C schijf benaderen op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 20:22
Hoi Iedereen,

Ik heb een vraagje i.v.m. het benaderen van de C schijf op een andere computer op mijn thuisnetwerk.

We zitten thuis met Windows 7 en Vista machine's die allemaal draaien op 64bit. Hierop heb ik bij de eigenschappen van elke computer aangevinkt dat RDP is toegelaten op de minst veilige manier van verbinden. Ook heb ik de firewall bestands- en printer deling voor in als uitgaande verbindingen geaccepteerd.

Elke computer is lid van de Thuisgroep in een WORKGROUP en deelt ook hier reeds al de mogelijkheden (video, documenten, printer, ...).

Nu had ik graag ook nog toegang gehad tot de C schijf van al onze computers door in de verkenner volgend commando te typen: \\ HOSTNAME\C$ .

Echter wanneer ik dit doe, dan wordt ik gevraagd voor een gebruiker en wachtwoord in te typen. Standaard staat er dan als domein de Computernaam van de computer waar je op werkt. Hier vul ik dan de gebruikersgegevens in van de computer die ik probeer te bereiken met het bijpassende wachtwoord.

VB: Toon-PC wil naar \\Sander-PC\C$ - Username Sander-PC\Sander en Wachtwoord xxxx

Echter lukt het me op deze manier niet om in te loggen, de verbinding mislukt en ik moet opnieuw beginnen.

Nu is de vraag wat ik nog over het hoofd zie of wat er nog extra moet worden ingesteld om alles te laten werken?

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18

dimako_

Vogel

als je mappen over het netwerk wilt benaderen zal je eerst de juiste map moeten delen en daar de juiste gebruikers rechten aan geven.
Dat al gedaan?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toon-VA schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:59:
VB: Toon-PC wil naar \\Sander-PC\C$ - Username Sander-PC\Sander en Wachtwoord xxxx
Ens als je als gebruiker enkel 'Sander' invult, ipv. 'Sander-PC\Sander' Die gebruiker 'Sander' heeft op die PC ook Administrator rechten?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Is Sander een domain of een local user account?

Indien domain: Dan inloggen met domain\Sander
Indien local user: Dan zou het zo moeten werken inderdaad

[ Voor 53% gewijzigd door Gé Brander op 04-01-2014 17:11 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het ook eens getest en ik kwam op de volgende link uit:

http://blog.hansmelis.be/...tive-shares-in-windows-7/

Bij mij was na het aanpassen van het register dat de administrative shares werkten. Maar ik las verder dat deze shares niet werken als je PC met een homegroup verbonden is?

• Toon-VA
Elke gebruiker is Lokaal, we zitten (voorlopig) niet in een domein. Maar elke gebruiker is wel Lokaal Administrator op die computer, daarom vond ik het zo raar dat dit niet werkte.

Maar ik zal je link eens bekijken en de nodige register-tweaks uitvoeren.
Alvast bedankt voor de info

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Nofi,

Maar waarom wil je in godsnaam je complete C:-schijf sharen ipv gewoon een folder op die schijf? :)

Signature

• Toon-VA
pasta schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:05:
Nofi,

Maar waarom wil je in godsnaam je complete C:-schijf sharen ipv gewoon een folder op die schijf? :)
Waar in dit topic heb ik gesproken van de C-schijf te sharen?
Ik wil gewoon de schijf kunnen benaderen voor het geval dit nodig is. Op het werk lukt dit ook, echter dit is op domein niveau en hier in een werkgroup.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Toon-VA schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Waar in dit topic heb ik gesproken van de C-schijf te sharen?
Ik wil gewoon de schijf kunnen benaderen voor het geval dit nodig is. Op het werk lukt dit ook, echter dit is op domein niveau en hier in een werkgroup.
nou in je ts
Nu had ik graag ook nog toegang gehad tot de C schijf van al onze computers door in de verkenner volgend commando te typen: \\ HOSTNAME\C$ .

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 05-01-2014 20:09 ]

Iperf

Pagina: 1