Hoelang gaat een processor nou eigenlijk mee? (Bottleneck)

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:11
Zoals de titel al aangeeft, hoelang gaat een processor mee totdat het een bottleneck vormt voor je setup?

Heb nu een i7 Ivy bridge CPU en ik vroeg me dus af hoelang die meegaat wat betreft gamen...
Gaat het hier om 2 jaar, 3 jaar of langer?

Omdat ik al stiekem aan het sparen ben voor een nieuwe cpu + mobo wil ik graag weten of ik met de Ivy bridge nog kan meekomen de komende jaren! :+

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 12:33

two

met een Ivy Bridge i7, die flink te overklokken zijn, kan je nog wel 2 jaar vooruit hoor! Die dingen zijn snel zat om voor de huidige videokaarten ook geen bottleneck te vormen. ;)

Signature

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:11
mimang schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:48:
met een Ivy Bridge i7, die flink te overklokken zijn, kan je nog wel 2 jaar vooruit hoor! Die dingen zijn snel zat om voor de huidige videokaarten ook geen bottleneck te vormen. ;)
het probleem is.. ik heb een standaard 3770 (non k) versie O-)

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 12:33

two

Knamix schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:50:
[...]

het probleem is.. ik heb een standaard 3770 (non k) versie O-)
Dan denk ik dat je alsnog mee zal kunnen komen. Alleen verwacht niet CF/SLI met de topkaarten te kunnen draaien.

Signature

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
dat zal er voornamelijk van afhangen van wat er de komende jaren op de markt kwam
Haswell is niet zo veel sneller dan Ivy Bridge en Broadwell zal vermoedelijk ook maar een kleine winst opleveren
Skylake komt ten vroegste in 2015 (misschien zelf 2016, want ook Broadwell is wat verschoven)
ik denk dat een 3770 zonder problemen de komende 3 jaar bij de top kan meedraaien

[ Voor 14% gewijzigd door catfish op 04-01-2014 20:00 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55
Even voor de duidelijkheid, zelfs met een Core2 kun je nog heel wat spellen spelen. Het ligt er maar net aan op welke instellingen en resolutie je wilt spelen en welke spellen.

Als je de allernieuwste spellen op de allerhoogste instellingen en zeer hoge resolutie wilt spelen, dan kan de processor al in 2 tot 3 jaar een bottleneck vormen. Neem je genoegen met medium settings op een resolutie van 1680x1050 dan kan die processor veel langer mee. En als je alleen maar oude spellen speelt die uitkwamen voordat de processor te koop was, dan gaat die processor mee totdat ie kapot gaat.

Die processor van jou kan nog lang genoeg mee. Mijn advies? Wacht minstens totdat DDR4 voor de desktop beschikbaar is (2 tot 3 jaar), want Haswell presteerd niet eens zoveel beter dan Ivy Bridge. Dus imho weggegooid geld als je voordat DDR4 beschikbaar is, upgrade.

[ Voor 18% gewijzigd door NitroX infinity op 04-01-2014 20:16 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso weggegooid geld om te upgraden voordat het absoluut nodig is. Ik zou gewoon budgetteren op nieuwe PC elke 3 jaar maar per geval kijken of het ook zinnig is. Ik ben geen high-end gamer en kan nog prima mee met mijn oudere Lynnfield i7 uit januari 2010, maar heb na 3 jaar de HD5770 die ik er eerst bij had vervangen door een nieuwe GTX660 omdat GPU in mijn spellen de bottleneck werd. Hoe lang ik hier nog mee doe? Geen idee, zien we vanzelf wel. Als een upgrade nodig is, dan doe ik het; als performance omhoog moet maar geen zinnige upgrade meer te doen is, koop ik nieuw mobo + CPU.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1