Ik ben op zoek naar een NAS. Waarschijnlijk is de vraag al vaker gesteld, maar omdat ik een aantal vragen heb waar aan het systeem zou moeten voldoen doe ik dit in een nieuw topic.
Ik ben op zoek naar een NAS, welke ik kan gebruiken voor de volgende zaken:
- Scannen naar netwerk locatie (kan ook naar mijn pc, dus niet noodzakelijk)
- Streamen van films naar mijn Samsung UE55D6200 (dit is wel belangrijk)
- Vanaf een internet locatie te benaderen zijn
- Backups kunnen plaatsen van mijn bedrijf (hosting) direct naar de nas. (ik maak gebruik van Direct Admin)
- Backups vanaf een andere locatie direct naar de NAS te schrijven (vanuit mijn ouders/broer)
Qua opslag zit ik te denken aan nu eerst 1x 4TB (Welke later uitgebreid kan worden met nog eens 4TB)
Ook ben ik nog niet helemaal uit over RAID instellingen, iets in mij zegt dat RAID alleen noodzakelijk is wanneer een harde schijf kapot gaat; wat ik nog nooit heb mee gemaakt. Maar JBOD lijkt mij logischer. (Graag jullie tips)
Thanks!
Ik ben op zoek naar een NAS, welke ik kan gebruiken voor de volgende zaken:
- Scannen naar netwerk locatie (kan ook naar mijn pc, dus niet noodzakelijk)
- Streamen van films naar mijn Samsung UE55D6200 (dit is wel belangrijk)
- Vanaf een internet locatie te benaderen zijn
- Backups kunnen plaatsen van mijn bedrijf (hosting) direct naar de nas. (ik maak gebruik van Direct Admin)
- Backups vanaf een andere locatie direct naar de NAS te schrijven (vanuit mijn ouders/broer)
Qua opslag zit ik te denken aan nu eerst 1x 4TB (Welke later uitgebreid kan worden met nog eens 4TB)
Ook ben ik nog niet helemaal uit over RAID instellingen, iets in mij zegt dat RAID alleen noodzakelijk is wanneer een harde schijf kapot gaat; wat ik nog nooit heb mee gemaakt. Maar JBOD lijkt mij logischer. (Graag jullie tips)
Thanks!
[ Voor 10% gewijzigd door Ranora op 04-01-2014 18:04 ]