Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Mijn zelfgebouwde PC start helaas vanaf de eerste keer niet op. (Fans gaan draaien, geen piepje, wel boxje aangesloten)

Nu heeft mijn moederbord (ASUS P7P55 LX) een lampje welke checkt of het geheugen werkt/ compatible is.
Aangezien deze constant rood brand ga ik er volgens de handleiding vanuit dat het ram niet goed is.

Als ik de QVL van mijn moederbord bekijk staan daar wel 2 gig bankjes van Transcend op, maar ik kan op de bankjes zelf nergens de typenummers (of een nummer in eenzelfde vorm) vinden om te controleren of mijn RAM zou moeten werken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn zelfgebouwde PC
ik kan [...] zelf nergens de typenummers (of een nummer in eenzelfde vorm) vinden
Factuur? Je weet toch wel wat je besteld hebt :?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Sorry, vergeten te vermelden:
T gaat om 2e hands spul...
Verkoper wist typenummer iig niet, dacht dat moet met chipnummers en dergelijke wel te achterhalen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar hoe moeten wij dan aan het typenummer komen. Glazen bol aanzetten of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Nee de vraag was of iemand weet waar bij transcend geheugen het typenummer zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Dit staat op de website van Trancent.
Als het stickertje er niet meer op zit, dan houdt het op.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

TommieW schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:42:
Op de geheugen chips zelf staat vaak ook wat info waarmee je het een en ander bij elkaar kan puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
TommieW schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:42:
Thx voor de link, naar zoiets was ik eigenlijk op zoek.
Helaas kan ik maar 2 karakters invullen en als ik submit doet de site niks...

Mijn stickertje ziet er uit als sticker c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Hippocampus schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:45:
[...]

Op de geheugen chips zelf staat vaak ook wat info waarmee je het een en ander bij elkaar kan puzzelen.
Heb de nummers van de chips al gegoogled -> geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat staat er op die sticker en wat staat er op de chips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Chips:
Transcend (doh ;))
TK243EFF3
T1105
E102A8fRR417

Sticker:
580572-4199 [7U] (voor plaatje zie link naar transcend, het is sticker c, getallen is gedeelte 1 tussen [ ] is gedeelte 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dNtysZTChlJNHAutklm4orq9/full.png

Dus het lijkt me te gaan om een latje van 2GB DDR3 1333MHz ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Ja dat wist ik zelf ook al, daar had ik ze op uitgezocht. (weet ook dat ze een latency van 9 hebben)
Maar wil graag het typenummer achterhalen om de QVL te checken

gebruikte typenummer daar is:
TS256MLK64V3U

Met chips:
SEC816HCH9K4B1G0846D
Of
Micron chips van type 9GF27D9KPT (Maar die heb ik dus niet, heb transcend branded chips)

[ Voor 6% gewijzigd door frankyboy707 op 04-01-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Alstublieft

pricewatch: Transcend TS256MLK64V3U

Die zijn namelijk in het begin met andere chips gemaakt daarna overgegaan naar transcend eigen chips.

Zie deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/640x480/3/3343/003343792.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door bobsquad op 04-01-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door bobsquad op 04-01-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Maar hoe weet ik dat mijn geheugenbankjes ook van dat type zijn?

Of is een transcend DDR3 1333 dimm CL9 altijd dat typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ja in mijn moederbord boekje van gigabyte zie ik ze namelijk ook 2x staan alleen chip manufacture is aangepast

Zie ook deze link

http://dc349.4shared.com/doc/RLOrznAp/preview.html

[ Voor 27% gewijzigd door bobsquad op 04-01-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Ja dat zijn dus alle werkende transcends. Maar kan het voorkomen dat er ook een transcend DDR3 1333 CL9 setje bestaat welke een ander typenummer heeft en dus niet werkt (waarom hij dus ook niet in de QVL staat)?

Want die transcend die daar genoemd wordt heeft een ander chipnummer dan de mijne...

TK243EAF3 ipv TK243EFF3 bij de mijne

[ Voor 23% gewijzigd door frankyboy707 op 04-01-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
frankyboy707 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:45:
Ja dat zijn dus alle werkende transcends.
Nee, dat zijn alle geteste modellen op een specifiek moederbord van een andere fabrikant.
Niet echt relevant, buiten het feit dat daar hetzelfde type geheugen op staat met 2 verschillende geheugenchips op.

Het feit dat die geheugenchips nog 1 letter verschillen draait waarschijnlijk om een interne wijziging van revisie of fabriek.
Maar kan het voorkomen dat er ook een transcend DDR3 1333 CL9 setje bestaat welke een ander typenummer heeft en dus niet werkt (waarom hij dus ook niet in de QVL staat)?

Want die transcend die daar genoemd wordt heeft een ander chipnummer dan de mijne...

TK243EAF3 ipv TK243EFF3 bij de mijne
Bij de link staat dit:
Memory modules listed below are for reference only. Due to massive memory models on the market, we can only verify some of them
Als hij in de QVL staat zou hij moeten werken.
Als hij niet in de QVL staat, kan hij werken of niet werken. Aangezien ze moeilijk alles kunnen testen, is de kans groot dat hij gewoon ongetest is want niet compatibel spul komt namelijk maar zelden voor (zelf nog nooit meegemaakt en ik kijk nooit naar de QVL).

Ik zou me in ieder geval niet blindstaren op de QVL, of op die typenummers.
Je probleem is dat je pc niet opstart, en niet dat het geheugen niet op de QVL staat.

Dus.. heb je de BIOS al een reset gegeven? Geeft hij iets van beeld?
Heb je het geheugen al getest in een andere pc?
Of heb je het geheugen zien draaien toen je het kocht?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Malantur schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:51:
[...]

Dus.. heb je de BIOS al een reset gegeven? Geeft hij iets van beeld?
Heb je het geheugen al getest in een andere pc?
Of heb je het geheugen zien draaien toen je het kocht?
Thx, dus ik mag er eigenlijk van uit gaan dat het gewoon zou moeten werken...
Maarja dan liggen de problemen ergens anders...

Heb mn BIOS nog geen reset gegeven, hoe doe ik dat het beste? Batterijtje er uit halen?
PC geeft overigens helemaal geen beeld dus kan ook geen BIOS zien. Mobo heeft ook geen onboard videochip dus moet altijd met GPU werken.

Heb geheugen nog niet getest in een andere pc, heb hier niks staan, moet dinsdag op het werk even gebeuren dan. Hebben HP enterprise modellen nog restricties qua geheugen (alleen HP oid?)

Ga er overigens niet van uit dat diegene me defect geheugen verkocht heeft, dit kan ik natuurlijk alleen beoordelen naar gevoel...

[ Voor 9% gewijzigd door frankyboy707 op 05-01-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
It's been a while, maar ik heb afgelopen week wat testjes kunnen doen.

Bios heb ik gereset door het batterijtje er uit te halen en weer terug te plaatsen. Maar hij geeft nog steeds geen beeld, ook geen pre bios scherm oid. Hij geeft sowieso geen piepje op het moment dat ik de pc aan zet.

Heb het geheugen nog niet in een andere pc kunnen testen, maar heb wel 2 andere geheugenbalkjes er in gedaan en ook deze hadden hetzelfde probleem, dus heb niet het idee dat het aan het geheugen ligt.

Nu bedacht ik me dat het misschien aan mijn PSU zou kunnen liggen, enig idee of dit het probleem kan zijn?

(volgens een psu calculator zou 400w prima zijn, geschat was er zelfs minder nodig)

Wat hij doet:
Op het moment dat ik de pc aanzet gaan alle fans (case, cpu en gpu) draaien. Op mn moederbord gaat een groen lampje branden wat er op zou duiden dat er power op het moederbord staat.
Daarnaast zie ik op de achterkant van mijn gpu alle 8 ledjes branden wat ook aan zou moeten geven dat er genoeg power op staat.

Mijn hardware:
Mobo: Asus p7P55 LX
CPU: Intel I7 870
GPU: MSI 560 Ti Hawk
SSD: Samsung 840 EVO 250 GB
Geheugen: 2x Transcend 2GB DDR 1333 mhz
PSU: topower top-420nf

(en nog een Hdd en een optische drive, maar deze heb ik tijdelijk ontkoppeld om minder power te trekken, geen resultaat)

[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 19-01-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb even in de handleiding gekeken en ik zie dat de geheugen banken twee kleuren hebben gekregen. (tegenwoordig zie je vaak dat één bank één kleur heeft en dat de sloten om en om zitten)

Als ik het goed begrijp moet je om dualchannel te krijgen de zwarte en blauwe sloten van de 2e bank gebruiken: dus b1 en b2. (En dus niet alleen de blauwe of zwarte sloten gebruiken)

Ook staat er dat het geheugen een aanbevolen voltage dient te hebben onder de 1.65v, misschien dat het daar mis gaat.

En tot slot heb je de mem ok opties al doorlopen ?

En die voeding kan inderdaad ook een verdachte zijn, wat volgens mij is die al 8 jaar oud ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:37:
Ik heb even in de handleiding gekeken en ik zie dat de geheugen banken twee kleuren hebben gekregen. (tegenwoordig zie je vaak dat één bank één kleur heeft en dat de sloten om en om zitten)

Als ik het goed begrijp moet je om dualchannel te krijgen de zwarte en blauwe sloten van de 2e bank gebruiken: dus b1 en b2. (En dus niet alleen de blauwe of zwarte sloten gebruiken)

Ook staat er dat het geheugen een aanbevolen voltage dient te hebben onder de 1.65v, misschien dat het daar mis gaat.

En tot slot heb je de mem ok opties al doorlopen ?

En die voeding kan inderdaad ook een verdachte zijn, wat volgens mij is die al 8 jaar oud ???
Nee inderdaad, ik heb het geprobeerd in B1 en B2 of A1 en A2 en niet A1 en B1...
Overigens werkt het ook niet als ik er gewoon 1 geheugenbank er in steek...

Ik ga even nazoeken hoeveel volt het geheugen is, maar ik denk dat dat wel prima zal zijn (1,65 is de max standaard, alleen vrij speciaal zit daar volgens mij boven).

edit: jup is prima, 1,5v

Ja ik heb alles al laten doorlopen, hij gaat automatisch aan en uit en dan weer een andere stand (zie je aan de frequentie van het knipperen van het Memok lampje)

Ja inderdaad hij is heel oud, maar dacht zou moeten werken...
Wellicht ga ik een nieuwe bestellen, maar ik wil dan sowieso een goede en zwaardere (evt SLI) maar dan ben ik minstens 80 euro kwijt, dus leek het mij wel handig om te bepalen of het succes zou kunnen hebben, anders is het een beetje weggegooid geld.

Maar op mijn GPU branden alle lampjes van de power wel gewoon, dus je zou denken dat er genoeg spanning is. Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, misschien staat de xmp aan in de bios ?
Welke specs hebben die andere modules ?
Verder lijkt het gewoon dat die modules niet willen op het bord.
Evt testen met een simpele 1.5v pc3-10600 module van Kingston of een dergelijk mainstream merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:48:
Tja, misschien staat de xmp aan in de bios ?
Welke specs hebben die andere modules ?
Verder lijkt het gewoon dat die modules niet willen op het bord.
Evt testen met een simpele 1.5v pc3-10600 module van Kingston of een dergelijk mainstream merk.
De pc boot al helemaal niet naar de bios, dus dat zou ik niet aan kunnen passen.

Die andere modules waren 2x 4gb ddr 1333mhz HP modules weet alleen niet hoeveel volt ze waren maar volgens mij sowieso wel onder de 1,65 (waren overigens modules gemaakt door hynix volgens mij, dus redelijk standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tijdens de bios reset ook de stekker uit je voeding gehad ?
Verder houd ik het voorlopig nog op de kieskeurigheid van Asus wat betreft geheugen. Het originele setje is ''Aziatisch'' en HP staat er ook om bekent om de dingen weer eens net iets anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Hippocampus schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:00:
Tijdens de bios reset ook de stekker uit je voeding gehad ?
Verder houd ik het voorlopig nog op de kieskeurigheid van Asus wat betreft geheugen. Het originele setje is ''Aziatisch'' en HP staat er ook om bekent om de dingen weer eens net iets anders te doen.
Jups, dat had ik gedaan ;)

is zoiets wel een optie?

V&A aangeboden: Kingston KTH9600BS/2G

En is het dan wijs om 1 of 2 setjes aan te schaffen?

[ Voor 51% gewijzigd door frankyboy707 op 20-01-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Liever KVR dat werkt nagenoeg altijd. Ik zou het om te testen zo goedkoop mogelijk houden met de optie op uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Kingston geheugen, welke op de QVL lijst staat (KVR1333D3N9/2G), in bestelling

Nu afwachten maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Geheugen is binnen, maar helaas het biedt geen soelaas.

Gebeurt hetzelfde als eerder beschreven:
Op het moment dat ik de pc aanzet gaan alle fans (case, cpu en gpu) draaien. Op mn moederbord gaat een groen lampje branden wat er op zou duiden dat er power op het moederbord staat.
Daarnaast zie ik op de achterkant van mijn gpu alle 8 ledjes branden wat ook aan zou moeten geven dat er genoeg power op staat.

Iemand een ander idee?

PS zou een mod mijn topictitel kunnen aanpassen, lijkt toch niet aan het transcend geheugen te liggen...

[ Voor 10% gewijzigd door frankyboy707 op 23-01-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is het dram_led nu nog steeds rood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Jep... :(

Maar begin steeds meer af te vragen of het wel het het memory is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Moederbord dan maar RMA lijkt er op dat een of meerdere geheugensloten niet goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Even een iets andere titel. Het gaat nu namelijk niet echt om het typenummer van het Transcend geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ntr-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 09:32
Heb je wel eens de memOK knop gebruikt die op het moederbord staat ? Het kan ook best je GPU zijn waardoor je geen beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
bobsquad schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:18:
Moederbord dan maar RMA lijkt er op dat een of meerdere geheugensloten niet goed functioneren.
Het is een 2e hands dus hij valt toch niet meer onder de garantie. Heb het moederbord wel werkend gezien, toen werkten de geheugensloten iig nog wel...
Ntr- schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:14:
Heb je wel eens de memOK knop gebruikt die op het moederbord staat ? Het kan ook best je GPU zijn waardoor je geen beeld krijgt.
Ja elke keer als ik iets aanpas druk ik daarop, maar helaas geen resultaat. Neem aan dat als het OK is dat het Dram_LED niet constant rood oplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

frankyboy707 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:10:
Het is een 2e hands dus hij valt toch niet meer onder de garantie. Heb het moederbord wel werkend gezien, toen werkten de geheugensloten iig nog wel...
Was dat met het geheugen wat jij eerst had ?
Ja elke keer als ik iets aanpas druk ik daarop, maar helaas geen resultaat. Neem aan dat als het OK is dat het Dram_LED niet constant rood oplicht
euhm, in de handleiding staat dat het lichtje aan of uit moet zijn, niet dat het rood of groen moet zijn.
Maar het is alles bij elkaar nog steeds vreemd dat zelfs het kvr niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb wat gegoogled, en daar stond dat een persoon ook een rode DRAM-led had bij het booten (zelfde mobo), maar dat het probleem opgelost was als hij zijn moederbord vijsjes wat minder vast aandraaide. Heb je spacers gebruikt bij het monteren van je mobo? Probeer anders eens je PC te booten op een kartonnetje ipv in de kast?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
ik denk dat het je voeding toch is.. maargoed wie ben ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Al geprobeerd om zonder geheugen te testen?
Als er dan nog geen piepjes komen lijkt het mij de PSU, CPU of moederbord.

Als de PSU al 8 jaar oud is zou ik daar eerst naar kijken. Zelf ken ik het merk niet dus nog meer dubieus ;)

Succes!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Hippocampus schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Was dat met het geheugen wat jij eerst had ?

[...]

euhm, in de handleiding staat dat het lichtje aan of uit moet zijn, niet dat het rood of groen moet zijn.
Maar het is alles bij elkaar nog steeds vreemd dat zelfs het kvr niet werkt.
Nope, maar dat was volgens mij juist moeilijker geheugen (g-skill ripjaws x)

Ja ik vind de handleiding ook niet heel erg duidelijk met hoe het er uit moet zien...
skipe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:23:
ik denk dat het je voeding toch is.. maargoed wie ben ik;)
Had dat gevoel ook een beetje en omdat ik het toch al een K** voeding vond (niet modulair), heb ik een andere gekocht, zal morgen aankomen ;) Hopelijk fixt dat het ;) I'll keep you posted
Beercase schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:31:
Al geprobeerd om zonder geheugen te testen?
Als er dan nog geen piepjes komen lijkt het mij de PSU, CPU of moederbord.

Als de PSU al 8 jaar oud is zou ik daar eerst naar kijken. Zelf ken ik het merk niet dus nog meer dubieus ;)

Succes!
Zonder geheugen gaat hij inderdaad piepen (1 lang, 2 kort zoals hoort)

En inderdaad dat is het volgende slachtoffer op mijn lijstje, morgen weet ik meer ;)
Mavamaarten schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:18:
Ik heb wat gegoogled, en daar stond dat een persoon ook een rode DRAM-led had bij het booten (zelfde mobo), maar dat het probleem opgelost was als hij zijn moederbord vijsjes wat minder vast aandraaide. Heb je spacers gebruikt bij het monteren van je mobo? Probeer anders eens je PC te booten op een kartonnetje ipv in de kast?
Heb inderdaad gewoon spacers gebruikt. Ga binnenkort (als ik tijd heb) even proberen om hem buiten de kast te hangen... Maar wacht eerst even de nieuwe voeding af...

[ Voor 63% gewijzigd door frankyboy707 op 27-01-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het memOK ledje moet uit zijn bij een goede boot,dat zie ik aan me sabertooth op het moment..
Best kans dat je geheugen sloten kapot zijn ,dat gebeurt wel vaker bij Asus

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1