Zijn oude games + dozen nog iets waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Hallo allemaal, ik heb maar eens besloten dat het tijd is om de bezem door mijn zooi te halen en mijn (werk)kamer volledig op te ruimen. Ik heb een redelijke verzameling van oude dozen, waar de games vroeger in verkocht werden, je kent ze misschien nog wel, die grote dozen, formaat flink boek, met aan de buitenkant een papieren hoes en aan de binnenkant een kartonnen doos, waar dan vervolgens de cd doos, of dvd doos in zit.

Kan ik deze hele verzameling als oud papier behandelen en weggooien, of zou ik er iets leuks mee kunnen doen? Persoonlijk heeft het voor mij wel emotionele waarde, zoals iemand al in reactie verwoorde, voor mij is het echt een herinnering aan 'vroegah'. Lijkt me dus zonde om ze te vernietigen als ik er iets anders mee kan doen of wellicht mijzelf blij mee kan maken.

Hier een foto van een aantal van de games waarvan ik de dozen nog heb, om een idee te krijgen wat ik bedoel;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b2dzvkl.jpg?1

Dus, oud papier, of niet?

@Postius, ja mijn vriendin zei ook al zoiets, maak er een leuke collage van. Er zitten echt dozen bij waarvan ik denk, damn, dat was een toffe game, of wow, dat is lang geleden. Fifa 97, lol.. en special editions van een aantal games en dozen van AD&D games (als iemand dat hier wat zegt).

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Goeie vraag heb ook al mijn oude games nog bij mijn ouders staan, gok dat het zal afhangen van de game en staat.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wellicht kan iemand je in het Retro topic er wel iets over zeggen: Goeie oude (retro) consoles deel 11.

Gaat dan wel niet om console games in dit geval, maar daar zitten wel veel verzamelaars die er zicht op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Het is een beetje wat de gek er voor geeft en hoeveel "gekken" er zijn die er interesse naar hebben. Verwacht er niet veel geld voor, maar denk niet dat ze niets waard zijn. Ik denk dat er zeker liefhebbers zijn. Weggooien is sowieso zonde.

[ Voor 17% gewijzigd door ElektroNeko op 04-01-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou ze bewaren en lekker in een kast zetten als aandenken. Echt veel waard zullen ze namelijk niet meer zijn, maar weggooien lijkt mij zonde.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Bewaar ze alsjeblieft. Het is niks meer waard behalve een aan-denken aan lang vervlogen tijden. Mischien bewaar de mooiste? Doe er iets creatiefs mee, knips ze uit en plak je muur ermee vol :P . Maar alle gekheid op een stokje, dit is toch ook wel tof om over X aantal jaar aan je kleinkinderen te laten zien. Het is toch een stukje geschiedenis dat niet meer terugkomt.

Mocht je er echt vanaf willen, plaats een berichtje op marktplaats en tweakers V&A. Het is niks waard, maar ik weet zeker dat er wel verzamelaars, nostalgisten, retrogamers zijn die het gratis komen ophalen. Maar het is voornamelijk toch gewoon nog tof om te hebben in dit tijdperk van digitale downloads. En het is ook niet echt een mega collectie. Dus gewoon een klein hoekje inruimen in je game(studie/werk)kamer ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 04-01-2014 15:51 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit is niet de bedoeling van dit forum. Als je je afvraagt of ze emotioneel nog iets waard zijn, ga gerust je gang, maar in deze vorm is het eigenlijk een verkapte intressepeiling, wat niet de bedoeling is. Daarom gaat deze nu op slot

edit: TS heeft toegezegd de opzet te wijzigen, daarom gaat het weer open.

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 04-01-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hierbij, mijn oprechte excuses voor de wijze van posten. Was meer een feeler van wat moet ik nou met al die dozen, dan een verkapte V&A poging. Startpost aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:03

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik houd ze gewoon als ik er nog plaats voor heb. :)

Sommige standaard dozen zijn ook gewoon mooi. Red Baron 2 doos met mooi reliëf erin bijvoorbeeld of mooie klassieke boxart van Diablo, Quake of Half-Life welke je nu wat groter hebt. Logisch dat we nu DVD hoesjes gebruiken (en straks alleen maar digitale downloads), maar zo'n mooie grote doos met degelijke manuals erin blijft z'n charme houden.

Geef ze een mooi plekje in het zicht voor de herinnering aan vervlogen tijden zoals eerder gezegd. Hoewel ik ze niet zou verknippen of zoiets. Vind het nu al zonde dat sommige verkleurd zijn. :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59

Pykow

Angelo OTR

ik ga later als ik een eigen huis heb een gamekamer beschikbaar maken, met daarin alle dozen/hoesjes van games, gewoon omdat het toch wel een charme heeft in de ontwikkeling van game industrie.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat ik het nu eigenlijk ook niet meer aandurf om ze met een schaar te beroeren. Alhoewel, er zitten een paar games tussen die zo matig/miskoop zijn geweest, dat ik ze met plezier te grazen neem. Dit geldt echter maar voor een paar stuks, bijna al die games hebben een soort van sentimentele waarde. Ik ga ze dus toch maar bewaren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10
Neem eens een kijke op de volgende site zou ik zeggen:
http://videogames.pricech...mes?sort-by=highest-price

Met name de advanced dungeons & dragons games bijv. kunnen nog wel de moeite waard zijn om te verkopen indien je in de toekomst besluit ze alsnog van de hand te doen. Gemiddeld 10 - 20 per doos kun je er wel voor vangen.

Mainstream games als bijv. tomb raider, FIFA en half-life welk ik op de foto er ook tussen zie staan zijn eigenlijk vrij waardeloos. Kun je eigenlijk enkel goed kwijt voor een euro of 2. Enkel in het geval van collector's editions bestaat er mogelijk enige waarde.

En kijk met name tussen juist die miskopen of er niet iets zit waarvoor de gek veel over heeft. Vaak zijn dat juist de games waarvan weinig exemplaren in omraak gekomen zijn, en nu voor de collector lastig te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
Ik zie Dark Omen ertussen staan, wat was dat een geweldig spel vroeger! Die sfeer en muziek erbij, er komen weer mooie herinneren boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je zou mij wel heel ver moeten krijgen om zulke dingen weg te flikkeren, ik bewaar gewoon alles, of het moet een rapport zijn :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dark Omen, maar wat vondt je van Blade Runner? Die was pas vet indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59

Pykow

Angelo OTR

Het is jammer dan je nu geen mooie dozen krijgt, maar gewoon een DVD hoesje.
je met special editions krijg je nog een mooie doos, maar dan betaal je weer veel meer.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-07 23:59
Pykow schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:03:
Het is jammer dan je nu geen mooie dozen krijgt, maar gewoon een DVD hoesje.
je met special editions krijg je nog een mooie doos, maar dan betaal je weer veel meer.
Nog erger: alleen een dvd met een eenmalig te activeren licentie. Dan is de verzamelwaarde er meteen vanaf wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Leuke site, zo te zien is een boxed edition van Lucasarts Grim Fandango zo'n 50-60 dollar waard op eBay. Heb ik na bijna 15 jaar de helft van mijn geld terugverdiend. ;)

SSI titels in goede staat zijn inderdaad nog wat waard. Originelen van Microprose (dus doos, handleiding, in goede staat etc..) doen het ook nog wel.
psychodude schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:01:
Neem eens een kijke op de volgende site zou ik zeggen:
http://videogames.pricech...mes?sort-by=highest-price

Met name de advanced dungeons & dragons games bijv. kunnen nog wel de moeite waard zijn om te verkopen indien je in de toekomst besluit ze alsnog van de hand te doen. Gemiddeld 10 - 20 per doos kun je er wel voor vangen.

Mainstream games als bijv. tomb raider, FIFA en half-life welk ik op de foto er ook tussen zie staan zijn eigenlijk vrij waardeloos. Kun je eigenlijk enkel goed kwijt voor een euro of 2. Enkel in het geval van collector's editions bestaat er mogelijk enige waarde.

En kijk met name tussen juist die miskopen of er niet iets zit waarvoor de gek veel over heeft. Vaak zijn dat juist de games waarvan weinig exemplaren in omraak gekomen zijn, en nu voor de collector lastig te verkrijgen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inderdaad leuk. Ik heb ook nog een Amiga 500 en een Commodore 64 staan, zelfde verhaal eigenlijk, emotionele waarde en herinneringen. Jammer dat ik mijn C64 diskdrive nog steeds (al een jaar of 20) uitgeleend heb aan een vriend.. hij doet t nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
:) Ik weet niet of het allemaal iets waard is maar dit ziet er wel echt GAAF uit:D
Pagina: 1