Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe videokaart halen, maar weet niet goed welke de beste is in deze prijs categorie €280 t/m €360.

gegevens moederbord: Asus F1A55

Link moederbord gegevens: http://www.technic3d.com/...m-mainboard-im-test/1.htm

Ik dacht zelf dat een 4GB videokaart sowieso goed is, maar weet niet wat echt relevant is om goed te kunnen gamen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Ron

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 10:25

Koekfabriek

King Billy on the wall

Welke voeding?
Welke kast?
Welke games?

Verwijderd

Topicstarter
- Voeding moeten we er nog bijkopen idd. ik wil een 1000watt, maar weet ook niet goed welke
- Kast is een RECOM powerstation Evo
- Battlefield 4, Call of Duty Ghost beetje de nieuwe spellen van 2013

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 16:42 ]

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Als je alle specs van je computer post kunnen we een videokaart kiezen die hierbij aansluit.

[ Voor 10% gewijzigd door dylanvana op 04-01-2014 16:46 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom wil je een kilowatter? Ga je 3 290's met een zwaar overclockte 4930 draaien?

Ongeveer elke normale pc met 1 videokaart een normale cpu heeft genoeg aan een 500w voeding.

People as things, that’s where it starts.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:15
Om even te beginnen is een 1000W voeding belachelijke overkill. Hoogstwaarschijnlijk zal een degelijke 400W voeding al meer dan voldoende zijn. En ja, in het geval dat je systeem nog geen 100W in idle trekt en wellicht 350W onder load, is een 1000W voeding minder efficiënt dan een 400W.

Maar zoals hierboven ook al gezegd, post eens welke CPU je gebruikt, of je ooit een 2e kaart wilt gebruiken (wat in jouw geval alleen met een AMD kaart mogelijk is). En verder: wat heb je zelf al gevonden? Al eens door de Pricewatch gebladerd en een paar voorkeuren gevonden?

Tenslotte: op welke resolutie wil je gaan gamen? Als dat op 1600x900 is dan is een 4GB model kopen zinloos. 3 of 4GB geheugen komt pas echt van pas bij resoluties van 2560x1440, 2560x1600 of multi monitor setups.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Processor: AMD Athlon II X4 631 Quad-Core (4CPU's) ~2.6Ghz
Moederbord: Asus F1A55
Geheugen: Corsair 2x4GB DDR 3
Besturingsstysteem: Windows 7 Home Premium 64Bits
Kast: RECOM Powerstation Evo
Voeding: Moet nog nieuw (laat ik ook graag aan jullie over)
Beeldscherm: Samsung S27C750

Mis ik verder nog iets wat jullie willen weten, dan hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 16:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En daarbij zegt de hoeveelheid geheugen niet zo bijzonder veel over de prestaties. Je kunt veel geheugen hebben op een bijzonder trage videochip, daar heb je dus echt niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb wel even gekeken, maar weet niet zo goed of ik nu PCIe of alleen PCI kan.

Heb daar niet zo heel veel verstand van.

Dus zou graag van jullie een paar voorbeelden van kaarten willen, waar ik weer goed mee kan gamen en die even weer een tijdje mee kan.

Alvast bedankt voor de moeite

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou gezien jouw cpu eigenlijk niet hoger gaan dan een R9 280x. Een 270x is ook een leuk ding.

Als voeding is een XFX Pro 550w al meer dan genoeg.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

VasZaitsev schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:00:
Ik zou gezien jouw cpu eigenlijk niet hoger gaan dan een R9 280x. Een 270x is ook een leuk ding.

Als voeding is een XFX Pro 550w al meer dan genoeg.
In mantle games (als ze eindelijk komen) dan zal de cpu geen bottleneck geven maar nu wel.
Je zou voor een R9 290 kunnen gaan met een Accelero 3 koeler, alleen zul je in oude games een cpu bottleneck hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Okej wat is een cpu bottleneck is dat iets zoals lag of hoe moet ik dat zien.

En raden jullie geen G-Force kaart aan ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Eh, Mantle is voor videokaart, niet voor cpu.

Een 290 met zijn processor is waanzin, ik zou het echt op een 280x houden, maar zelfs dat vind ik een beetje vreemd staan.

Nvidia wordt momenteel een beetje genegeerd omdat ze bij geen enkel budget de beste prestaties voor de prijs bieden. Ook wil je BF4 spelen, daar komt Mantle op uit [ooit, als EA en Dice dat spel eens opknappen] en dan heeft AMD een heel groot voordeel.

Verwijderd

Topicstarter
Okej veel informatie alvast bedankt, maar concreet welke kaart en welke voeding ? :)

en Mantle is ?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ken je die website geheten "google"? Of "Yahoo"? Of "Duckduckgo"? Ik stel voor om daarin AMD Mantle in te typen en te kijken wat je vindt. Sterker nog, zoek eens in Tweakers op Mantle.

Echt, een klein beetje eigen inzet is niet verboden op Tweakers..... :/

En ik heb dus al gezegd welke voeding en videokaart. pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA inclusief BF4 is nog te krijgen bij Azerty.

Als voeding een XFX Pro 550w.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinHood op 04-01-2014 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
okej, super bedankt dan ga ik voor de Gigabyte kaart en die voeding nog even klein vraagje is een 750watt mischien ook een goed idee om te kopen alvast voor de toekomst ?
omdat ik het nu toch moet kopen en dat ik dan 30 euro maar moet betalen maakt me dan nog niet heel veel uit.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Welke toekomst? Videokaarten worden eigenlijk alleen maar zuiniger. 750w is pas leuk als je 2x een 290 gaat gebruiken, als je dat niet doet, is een 550w prima.

Verwijderd

Topicstarter
Okej bedankt hou ik het op jou aanbevelingen
Super bedankt voor je tijd!
Gaan ik bestellen :)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 16:11
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:11:
Okej wat is een cpu bottleneck is dat iets zoals lag of hoe moet ik dat zien.

En raden jullie geen G-Force kaart aan ?
CPU bottleneck is bijvoorbeeld wanneer jouw GPU een GTX Titan is maar je hebt een Pentium 4 als CPU en probeert daarop Crysis 3 te spelen. Natuurlijk krijg je dan lag (dit extreme voorbeeld is waarschijnlijk zelfs onspeelbaar) maar dat ligt dan niet aan je GPU, maar aan de CPU.

De NVidia GeForce kaarten zijn momenteel helemaal niet interessant qua prijs/performance ratio, een R9 290X verslaat immers de Titan voor bijna €400 minder, de R9 290 verslaat in de meeste games de GeForce 780, ook voor minder geld en zo kan je het hele rijtje afgaan.
Pagina: 1