Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik gebruik mijn Synology NAS in samenwerking met een WD live TV mediaspeler om film te bekijken op mijn TV. Nu heb ik mijn NAS aangesloten via een switch (TP-LINK TL-SG105) en dit gaat voor normaal gebruik goed, ik ondervindt geen problemen met het benaderen van mijn NAS en mijn NAS download met een goede snelheid bestanden van het internet.

Echter heb ik wel problemen met video streamen. Als ik met de mediaspeler een film afspeel die op mijn Nas opgeslagen staat dan gaat dit voor ongeveer 15 min goed en daarna gaat het beeld en geluid haperen en loopt daarna zelfs vast.

Als ik mijn NAS direct aan me router hang heb ik deze problemen niet en loopt alles vlekkeloos. Zodra ik de Gigabit switch er tussen plaats (en verder ook niks anders op de switch aansluit) krijg ik problemen met het beeld en geluid.

Nu is mijn vraag is de TP-LINK TL-SG105 Gigabit switch wel geschikt voor dit werk of heb ik een andere switch nodig?

Met vriendelijke groet,

Gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 17:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dit zou geen enkel probleem moeten zijn voor een gigabit-switch, zelfs een 100mbit switch zou genoeg moeten zijn. Als je zo'n grote problemen hebt denk ik dat er iets stuk is. Staat de switch misschien te oververhitten? Als je een groot bestand kopieert (bv een film), heb je dan ook problemen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:07
Andere film geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CAPSLOCK2000

Ik heb het net even getest en indd de switch wordt best warm. De eerst 15 min in de switch nog ''koel'' en gaat het afspelen goed....daarna als de switch warm is begint het beeld en geluid te haperen.

De switch heb ik nog geen 3 dagen....zo het kunnen dat deze gewoon niet goed is??

@rooot

Net even een andere film geprobeerd maar geeft het zelfde resultaat. Aan de film of NAS kan het haast niet liggen lijkt me aangezien het perfect werkt als als de NAS direct aangesloten zit op de het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet je zeker dat de kabels allemaal goed zijn? Als je de switch er tussen zet heb je minimaal 1 stuk kabel extra nodig. Weet je zeker dat dat ding met Gbit om kan gaan? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 17:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:22:
@CAPSLOCK2000

Ik heb het net even getest en indd de switch wordt best warm. De eerst 15 min in de switch nog ''koel'' en gaat het afspelen goed....daarna als de switch warm is begint het beeld en geluid te haperen.

De switch heb ik nog geen 3 dagen....zo het kunnen dat deze gewoon niet goed is??
Foute boel, terug naar de winkel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ The Eagle

Jup de kabels zijn goed. Ik doe namelijk het volgende:

Ik trek de kabel die naar de NAS loopt uit de switch. Ik trek vervolgens de kabel die naar het modem loopt uit de switch. Deze 2 kabels verbind ik met elkaar door met een ''blokje'' waarmee de ethernet kabels kunt verlegen. Daarna is werkt alles perfect en lijkt mij dat de kabels goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan klinkt het idd alsof de switch gaar is ja :)

Nou wil je vast weten welke Gbit switch dan wel goed is. Ik heb zelf een Zyxel en een D-link in gebruik, doen het beiden prima. Maar zolang je van b-merken als Sweex wegblijft kun je eigenlijk weinig rotzooi kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou er voor de zekerheid nog even iperf/jperf wat statistieken laten maken. dan sluit je ook zoveel mogelijk andere hardware uit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:07
Mwah fish, hij heeft het toch redelijk uitgesloten. En ook al zou het alsnog een gekke combo zijn, als dat ding met zijn hardware niet werkt heeft ie er niets aan. Terug naar de winkel ermee nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vandaag maar eens contact opnemen met coolblue (http://www.routercenter.nl/) en kijken of ik me product kan terug sturen.

iedereen bedankt voor het advies! ik hou jullie nog op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuno85
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 07:44
@gerben-88

Ik lijk ook vergelijkbaar probleem met deze switch (TP-LINK TL-SG105) te hebben. Bij mij hapert om de zoveel tijd een paar seconden mijn video/game stream. Ik ga kijken of ik deze tussen uit kan halen om dit uit te sluiten.

Weet jij al meer over het probleem?
Pagina: 1