Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High End Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar advies voor het aankopen van een gaming laptop. Ik heb altijd desktops gehad maar heb mijn cyberzolder moeten inleveren voor een kinderkamer :)

Ik ben dus op zoek naar een laptop waar ik een aantal jaren mee vooruit kan. Ik wil de capaciteit hebben om de releases van de komende jaren te kunnen spelen zonder problemen en op hoge tot maximale grafische instellingen.

Ik heb een voorkeur voor een windows OS, aangezien ik nog steeds het spel neverwinter nights speel, en dat is heilig voor mij.

Ik heb tussen de €1500 tot €2000 euro over voor een laptop die een gegarandeerde kwaliteit en prestatie levert en die zo getweaked is dat er maximale resultaten gemaakt kunnen worden.

Van vroeger weet ik nog dat Alienware de ultimate gaming pc's maakte maar ik krijg altijd de kriebels van DELL...

In ieder geval, is er iemand die mij advies kan geven over hoe, wat en waar ik mijn geld moet besteden?

Alvast bedankt voor de reacties!!! :)

grtz Sploenk

Verwijderd

Zelf zeer goede ervaring met deze: pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL
Niet de meest geweldig leverbare pc, maar deze op AMD gebaseerde laptop kan de meeste games relatief goed draaien op hoge tot maximale settings. Voorzien van 3 USB 3.0 poorten, een HDMI aansluiting, een gigabit netwerkkaart, 8GB ingebouwd geheugen (uit te breiden tot 32GB), een full HD scherm van 17,3 inch heb je een goede te pakken. Hij ondersteund ook nog 3D materiaal al zul je dan wel een extern scherm daarvoor moeten hebben. Processor is standaard 2,5GHz met een maximum turbofrequentie van 3,5GHz. Nadeel, hij heeft alleen een HDD met 750GB ingebouwd zitten, geen SSD dus. Laagste prijs vooralsnog €999,- aldus tweakers.

Uit jouw post blijkt echter dat je nog wel wat meer hebt te besteden. Wellicht dat dit dan een beter optie zou kunnen zijn:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JH-T4080H (Duits model)
Wederom een 17,3' inch scherm in full HD, intel core i7 standaard op 2,4GHZ met turbo van 3,4GHz, wederom 8GB ingebouwd geheugen (uit te breiden tot 32GB) DDR3 1600MHz, standaard een ingebouwde SSD met 256GB en een harde schijf op 5400rpm met 1 TB, 4x een USB 3.0 aansluiting, gigabit netwerkkaart met 5GHz ondersteuning, ook een HDMI aansluiting aanwezig uiteraard. Laagste prijs komt iets boven het budget uit met €2080,-.
Gegevens videokaart: NVIDIA GeForce GTX 780M - 4096 MB, Core: 823 MHz, Memory: 1250 MHz, DirectX 11, GDDR5, 311.83

Grootste verschil wordt natuurlijk bepaald door de ingebouwde videokaart en het verschil tussen Intel of AMD. Dit zijn wellicht goede alternatieven, echter blijft Alienware nog steeds ver bovenaan het lijstje staan met de Alienware 18.

Veel meer zou ik je niet kunnen vertellen, ben zelf toch meer van de desktops, hoop dat je hier wat mee kan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 09:42 . Reden: typefout ]

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:01

RyuuPro

That Damn Fly

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JH-T4129H

Ik zou als je een ROG pakt (waar de meningen in de aankoop-topics altijd positief zijn btw) wel een nederlandse versie pakken.
De duitse heeft een QWERTZ layout ipv QWERTY. ;)

Kaze Ni Nare

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 09:54
Let erop dat de MSI gaming notebooks en Medion gaming notebooks maar gebruik maken van 1 fan!

Als je spellen spel zonder koptelefoon gaat het misschien irriteren (heb zelf ook een MSI ;) )

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
In jouw prijsklasse zijn er eigenlijk maar 2 laptops aan te raden. De Asus G750 of de Allienware 17. Die laatste is met kortingscodes vrij "goedkoop" te krijgen meestal.

Verwijderd

RyuuPro schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:25:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JH-T4129H

Ik zou als je een ROG pakt (waar de meningen in de aankoop-topics altijd positief zijn btw) wel een nederlandse versie pakken.
De duitse heeft een QWERTZ layout ipv QWERTY. ;)
Goeie, was ik niet van op de hoogte, bedankt voor de aanvulling!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:41:
Zelf zeer goede ervaring met deze: pricewatch: MSI GX70 3BE-010NL
Niet de meest geweldig leverbare pc, maar deze op AMD gebaseerde laptop kan de meeste games relatief goed draaien op hoge tot maximale settings. Voorzien van 3 USB 3.0 poorten, een HDMI aansluiting, een gigabit netwerkkaart, 8GB ingebouwd geheugen (uit te breiden tot 32GB), een full HD scherm van 17,3 inch heb je een goede te pakken. Hij ondersteund ook nog 3D materiaal al zul je dan wel een extern scherm daarvoor moeten hebben. Processor is standaard 2,5GHz met een maximum turbofrequentie van 3,5GHz. Nadeel, hij heeft alleen een HDD met 750GB ingebouwd zitten, geen SSD dus. Laagste prijs vooralsnog €999,- aldus tweakers.
dit ding is RUK!!!
de amd a10 apu is dermate traag dat er niet mee te gamen is, en een bottleneck vormt in ALLE games die je erop zal spelen.
in veel spellen is min acer met ulv i5+gt750m sneller..
ik heb hem zelf ook gehad, en snel terug gebracht..

daarnaast is het scherm van verschrikkelijk lage kwaliteit, en eigenlijk om te huilen..

de 3.5ghz turbo boost is amd turboboost, dat houdt hij een halve seconde vast, om daarna vrolijk naar base clock te gaan, en ertussen te fluctueren als een gek..
je kan hem met bar-edit wel locken op 3.2ghz, maar dan word de laptop dusdanig luidruchtig dat je hem uit het raam wilt gooien.

battlefield 4 ging nog redelijk.
call of duty black ops 2 deed hij heel slecht (50% van de performace van mijn oude gtx alienware)
call of duty ghost mag je vergeten, dit is zelfs op 900p niet te spelen!

deze laptop is voor geen enkel persoon aan te raden !!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
Gewoon een asus g750 of alienware 17 als daar het budget voor is.
Ga je heeeel veel vrolijker van worden

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
Niet beter als alienware of een g750. Helemaal niet als voorgaande gtx780m opties aan boord hebben.

Daarbij moet ik wel vermelden..
De komende jaren alles op high/max spelen kan niemand je garanderen.
Ik kocht mijn alienware met gtx580m. Destijds DE kaart.. Call of duty ghosts en bf4 is medium/high op 1080p...
Dit is na 2 jaar..

Grote voordeel van alienware. Ik kan er nu gewoon een gtx780m in proppen.. En nog 2 jaar vooruit.. Of genoegen nemen met medium settings

[ Voor 65% gewijzigd door aron225 op 06-01-2014 20:22 ]

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
Ik heb in de tijd net diezelfde afwegingen moeten maken als de TS.

Ben met de kerstkortingen van 450 euro voor een alienware gegaan. Nu 2 maand in bezit en ik kan tot nu toe alleen maar positief zijn.

Ik weet ook dat niets zegt op termijn qua bouw etc.

Wel moet ik OP gelijk geven en kan je niet verwachten 4 jaar te doen met diezelfde speccs.

en on a side note. wachten op de alienware steam OS box could be nice....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties :D

ik begrijp dat alienware toch de beste keus is aangezien daar niemand een weerwoord op heeft.

als ik de alienware 17 verder wil upgraden is dat het geld waard of is de 'standaard versie' voldoende?

Thanks!!!

• lucash
Wat is voor jou de 'standaard versie'? Je pakt die van €1999 en zet hier zelf nog een SSD in. Vergeet niet de kortingstruc(jes) te gebruiken ;)

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Pak uit het dell kortingscode topic het configuratiebestandje van darkstone. Dan kan je ook een alienware 17 met 4700mq nemen. Dat scheelt je 150 euro, wat je kan uitgeven aan de gtx 780m upgrade.

• lucash
Bij de goedkoopste met i7 4700MQ krijg je niet het goede scherm. Als je die met startprijs van 1999 pakt heb je meteen de goede. Je kunt de goedkopere pakken met startprijs van 1749 euro, maar dan moet je dus de upgrade nog doen die 250 kost en dan zit je dus ook weer aan 1999. Dus dan kun je ook gelijk die van 1999 pakken (Die in de sheet dus voor 1799 staat). Kun je de overige 200 gebruiken voor een SSD.

• aron225
Een ssd komt later wel.
Dat is relatief makkelijk upgraden. Een gtx780m is los duur en zou ik, zeker als hij 4 jaar mee moet, een gtx780m een must vinden
Een 765m is gewoon te traag.
Een 770m is nog steeds trager als de vorige 680m.
780m is de kaart die je moet hebben

• MrDirkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik maak zelf gebruik van de Alienware Aurora R4.
Die is inmiddels 1,5 jaar oud dus inmiddels voor het mooie wel aan een upgrade toe.
Ik weet niet of de Desktops en Laptops van alienware goed vergelijkings materiaal is, maar als ze dezelfde kwaliteit en stabiliteit erin hebben dan kan ik niks anders aanraden.
Tijdens het gamen is het systeem stabiel en redelijk stil.
Natuurlijk, als je via het alienware command center je fans omhoog gooit maakt die het nodige geluid, maar persoonlijk vind ik dat best charme hebben :)

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
aron225 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:50:
Gewoon een asus g750 of alienware 17 als daar het budget voor is.
Ga je heeeel veel vrolijker van worden
Hier ben ik het mee eens. Alienware is dankzij de kortingen ongeveer € 250 goedkoper dan de ASUS G750. Bij de ASUS heb je echter meer werkgeheugen en een SDD erin.

Nog een handig artikel:

http://tweakers.net/revie...stealth-bommenwerper.html

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
remycuber schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:20:
[...]
Hier ben ik het mee eens. Alienware is dankzij de kortingen ongeveer € 250 goedkoper dan de ASUS G750. Bij de ASUS heb je echter meer werkgeheugen en een SDD erin.
32GB vs 16GB doet er weinig toe, is zware overkill waar je voor betaald. Die SSD ondervang je door voor 140,- een Samsung 840 erin te gooien. Dus 110,- vs 16GB extra geheugen.
Die G750J heeft geen GTX 780 aan boord. De configuratie is tegenwoordig heel anders dat de daar geteste Asus.

Tevens komt Asus met een nieuwe uitvoering, de G750JZ, zelfde config als de JH maar dan met de GTX 880M aan boord. Ook Alienware komt met de GTX 880M, en die nieuwe ATI 290, Duitse Alienware site is zelfs al aangepast.

Verwijderd

Onzin om te zeggen dat 32GB VS 16GB er weinig toe doet, ligt totaal aan het gebruik.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:11:
Onzin om te zeggen dat 32GB VS 16GB er weinig toe doet, ligt totaal aan het gebruik.
Zie topictitel. Zelfs 16GB is meer dan voldoende voor games. Als je het zo goed weet, kom eens met wat voorbeelden dan waarbij die 32GB gebruikt wordt ;)

Verwijderd

Kijk eens in je eigen topic zou ik zeggen .. er zijn ZAT programma's die gebruik maken van dat extra geheugen. Je bent gewoon een beetje te kort door de bocht door te zeggen dat het er weinig toe doet.

En trouwens, wie weet heb je in de toekomst toch nog wel wat voordeel van die 32gb aan werkgeheugen, aangezien het om een laptop gaat die een tijdje moet meegaan ;).

Verwijderd

Topicstarter
ok, allen bedankt voor je reacties!!!! TOP!!!

Ik heb nu mijn geld bij elkaar gespaard en heb €1500 te besteden :D

Ik las hier vanalles over alienware kortingscodes maar waar kan ik dat topic vinden of is dat het 'pricewatch' topic

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de alienware 17"...deze kost $1499 op de alienware website, dus ik heb nog zo'n $400 extra te besteden, waar kan ik dat het beste in stoppen for de betse performance????

alvast bedankt voor de reacties!!!

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 18:14
ik zou die prijs eerst eens controleren op de Nederlandse Alienware (Dell) site, ben bang dat je dan niet veel geld meer over hebt... (dollar=euro enzo)

There are no stupid questions, just stupid people...

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 13:34
als je dan toch zelf wil beslissen wat je in je laptop wil hebben kan je ook bij BTO een laptop samenstellen is veel goedkoper en sneller dan een alienware.
bij alienware betaal je voor het logo en niet voor de hardware.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik hijack ook effe deze thread. had bijna een eigen topic gemaakt, zit eigenlijk met hezelfde probleem als de TS.

Effe kort samengevat.

Ik zoek een gaming laptop. Tja daar kunnen we niet veel mee.

Na het lezen van :

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

zal ik proberen het even uit te leggen.

Ik heb nu een desktop:

AMD Phenom II x6 1100T 3.30
8 Gb Mem
GTX560 1024 Nvidia kaart
Windows 7 Ulitmate.

Ik speel veel games zoals:

Battlefield IV
Skyrim
Arma 2
Arma 3
Simcity

Nu door gezins uitbreiding moet mijn computerkamer weg en heb ik dus een laptop nodig.

Ik heb echt geen idee welke laptops geschikt zijn om te gamen , ik geloof de marketing truuks niet echt.

Ik heb een budget range van 500-1000 euro en wil minimaal bovenstaande games goed kunnen spelen , zoals ik dat ook op mijn desktop doe / deed.

laptop's die ik zelf gevonden heb

pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JH-T4080H (Duits model)

Maar ik vraag me af. Zijn laptops goedkoper in duitsland. Ik bedoel ik woon 10 min van de grens en kom vaak bij shops in nordhorn.

En die kortings bonnen van hierboven. Hoe moet ik me dat voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
NiGHtrAidEr schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:01:
ik zou die prijs eerst eens controleren op de Nederlandse Alienware (Dell) site, ben bang dat je dan niet veel geld meer over hebt... (dollar=euro enzo)
kan ik em niet via Amerika kopen dan scheelt me €500?

• JeroenNietDoen
  • Nu online
mjfast16 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:17:
als je dan toch zelf wil beslissen wat je in je laptop wil hebben kan je ook bij BTO een laptop samenstellen is veel goedkoper en sneller dan een alienware.
bij alienware betaal je voor het logo en niet voor de hardware.
Als je echt geen idee hebt waar je over praat, reageer dan liever niet.

Prijsverschil tussen die Alienware en een gelijkwaardige BTO is 200,-. Als je puur kijkt naar specs en prijs ga je voor die BTO ja, maar ga je kijken naar bouwkwaliteit en koeling, verre van onbelangrijk voor een laptop amiright, dan zie je daar het prijsverschil.

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 18:14
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:25:
[...]

kan ik em niet via Amerika kopen dan scheelt me €500?
ik denk dat je dan heel veel geld kwijt gaat zijn aan import/verzendkosten
als ze überhaupt al naar NL verzenden (verwacht ik eerlijk gezegd niet omdat NL een eigen winkel heeft)

There are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Ik heb nu een halve maand de Asus ROG G750JH. Gekocht voor € 2.000 euro.

Het is echt een absoluut fantastisch apparaat. 780M nvidia kaart met 4gb geheugen. 32GB werkgeheugen

Verder: wordt niet warm, nauwelijks geluid van de koeling

Voelt allemaal lekker degelijk en mooie kwaliteit van het beeldscherm.

Het enige minpunt vind ik misschien het design. De vergelijking met een stealth bommenwerper is niet overdreven. Vergis je niet hoeveel groter dit is dan een reguliere 17 inch laptop. Maar daarvoor krijg je wel een goedgekoelde laptop.

Dat is bij alienware niet anders overigens.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij ff een linkje geven naar het topic van die dell kortings codes?...alvast bedankt!!!
Pagina: 1