Game PC (max 1250 euro)

Pagina: 1
Acties:

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 12:59
Ik heb hiervoor al eerder een topic aangemaakt, maar mijn laatse post daarin is alweer bijna een jaar terug en was nog niet tot de aankoop overgegaan van een nieuw systeem.

Dit jaar moet het er dan toch echt van gaan komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Gaming (MMORPGs zoals WoW, strategische games) op een resolutie van 1920x1080.
  • Foto's bewerken (met GIMP)
  • VM's draaien (met Linux)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1250

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, wel de randapparatuur:
  • Monitor : Samsung Syncmaster 2494HM
  • Toetsenbord : Logitech G15 gaming keyboard
  • Muis : Logitech G5 gaming mouse
  • Headset : Logitech (type onbekend)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de tabel hieronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 184,90€ 184,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 65,95€ 65,95
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 269,99€ 269,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 80,-€ 80,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 14,59€ 14,59
1Cooler Master VS V550S€ 77,70€ 77,70
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.071,53

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een redelijk stil systeem. PC staat in de woonkamer, dus veel lawaai is voor mijn vrouw niet fijn.
I.v.m. garantie op assemblage laat ik de PC samenstellen bij een winkel.

Mijn idee zoals ik hem heb staan zou bij Informatique op dit moment op € 1237 komen.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Onderbouwing

Processor: Voor mijn budget is een i5 de beste keus, ook voor het soort spellen dat ik speel komt de i5 beter uit de bus. Omdat ik niet ga overklokken is een K-versie van de i5 niet nodig.

Moederbord: Een B85 chipset is voldoende voor me, ik ga niet overklokken en heb geen raid,

Grafische kaart: Een 280x levert volgens mij voor gaming op 1920x1080 voldoende FPS op bij de spellen die ik speel. De MSI Twin Frozr staat bekend als een stille koeler.

Harddisk: 2TB zou voorlopig voldoende storage moeten zijn. De Seagate komt ook uit de BBG.

SSD: Gekozen voor de iets snellere EVO t.o.v. de iets betrouwbaardere Crucial.

Kast: Vind ik een mooie goede kast, die stil maar ook koel is.

Voeding: Vind ik een lastige om uit te zoeken. De CM VS 550S heeft een 80+ gold certificering en zou ook stil moeten zijn.

Processorkoeler: De tranquilo is stiller dan de stock koeler en aangezien ik niet ga overklokken zou deze ook voldoende koeling moeten geven.

Geheugen: CL8 1600 MHZ low profile, zou dus goed moeten passen. 8GB is nog steeds ruim voldoende. Ook als er VM's zouden draaien.

DVD-drive: Omdat ik nog wat oude spellen op DVD/CD heb wil ik nog een drive houden. Eigenlijk gewoon een drive gekozen (wel een zwarte i.v.m. de zwarte kast)

OS: Omdat ik laat assembleren OS er ook bij besteld. Voor gaming is Windows nog steeds het OS om te kiezen.

Vragen
Zijn er wellicht nog dingen die ik over het hoofd heb gezien om rekening mee te houden?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ziet er goed uit, alleen zijn niet alle componenten te bestellen bij Informatique. Heb eigenlijk niet iets teo te voegen, alleen dat je voeding wellicht iets goedkoper kan. Het is niet zo dat een Bronze voeding echt luidruchtig is hoor, zeker niet in de R4. Het scheelt echter wel op de stroomrekening, maar dat duurt echt wel jaren.

Maar eigenlijk is het gewoon een prima lijst :)

Fractal Design Core 1100 review

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Ziet er prima uit. De Samsung Evo SSD is hooguit ietsje sneller, al zul je waarschijnlijk geen verschil merken terwijl de Crucial wel betrouwbaarder en goedkoper is, dus daar zou je nog wat kunnen besparen. Wat betreft voeding zou je deze: pricewatch: Seasonic M12II 520W er in kunnen zetten. Tenzij je PC iedere dag heel wat uren under load staat te draaien, krijg je de meerprijs van een 80+ Gold certificaat er niet uit. Daarnaast zijn de voedingen van Seasonic kwalitatief vaak beter dan CM.

En als je toch echt voor gold wilt gaan, is dit misschien een goed alternatief: pricewatch: Seasonic S12G 550W

[ Voor 14% gewijzigd door Allovich op 04-01-2014 15:20 ]

• Beroemdheid
  • Niet online
Deze CM wordt gemaakt door Seasonic, dus hij doet echt niet onder voor de M12II. De vraag is hier vooral of je het geld ervoor over hebt om Gold te nemen :)

• Allovich
In dat geval zou ik nog de Seasonic met 80+ Gold nemen die ik vermeldde, scheelt weer 5 euro.

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Mooie kast maar die dvd drive is wel een behoorlijke afknapper.

[ Voor 38% gewijzigd door dylanvana op 04-01-2014 15:56 ]

• Allovich
dylanvana schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:55:
Mooie kast maar die dvd drive is wel een behoorlijke afknapper.
Wat is dan een 'mooie' dvd drive? :P ze zijn vrijwel allemaal die kleur zwart van de voorkant?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 14:22
Beroemdheid schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:36:
Deze CM wordt gemaakt door Seasonic, dus hij doet echt niet onder voor de M12II. De vraag is hier vooral of je het geld ervoor over hebt om Gold te nemen :)
Nee, de CoolerMaster VS-serie wordt gemaakt door Enhance. De Seasonic G-serie heeft minder ripple, de Cooler Master VS-serie een betere voltageregeling en is wat stiller.

• Beroemdheid
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk :) Het is niettemin een goede voeding, dus het maakt ook niet echt uit welke je kiest. Het zijn zeker geen slechte voedingen.

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Allovich schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Wat is dan een 'mooie' dvd drive? :P ze zijn vrijwel allemaal die kleur zwart van de voorkant?
De hele kast is zwart en de dvd drive zit vol witte plakplaatjes :p

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Pak je schuurpapier en schuur ze weg, probleem opgelost. Of verf ze over.

People as things, that’s where it starts.

• _Peter2_
Beroemdheid schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:07:
Ziet er goed uit, alleen zijn niet alle componenten te bestellen bij Informatique. Heb eigenlijk niet iets teo te voegen, alleen dat je voeding wellicht iets goedkoper kan. Het is niet zo dat een Bronze voeding echt luidruchtig is hoor, zeker niet in de R4. Het scheelt echter wel op de stroomrekening, maar dat duurt echt wel jaren.

Maar eigenlijk is het gewoon een prima lijst :)
Wat is er volgens jou niet leverbaar bij informatique?

(Ik heb volgens mij de juiste componenten geselecteerd in hun PC-systeem op maat form):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MTz8Ji2fRR7AHmDJ9sKYU0nN/full.jpg

Wat hierin nog niet is opgenomen is Windows 8.1 (in hun drop down list kon enkel Windows 8(.0) worden gekozen) maar ze leveren wel Windows 8.1. Verder staat de HDD er niet bij, omdat hiervoor geen goede manier is om dit aan te geven.

Omdat dit formulier voor het aanvragen van een offerte is kunnen die volgens mij gewoon als opmerking erbij worden besteld.

Ik heb mijn selectie aangepast n.a.v. de opmerkingen: Toch de crucial SDD (had niet gecontroleerd welke goedkoper was) en een Seasonic SII 520W voeding.

Is er overigens nog een mooier alternatief voor de DVD-brander

• Beroemdheid
  • Niet online
Je videokaart is bijvoorbeeld niet leverbaar daar ;) Dat is niet uniek voor die winkel, de 280X is echt nauwelijks te verkrijgen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mwah, een beetje zoeken doet wonderen hoor:
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5 verkrijgbaar voor 290.
pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation verkrijgbaar voor 276
pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 bij alternate voor 280
pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA met BF 4 voor 288 bij Azerty
pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen voor rond de 265 te krijgen bij 4launch, SI en Afuture.

De Asus en Gigabyte zullen het interessanste zijn qua stilte.

People as things, that’s where it starts.

• _Peter2_
VasZaitsev schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:21:
Mwah, een beetje zoeken doet wonderen hoor:
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5 verkrijgbaar voor 290.
pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation verkrijgbaar voor 276
pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 bij alternate voor 280
pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD-GA met BF 4 voor 288 bij Azerty
pricewatch: Club3D Radeon R9 280X royalQueen voor rond de 265 te krijgen bij 4launch, SI en Afuture.

De Asus en Gigabyte zullen het interessanste zijn qua stilte.
Op zich ben ik het daar mee eens. Maar een grafische kaart kopen bij een ander winkel sluit niet echt aan bij het laten assembleren.

Aangezien de 280x inderdaag lastig leverbaar blijkt (i.i.g. bij Informatique, daar is alleen de Club3D binnenkort leverbaar, maar als ik de reviews daarover lees kan deze last hebben van coil whine).

Zou een GTX 770 een alternatief kunnen zijn voor de 280x?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Een systeem met een i5 kunnen ze zonder problemen assembleren zonder de GPU. (CPU heeft een iGPU). Een GPU in een systeem zetten is wss de gemakkelijkste upgrade van allemaal, dus lijkt mij het niet zo'n probleem als je die bij een andere winkel bestelt.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Als je alleen mmo's en strategie games speelt is een 760 meer dan genoeg, mensen vergeten nog wel eens dat die kaart in z'n 670 vorm een jaar geleden nog zo'n 375 euro was dus je koop nu niet echt low end :P

Tevens vind ik de support en updates voor mmo games bij nVidia beter dan bij AMD die vooral shooters en race games belangrijk lijken te vinden in hun updates.

Als je meer wilt uitgeven kan je uiteraard ook voor de 770 gaan
Pagina: 1