Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Asmodai01
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10-2023
Hey mensen, ik heb een klein, nogal vervelend probleempje... Ik heb Malware op m'n PC zitten die ik er gewoon niet af kan krijgen.
Het gaat hier om Happy2Save, een browser extensie die ads op pagina's plaatst (door bepaalde woorden te onderstrepen waar dan een pop-up verschijnt als je er met je cursor over beweegt).

Ik heb geprobeerd op het internet wat guides te vinden, maar deze zijn over het algemeen allemaal hetzelfde. Ze willen allemaal dat ik hun software download dat blijkbaar dit probleem verwijderd. Ik heb al geprobeerd om Happy2Save gewoon te verwijderen via het Configuratiescherm, maar de extensie blijft maar terug komen iedere keer als ik mijn browser (Chrome) herstart.

Hitman Pro heeft ook al niks uitgehaald, en ik weet het verder echt niet meer.

Kan iemand me hiermee helpen?

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:51

Zalmanman

So long,

Staat hij toevallig bij de extensies van Chrome?
Instellingen (die drie streepjes onder het sluiten-knopje) --> Extra --> Extensies.

and thanks for all the fish.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
Vreemd genoeg heb ik ook plots deze malware ondanks (dacht ik voldoende beveiliging).

- Ik heb het omzeild door het uit te schakelen bij de extensies ipv te verwijderen, anders komt ie idd steeds terug..

• Asmodai01
Zalmanman schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:06:
Staat hij toevallig bij de extensies van Chrome?
Instellingen (die drie streepjes onder het sluiten-knopje) --> Extra --> Extensies.
Jazeker, maar telkens als ik deze verwijder komt het weer terug zodra ik mijn browser herstart.
MEN-O schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:11:
Vreemd genoeg heb ik ook plots deze malware ondanks (dacht ik voldoende beveiliging).

- Ik heb het omzeild door het uit te schakelen bij de extensies ipv te verwijderen, anders komt ie idd steeds terug..
Hmm, dit lijkt inderdaad te werken... Niet de perfecte oplossing, maar het staat nu in ieder geval "uit"

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Kan de Kaspersky scanner (gratis software) misschien iets vinden? Het is wel heel vreemd gedrag.
Overigens, als je 'm weer aanzet en kijk in je Task Manager, kan je dan bij Processes of Services uitvinden waar hij zich bevind?

• Asmodai01
Zalmanman schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:23:
Kan de Kaspersky scanner (gratis software) misschien iets vinden? Het is wel heel vreemd gedrag.
Overigens, als je 'm weer aanzet en kijk in je Task Manager, kan je dan bij Processes of Services uitvinden waar hij zich bevind?
Ik zie op de Kaspersky site niet zo snel een gratis versie staan. En ik zie in zowel Processes of Services niets dat te maken heeft met Happy2Save zodra ik deze aanzet. Waarschijnlijk draait het onder een andere naam.

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Die tools kan je hier vinden. Misschien doet het wat voor je, misschien ook niet. Doet het niets, dan kan ik niets meer voor je betekenen behalve de dreaded herinstallatie van Windows adviseren.

• Asmodai01
Zalmanman schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:38:
Die tools kan je hier vinden. Misschien doet het wat voor je, misschien ook niet. Doet het niets, dan kan ik niets meer voor je betekenen behalve de dreaded herinstallatie van Windows adviseren.
Nope, Kaspersky vindt ook al niks... Erg vreemd.

Maar het uitzetten van de extensie zorgt er in ieder geval voor dat de pop-ups niet meer verschijnen... nu maar hopen dat deze Malware niet andere dingen doet/gaat doen D:

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Heb je al eens geprobeerd om Chrome zelf de deïnstalleren? Misschien een gekke vraag, maar als dat etterige ding diep in Chrome zit, zou - theoretisch gezien - het verwijderen van Chrome het verwijderen van het virus moeten helpen.

• Asmodai01
Het ding zit ook in Mozilla, dus ik denk niet dat het herinstalleren van Chrome iets oplost.

Ik heb nu een volle scan van Kaspersky lopen, misschien dat dit iets oplevert. Erg raar dat tot nu toe nog geen enkel anti-virus of anti-malware programma dit ding oppikt

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 19:05
Malwarebytes al geprobeerd?
http://www.malwarebytes.org/

Gratis versie is voldoende, eerst een quick-scan proberen. Als dat niets uithaald een volledige scan doen.

[ Voor 49% gewijzigd door eltweako op 04-01-2014 15:59 ]

• Asmodai01
Quick Scan heeft wel wat gevonden, maar na het verwijderen en opnieuw opstarten is dit geval er nog steeds.

Heb nu een volle scan lopen.

Scan heeft niks opgeleverd :/
dan moet ik hier maar mee leren leven, en hopen dat het verder niks doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Asmodai01 op 04-01-2014 17:14 ]

• eltweako
Het blijkt nogal hardnekkige malware te zijn.
Wat je ook nog kunt proberen is combofix: http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/
Uitvoeren als admin!

Het is nogal grof geschut, maar in dit geval kan het de uitkomst bieden.

Je moet in ieder geval niet met happy2save blijven werken, lijkt me niet verstandig.

[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 05-01-2014 01:49 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
De Combofix heeft geholpen, lijkt het. zoals gezegd had ik em uitgeschakeld, maar hij is nu verdwenen bij extensies.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat veel mensen lijken te vergeten hier is dat Malwarebytes, KaSpersky en de meeste andere vuilverwijderaars naar vuil kijken. Heb je iets zelf geinstalleerd, dan zal dat never nooit niet gemarkeerd worden als malware.

Dit soort zut is vaak (onderdeel van) een legitiem lijkende, handmatig geinstalleerde extensie. Zet alle extensies in je Chrome/Mozilla eens uit en start ze een voor een op. Tien tegen een dat je op die manier ook die happy2save uit- en weer aanzet.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik heb voor dit soort ongein het meeste succes met ADwcleaner en wat ouderwets handwerk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• eltweako
Jester-NL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:44:
Wat veel mensen lijken te vergeten hier is dat Malwarebytes, KaSpersky en de meeste andere vuilverwijderaars naar vuil kijken. Heb je iets zelf geinstalleerd, dan zal dat never nooit niet gemarkeerd worden als malware.

Dit soort zut is vaak (onderdeel van) een legitiem lijkende, handmatig geinstalleerde extensie. Zet alle extensies in je Chrome/Mozilla eens uit en start ze een voor een op. Tien tegen een dat je op die manier ook die happy2save uit- en weer aanzet.
Malwarebytes detecteert al een tijdje "potentieel ongewenste software" oftewel malware/adware die je zelf geïnstalleerd hebt.
Sinds enige tijd geleden doet malwarebytes deze ook verwijderen:
https://www.security.nl/posting/42013
Pagina: 1