Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een PSU van maximaal 62mm hoog

Pagina: 1
Acties:

• koen_92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:12
Hallo,

Helaas heeft de voeding van mijn HTPC (een Aopen EPC945-m8) het begeven.
Omdat de rest van de PC nog prima werkt, zou ik er graag een nieuwe voeding in willen zetten.
Helaas heeft de voeding van deze PC een aparte afmeting, waarbij de lengte en e breedte (voor de duidelijkheid: het deel dat je aan de buitenkant van een kast kunt zien) gewoon de standaard ATX-afmetingen heeft, geldt die niet voor de hoogte: die mag maximaal 62mm zijn, waardoor normale ATX-voedingen niet passen. Ook het kleinere formaat SFX past niet: deze zijn namelijk 100mm hoog (en daarnaast zijn de lengte en breedte wat kleiner, maar daar zou ik wel mee kunnen leven).

Voor de duidelijkheid een plaatje van een willekeurige PSU om te laten zien wat ik hier met 'hoogte' bedoel:
http://img841.imageshack.us/img841/2313/ssyv.jpg

Heeft iemand enig idee of er nog PSU's zijn met deze afmetingen? Of zou ik toch moeten uitwijken naar een (overpriced) PicoPSU?

[ Voor 0% gewijzigd door koen_92 op 04-01-2014 16:29 . Reden: typo's ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15
Het lijkt er op dat er een FSP375-60GCU in zit. Daar vond ik deze leverancier van. Het is wel een "Factory refurbished like new" exemplaar.

• koen_92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:12
Hmm ja inderdaad. Die zou eventueel kunnen en is met 35 euro goedkoper dan een PicoPSU. Maar zijn er geen andere PSU's beschikbaar? Qua geluidsproductie enzo was ik namelijk niet zo kapot van deze PSU.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik ben bang dat Aopen bij FSC een partij besteld heeft die speciaal en alleen voor deze HTPC bestemd is. Je opties zijn dan meteen wel erg beperkt. Mogelijk zou je de fan in de voeding kunnen vervangen door een stiller exemplaar.
Wel zou ik een extra case fan toevoegen. Als ik de berichten lees is de airflow in de kast niet erg goed en dat is denk ik ook de reden dat je zo veel berichten ziet over defecte PSU's.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jeronimo schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:03:
Het lijkt er op dat er een FSP375-60GCU in zit. Daar vond ik deze leverancier van. Het is wel een "Factory refurbished like new" exemplaar.
Topmedia levert niet aan particulieren, maar alleen aan bedrijven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic