cx-919 II android tv als audio speler en video player

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Beste mensen,

Er is - o.a. op dit forum - veel te vinden over de cx-919 II als mediacenter. Aangesloten op je tv. Via bijv. een airmouse te besturen, etc.

Echter wil ik graag ook muziek kunnen spelen over mijn versterker zonder dat de tv aan hoeft.

Nu heb ik een versterker die meerdere kanalen ondersteund, maar ik heb geen idee hoe ik dat uit die android stick krijg.

Als ik (straks, want ik heb hem nog niet) mijn sticky via hdmi aan mijn tv hang komt audio daarbij mee en gaat naar mijn tv. Mijn tv maakt dan gebruik van externe audio, namelijk mijn versterker.

Echter, als ik straks ook audio wil afspelen zonder dat de tv aan staat moet ik nog wat meer doen.
Ik heb alleen geen idee wat...

Ik zag dat je usb naar audio adapters hebt, maar ik heb geen idee of android dat snapt (zijn volgens mij externe usb geluidskaarten) en of ik dan een default audio moet kiezen of dat hij het naar beide stuurt.

Verder wil ik eigenlijk niet naar mijn versterker hoeven lopen om een andere ingang te kiezen. Ik wil dat als ik muziek en film tegelijk aanzet dat het door elkaar klinkt.
Kan ik de tv audio uitgang en de android audio uitgang aan dezelfde ingang op mijn versterker hangen, of blaas ik dan dingen op?

En laatste vraag. Wat voor software kan op een efficiente manier grote afspeellijsten spelen op android EN is remote te besturen (dus via me telefoon bijv.)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Helemaal niemand? ;(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• iceme
  • Laatst online: 01-02 09:01
Wellicht toch wel iemand :z

Misschien ben je beter af met een raspberry pi dan je cx-919.

Ik kan uit je verhaal niet helemaal halen wat je het meest belangrijk vind. Maar mijn gevoel zegt me dat je meer om audio geeft dan om het gehele mediacenter verhaal.

Als je het je alleen gaat om audio kun je beter een raspberry pi kopen, deze is aan te sluiten op je versterker via hdmi of via analoog of eventueel analoog via een externe usb geluidskaart. Voor alleen muziek kun je bijvoorbeel de squeezeplug distributie nemen. www.squeezeplug.eu. je maakt van je raspberry een logitech squeezebox en je kan via je telefoon app het ding beheren muziek laten spelen etc.

Als je ook een mediacenter wil kun je op de raspberry pi een xbmc installatie zetten. je kan er dan ook muziek mee spelen maar hebt nog veel meer mogelijkheden wat betreft films / series etc.

Een android stick waar jij het over hebt kan al deze dingen denk ik ook maar ik denk dat de raspberry er beter geschikt voor is.

Ik zie het zo jij zoekt een broodmes of een vleesmes maar als je een Android stick koopt dan krijg je een hele doos met messen van middelmatige Chinese kwaliteit. Je komt er ver mee maar voor het echte werk heb je altijd net wat anders nodig.

• Hans.Laan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-01 12:34
De CX-919ii is een stick die je TV in een aanraakvrij tablet omtovert.

Ik heb hem nj een paar weken en gebruik hem vooral als audioplayer die de muziek vanaf mijn NAS squeezecenter speelt. Als root kun je de speler starten zonder TV nodig te hebben. Daarna bestuur je vanaf het squeezecenter interface.

Voor video zoek ik nog een 1080p kernel en eigenlijk ook een kitkat/cyanogen rom. Dat valt echter nog niet mee. Het flashen is redelijk eenvoudig, maar ik heb nog niet de goede rom kunnne vinden.
Bij de meeste heb ik noch wifi, noch bluetooth (zeg maar een doofstomme stick).

To be continued.