Platenspeler aansluiten op Sound Blaster X-FI Titanium HD

Pagina: 1
Acties:

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik wil graag mijn LP's digitaliseren en ben op zoek naar een oplossing daarvoor.

Ik kwam de "Creative Sound Blaster X-FI HD" tegen, daar staat echt bij dat hij een Phono ingang heeft, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in de "Creative Sound Blaster X-FI Titanium HD". Maar ik ben er niet zeker van of ik hier ook mijn platenspeler op kan aansluiten. Bij sommige reviews wordt er wel melding van gemaakt, maar het staat niet expliciet bij de specificaties?

Heeft iemand enig idee of het kan?

Gr,
Rob

PVOutput

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
De meeste geluidskaarten hebben geen phono-ingang, maar een aparte voorversterker kan dat probleem natuurlijk eenvoudig verhelpen zodat je weer de line-in kan gaan gebruiken.

iRacing Profiel

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja snap ik, maar dan komt er weer een voorversterker tussen, leek me juist zo handig om het in 1 keer aan te sluiten.

PVOutput

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In productreview: Creative SoundBlaster X-Fi HD review door Sir_Hendro staat foto's van de breakoutbox van dat ding. Er staat daar op een gegeven moment "line in / phono in". Dat wil echter niet zeggen dat dat een echte phono in (dus met voorversterking) is. Laat staan dat ie switchbaar is tussen MM en MC.

Wat ik zou doen als ik jou was: een geluidskaart naar keuze kopen, en een phono voorversterkertje. Dan weet je zeker dat je een lijnsignaal naar de geluidskaart stuurt, en dan moet dat goed komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)