Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bluetooth inbouwen in laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Sonhouse
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste tweakers,

Een paar jaar geleden heb ik de Asus K52JT gekocht en ik ben er nog steeds erg blij mee. Maar... De laatste maanden zit ik een beetje in de knoei met mn USB poorten, het zijn er drie en soms is dat gewoon iets te weinig. Als ik in de bibliotheek met filmpjes bezig ben dan heb ik één USB poort in gebruik voor mijn muis, één voor mijn externe HD en één voor mijn Bluetooth ontvanger (koptelefoon). Als ik dan mijn telefoon wil aansluiten gaat dat niet meer (I know; "First world problems!").

Nu weet ik dat er een versie van mijn laptop met ingebouwde Bluetooth bestaat. Als ik een dergelijke module in mijn laptop zou kunnen inbouwen scheelt dat mij een USB poort. Heeft iemand ervaring met zo'n onderdeel inbouwen? Weet iemand waar ik dergelijke onderdelen kan vinden?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Meestal zit de Bleutooth module in een Wifi kaart, dat is bij mijn Asus wel zo, ik heb een high end model en heb hem een keer open gehad.
Google is meestal makkelijk in het vinden van wifi kaartjes met Bleutooth.
Eventueel ben ik dan bereid hem gratis voor je in te bouwen mocht het je zelf niet lukken.

Sf95

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

portable USB hub is dan misschien wel de makkelijkste oplossing?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Speakerfreak95
Kaartje gevonden, een Intel Centrino 6235!

http://mmcshop.nl/p/10412...IvwmY_A5bsCFUZY3god8w8AGg

Sf95

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Moet dan nog wel een BT antenne bij denk ik, of zit die al wel standaard in de laptop?

edit:// @Sf95, top!

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 04-01-2014 23:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Speakerfreak95
Die zitten standaard in de laptop, aangezien de laptop op dit moment ook wifi heeft is het ook nog eens een upgrade voor hem als het gaat om wifi, plus dat er dan ook gelijk bluetooth bij zit.
Win-win situatie dus.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20

NSG

Je weet niks!

Ik zou niet te snel de conclusie trekken dat er voldoende antennes in de laptop zitten, kan ook dat er nu maar één in zit. De 6235 heeft twee antenne aansluitingen.

• Speakerfreak95
Mocht ik nou zelf precies dezelfde laptop hebben die ook geen bluetooth had en nu ook een N6235 heeft ;)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20

NSG

Je weet niks!

De K52JT bestaat uit tig verschillende modellen met andere hardware, kan best dat er verschil is tussen het aantal antenne's dat erin zit. Dus zou als ik de TS was eerst eens even in zijn laptop kijken.

• Speakerfreak95
Het lijkt me sterk, enkel goedkope budget snert laptops hebben 1 antenne, deze destijds redelijk zware machines hebben 2 antennes, althans de mijne die kwa specificaties hier aangegeven identiek is aan de mijne laptop van TS.
Mocht TS het zeker willen weten moet hij gewoon het klepje aan de onderkant loshalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Speakerfreak95 op 05-01-2014 00:31 ]

• Sonhouse
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Kijk dit is nog eens nuttige info. Hartelijk dank Sf95!

Ik ben niet vies van een beetje prutsen aan PC's dus een laptop moet ook wel lukken denk ik. Morgen even kijken of dit inderdaad gaat werken en bestellen dan maar.

• Speakerfreak95
Heel veel succes, en laat het resultaat hier zien, misschien meteen handig voor andere Tweakers die het wellicht kunnen gebruiken ;)
Pagina: 1