVersity of Subsonic, die transcoden dan de bestanden on the fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51

Sick Nick

Drop the top!

Luxicon schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:47:
Vreemd, ik dacht dat je via je videokaart puur 'video' verzond en je tv dit beeld naar de tv zendt.

Ik had eerst zo'n verbinding en alles wat ik op de pc had kon ik daar zien. Puur als een soort monitor. Wat heeft de compressie van de tv mee te maken?
Om misverstanden te voorkomen, jij had waarschijnlijk een HDMI/VGA/DVI kabel en dan werkt het inderdaad direct als een monitor. De TS heeft z'n PC in hetzelfde netwerk als de TV en wil dus op die manier streamen, zonder de PC naast de TV te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Luxicon schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:47:

DLNA is de standaard, maar een device krijgt (afhankelijk van z'n 'DLNA rol') een bepaalde functionaliteit : Wikipedia: Digital Living Network Alliance.

Onze (Philips PFL9664) TV ondersteund ook DLNA, maar is helaas een DLNA Digital Media Player, en kan dus alleen formaten afspelen die je d.m.v. bladeren kunt bekijken. Als je een DLNA Digital Media Renderer hebt, dan kun je er ook dmv play to films heen sturen, maar blijkbaar worden ook niet standaard alle formaten ondersteund.

Om eerlijk te zijn was ik er ook van overtuigd dat een DMR (Play To ondersteuning) dus gewoon 'alles' af wilde spelen, maar misschien verschilt dit ook weer per type device? Kun je dit niet terugvinden in de specs van je TV?
Pagina: 1