Ik heb hiervoor al eerder een topic aangemaakt, maar mijn laatse post daarin is alweer bijna een jaar terug en was nog niet tot de aankoop overgegaan van een nieuw systeem.
Dit jaar moet het er dan toch echt van gaan komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Max €1250
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, wel de randapparatuur:
Zie de tabel hieronder:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een redelijk stil systeem. PC staat in de woonkamer, dus veel lawaai is voor mijn vrouw niet fijn.
I.v.m. garantie op assemblage laat ik de PC samenstellen bij een winkel.
Mijn idee zoals ik hem heb staan zou bij Informatique op dit moment op € 1237 komen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Onderbouwing
Processor: Voor mijn budget is een i5 de beste keus, ook voor het soort spellen dat ik speel komt de i5 beter uit de bus. Omdat ik niet ga overklokken is een K-versie van de i5 niet nodig.
Moederbord: Een B85 chipset is voldoende voor me, ik ga niet overklokken en heb geen raid,
Grafische kaart: Een 280x levert volgens mij voor gaming op 1920x1080 voldoende FPS op bij de spellen die ik speel. De MSI Twin Frozr staat bekend als een stille koeler.
Harddisk: 2TB zou voorlopig voldoende storage moeten zijn. De Seagate komt ook uit de BBG.
SSD: Gekozen voor de iets snellere EVO t.o.v. de iets betrouwbaardere Crucial.
Kast: Vind ik een mooie goede kast, die stil maar ook koel is.
Voeding: Vind ik een lastige om uit te zoeken. De CM VS 550S heeft een 80+ gold certificering en zou ook stil moeten zijn.
Processorkoeler: De tranquilo is stiller dan de stock koeler en aangezien ik niet ga overklokken zou deze ook voldoende koeling moeten geven.
Geheugen: CL8 1600 MHZ low profile, zou dus goed moeten passen. 8GB is nog steeds ruim voldoende. Ook als er VM's zouden draaien.
DVD-drive: Omdat ik nog wat oude spellen op DVD/CD heb wil ik nog een drive houden. Eigenlijk gewoon een drive gekozen (wel een zwarte i.v.m. de zwarte kast)
OS: Omdat ik laat assembleren OS er ook bij besteld. Voor gaming is Windows nog steeds het OS om te kiezen.
Vragen
Zijn er wellicht nog dingen die ik over het hoofd heb gezien om rekening mee te houden?
Dit jaar moet het er dan toch echt van gaan komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gaming (MMORPGs zoals WoW, strategische games) op een resolutie van 1920x1080.
- Foto's bewerken (met GIMP)
- VM's draaien (met Linux)
Max €1250
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, wel de randapparatuur:
- Monitor : Samsung Syncmaster 2494HM
- Toetsenbord : Logitech G15 gaming keyboard
- Muis : Logitech G5 gaming mouse
- Headset : Logitech (type onbekend)
Zie de tabel hieronder:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | MSI R9 280X GAMING 3G | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 80,- | € 80,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 14,59 | € 14,59 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 77,70 | € 77,70 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.071,53 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een redelijk stil systeem. PC staat in de woonkamer, dus veel lawaai is voor mijn vrouw niet fijn.
I.v.m. garantie op assemblage laat ik de PC samenstellen bij een winkel.
Mijn idee zoals ik hem heb staan zou bij Informatique op dit moment op € 1237 komen.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Onderbouwing
Processor: Voor mijn budget is een i5 de beste keus, ook voor het soort spellen dat ik speel komt de i5 beter uit de bus. Omdat ik niet ga overklokken is een K-versie van de i5 niet nodig.
Moederbord: Een B85 chipset is voldoende voor me, ik ga niet overklokken en heb geen raid,
Grafische kaart: Een 280x levert volgens mij voor gaming op 1920x1080 voldoende FPS op bij de spellen die ik speel. De MSI Twin Frozr staat bekend als een stille koeler.
Harddisk: 2TB zou voorlopig voldoende storage moeten zijn. De Seagate komt ook uit de BBG.
SSD: Gekozen voor de iets snellere EVO t.o.v. de iets betrouwbaardere Crucial.
Kast: Vind ik een mooie goede kast, die stil maar ook koel is.
Voeding: Vind ik een lastige om uit te zoeken. De CM VS 550S heeft een 80+ gold certificering en zou ook stil moeten zijn.
Processorkoeler: De tranquilo is stiller dan de stock koeler en aangezien ik niet ga overklokken zou deze ook voldoende koeling moeten geven.
Geheugen: CL8 1600 MHZ low profile, zou dus goed moeten passen. 8GB is nog steeds ruim voldoende. Ook als er VM's zouden draaien.
DVD-drive: Omdat ik nog wat oude spellen op DVD/CD heb wil ik nog een drive houden. Eigenlijk gewoon een drive gekozen (wel een zwarte i.v.m. de zwarte kast)
OS: Omdat ik laat assembleren OS er ook bij besteld. Voor gaming is Windows nog steeds het OS om te kiezen.
Vragen
Zijn er wellicht nog dingen die ik over het hoofd heb gezien om rekening mee te houden?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux