IP omzetten in domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 18:55
Hallo,

Ik heb sinds een week een Raspberry Pi gekregen en ik heb hier nu een site op draaien. De enige manier om deze te bereiken is via m'n IP-adres. Nu heb ik ook een domeinnaam (thegameclouds.com) die ik zou willen gebruiken in de plaats van mijn IP-adres. Mijn ISP is Telenet en ik heb de domeinnaam bij Versio geregistreerd. Hebben jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat er in de adresbalk bovenaan in je browser bijvoorbeeld http://thegameclouds.com/gta4 staat ipv http://78.20.244.66:8080/gta4 Ik kan de DNS-records aanpassen van mijn domeinnaam, maar heb geen idee hoe ik dit correct doe.

Alvast bedankt
Playermijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je moet een a record aanmaken, bijvoorbeeld *.thegameclouds.com als waarde geef je je ip adres in.
Versio helpdesk kan je waarschijnlijk snel daarmee helpen, weet niet welk systeem ze gebruiken.

Soms duurt de DNS update van je provider wel lang waardoor je het niet helemaal lekker kan testen (dan krijg je nog de oude site te zien (naja het oude ip). Dit kan je met bijv mxtoolbox.com checken door a: jedomein.com te doen.

[ Voor 70% gewijzigd door Kecin op 04-01-2014 16:35 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Heel erg bedankt! Nu heb ik nog slechts 1 klein vraagje, nl moet ik dan in de setting van mijn wordpress daar ook de URL veranderen naar de domeinnaam of moet die blijven staan op het IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Dat is wat jij wil natuurlijk, beste doe je dit naar de domeinnaam. Mocht je namelijk de hosting wel bij een bedrijf onderbrengen hoef je niet alles meer aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 22:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

http://78.20.244.66:8080/ kun je enkel 'omzetten' naar http://thegameclouds.com:8080/gta4. Als je echt http://thegameclouds.com/gta4 wilt gebruiken moet je zorgen dat de webserver op de RapsberryPi op poort 80 gaat draaien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ok, maar dan heb ik het probleem dat poort 80 geblokkeerd wordt door m'n ISP (Telenet). Is er dan een andere manier om dit toch werkende te krijgen? Kan ik dan misschien een htaccess URL rewrite gebruiken om de url mooier te maken of gaat dit niet lukken?

[ Voor 26% gewijzigd door playermijp op 04-01-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, maar dat kan alleen vanaf een webserver die wel bereikbaar is op poort 80. Als je bij je domeinnaam ook een hostingpakket hebt dan kan het wellicht vanaf die webserver. Ligt een beetje aan de configuratieopties.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:22
Er zijn een aantal zaken waarmee je rekening moet houden:
* Bij Telenet heb je geen vast IP, maar een dynamisch. Als je wil dat dit automatisch aangepast wordt bij wijziging, kijk eens bij zoneedit.com (gratis voor 1 domein) - je hebt dan ook nog een Linux client nodig die dit ondersteund en updates doorstuurt (gebruik dit systeem zelf met een domain, werkt goed)
* Voor poort probleem, kijk eens naar URL forwarding of URL cloaking - Google zou je normaal gezien met die termen op het juiste spoor moeten zetten

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BitProcessor schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:07:
Er zijn een aantal zaken waarmee je rekening moet houden:
* Bij Telenet heb je geen vast IP, maar een dynamisch. Als je wil dat dit automatisch aangepast wordt bij wijziging, kijk eens bij zoneedit.com (gratis voor 1 domein) - je hebt dan ook nog een Linux client nodig die dit ondersteund en updates doorstuurt (gebruik dit systeem zelf met een domain, werkt goed)
...
in dat geval kun je beter voor je sub domein een cname maken die naar de dynanysche dns van jouw keuze wijst.
Ik weet niet wat telenet routers doen. maar de meeste routers hebben wel ondersteuning voor dit soort dnssen, in zo'n geval hoef je ook geen linux client te installeren

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ok heel erg bedankt! Ik zal eens naar de verschillende opties kijken. En ik heb inderdaad ook webruimte bij versio die ik aan die domeinnaam kan koppelen dus misschien dat ik dan via die weg de htaccess kan bewerken. Ik zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ik ben nu al zover dat het adres nu thegameclouds.com:8080/thegameclouds is, maar nu lukt het me niet om hier thegameclouds.com van te maken. Ik denk dat dit moet lukken met URL Rewrite, maar moet ik deze dan in het htaccess bestand op m'n raspberry pi zetten of moet ik het op de servers van versio zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet werken zoals je wilt als het niet op dezelfde server draait. De enige mogelijkheid is om een proxy service in te stellen, maar dat kan niet in een .htaccess bestand, daarvoor moet je toegang hebben tot de virtual host configuratie en die zul je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
De virtual host configuratie van Telenet, Versio of van mijn raspberry pi? Sorry voor deze domme vraag maar het is me even niet meer duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Versio

Je ze kan vragen om een reverse proxy te installeren. Nee heb je, ja kun je krijgen

[ Voor 255% gewijzigd door Fish op 05-01-2014 17:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Inderdaad! Ga ik ze snel vragen. Iedereen is al heel erg bedankt! Zonder jullie was ik nog niet tot hier geraakt :)
Pagina: 1